Dilemma, paard en studeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Dilemma, paard en studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-02 17:12

Hoi,
Ik ga komend schooljaar in Dronten studeren, ik heb er veel zin in, maar het is bijna 300 km van huis vandaan, en ik heb een eigen pony. Ik heb nu een verzorgstertje, en het gaat nu goed, maar ik twijfel eigenlijk voor 's winters. Want ik ben een stuk langer, zwaarder en sterker dan zij. Ik denk dat ze 's winters de pony niet aan kan, (eigenwijze haflinger). En aangezien we altijd buiten moeten rijden, durf ik haar 's winters eigenlijk niet te laten rijden, omdat ze dan pittiger is, en als ze haar benen wilt strekken terwijl het niet kan, dan kan ik haar tegen houden, maar zij niet.
Optie 1 : Amanda thuis laten staan, dan kan mijn vader elke dat voeren, maar meer ook niet, dan zou zij 1 keer door de week gaan rijden, en ik in het weekend, 's winters is het dus te gevaarlijk om haar alleen te laten rijden vind ik eigenlijk.
Optie 2 : Nu hebben hun buren een schuur gebouwd, met stallen voor hun eigen 3 haflingers, en de ouders van mijn verzorgster hebben al eens gepolsd of zij eventueel hun toekomstige paard daar mogen stallen, dat mag. Dus nu stelde mijn vader voor, om Amanda aan dat meisje te verhuren, dus dat ik de gewone kosten (voer, smid, etc.) betaal en de helft van het stallingsgeld. En zij de andere helft. Dan kunnen ze alvast "oefenen" met het houden van een paard. En dan kan mijn verzorgster elke dag er even naar toe, verzorgen, en af en toe rijden. Ze gaan ook een bak aanleggen, dus daar zou ze in kunnen. Ik zou me dan een stuk rustiger voelen, omdat ik wel wil dat ze veilig kan rijden.
Optie 3 : Ik zou eventueel mijn pony mee kunnen nemen naar school, maar dan moet ze nu 1 jaar op een manege in de buurt staan, en ik heb dan ook een kamer nodig. Dat gaat behoorlijk wat kosten. Er is wel een mogelijkheid om vanaf 1 sept. 2003 m'n paard op het terrrein van het CAH te zetten, en dan kan ik daar een kamer van hun huren (€200,- voor mij en het paard, dus €400,- per maand). Dit gaat behoorlijk wat kosten, en dan is het ook nog het vervoerprobleem. Ze heeft trailerangst, waar het steeds beter mee gaat, maar zie het ook niet zo zitten om haar zo ver te vervoeren, en dan zou ze ook wel een kalmeringsmiddel moeten krijgen.
Optie 4 : Verkopen, never nooit niet, is eigenlijk geen optie. Ik wil haar tot haar dood houden.

Ik weet het eigenlijk niet zo goed, dus daarom wou ik jullie vragen wat jullie zouden doen. Alvast bedankt voor de antwoorden, kritiek of andere oplossingen zijn natuurlijk ook altijd welkom.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:37

Ja, ik denk dat je wel gelijk hebt Carolien007, dan heeft ze meer contact met andere paarden en dat zou ik toch wel heel fijn voor haar vinden (ik heb 1 paard, en heel af en toe rijd ik wel eens met iemand anders samen). En dan kan zij ook eraan wennen om een eigen paard te hebben, want haar moeder heeft er wel een gehad (15 jaar geleden), en dan kunnen ze er allebei weer in komen en eraan wennen hoe het moet.
Maar eigenlijk wil ik stiekem niet dat ze daar naar toe gaat, best wel egoïstisch, het liefst zou ik haar gewoon bij me hebben, en dat de school hier in de buurt was. Want nu staat ze altijd in haar grote paddock buiten, en dat vind ze wel heel fijn. Bovendien zal ze daar wel vaak op stal moeten staan, ik hoop wel dat we iets kunnen regelen dat ze het overgrote deel buiten staat. En Fsoudan hier op bokt, heeft een volle broer van haar, die staat op stal (het grote deel), en heeft luchtproblemen heb ik gehoord, en daar ben ik toch wel bang voor, want nu is ze kerngezond. En zoiets is misschien erfelijk.

Enfin, ik weet het niet goed, ik zou graag nog meer reacties willen, om meer standpunten te zien. *hint* *hint* *hint*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-02 14:27

Ik denk dat ze dus wel naar de buren van mijn verzorgster gaat, als haar ouders en die mensen het er ook mee eens zijn. Ik wil het eigenlijk niet, maar voor Amanda is het beste, want dan heeft ze meer contact met andere paarden, krijgt ze elke dag meer aandacht dan als ze thuis zou staan, en ik denk dat er wel iets te regelen valt voor veel buiten staan. Ik hoop dat mijn verzorgster en haar ouders het een goed plan vinden en in de kosten mee willen delen. Dus ik ga het er eens met haar ouders erover hebben hoe die er tegenover staan. Ik denk wel dat ze dan daar permanent gaat staan, dat is het meest praktisch, en dan ga ik maar als ik thuis ben op en neer, met de brom is het toch maar een minuut of 5. Ik ben blij dat jullie deze optie toch wel het beste vinden. Dus moet ik mezelf maar negeren en gewoon het beste doen voor haar.
Iedereen bedankt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers