plekjes op voorhoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

plekjes op voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-02 17:05

vandaag wodan eens lekker lang wezen poetsen. vooral op z'n voorhoofd vond hij het heerlijk. eerst zag ik helemaal niets dus ik lekker met de rubbere roskam z'n voorhoofd gepoetst. tot dat ik opeens tussen al die haren een stuk of 4 plekjes zag helemaal geen haar en ook niet echt een bloederige kleur beetje orange/wit was het. ik heb z'n hoofd goed schoongemaakt met betadine en daarna uitgespoelt met water en nu maar hopen dat het overgaat. Zou het zo kunnen zijn dat hij last heeft van z'n voorhoofd ,omdat z'n manenbos erover heen valt en dat het warmte uitslag is ofzo,het is nl een fjordje.
Zo nee wat kan dan de oorzaak zijn?
De laatste 2 weken heeft hij eigenlijk overal jeuk maar vooral op z'n hals en hoofd.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:34

breng maar wat haar naar de DA.
Die check het wel ff voor je uit onder de microscoop.

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 18:52

niet erg gewoon laten zitten, waarschijnlijk heeft die gewoon z'n hoofd gestoten, of ergens tegen aan gescheurd en toen het open gehaalt. Is helemaal niet erg heeft mijn paard ook wel eens.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 19:58

Het kan ook door schuren komen. Een pony die aan het inrijden ben heeft het ook. Ik smeer er elke keer vaseline op en er begint nu weer haar op te komen. Ik weet niet of het door de vaseline komt, maar kwaad kan het niet.

kristel_kris
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 20:56

mijn ponys hebben dat ook. kan dor de zomer komen maar als je bij water woont kan het ook door vliegjes komen. op de wondjes kunje uierzalf doen en om het svchuren tegen te gaan kun je lauw water pakken en daar lekker veel zout in doen. en dan et dit mengsel goed wassen en dit na 2 weken herhalen. let op niet met wondjes doen dat doet namelijk pijn.