Peesbeschermers en oververhitting???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Peesbeschermers en oververhitting???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 16:38

Het was vandaag erg benauwd en Mirage was lekker uit d'r naatje gegaan zeg maar. Toen we klaar waren met rijden kwam het schuim tussen de peesbeschermers doorzetten.....En ze zitten dus zo los als maar kan!!!
Zou dat geen oververhitting kunnen veroorzaken daaronder, lijkt me niet echt lekker voor d'r benen.....???????

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:31

zie : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=18101

Naar aanleiding van dit gegeven heb ik voor de zomer leren beenbeschermers met kunstof binnenkant met "luchtkanaaltjes " voor mijn paard ( Letty's design ) . In de winter gebruik ik wel neopreen beschermers.
Misschien dat het schuimen ook te maken heeft met de wrijving omdat jouw beschermers ook nogal los zitten ?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:43

Neopreen gaat heen snel zweten, bij warm weer doe ik ze ook dus niet om. Het lijkt me zelf heel erg goor zitten, vooral als er dan nog zand tussen komt.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 17:50

Inderdaad, met neopreem moet je oppassen hoor! Oververhitting van de pees kan heel schadelijk zijn voor de pees.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 19:35

carola schreef:
Inderdaad, met neopreem moet je oppassen hoor! Oververhitting van de pees kan heel schadelijk zijn voor de pees.


Dat is nu precies wat ik bedoelde. Het heeft zo'n neopreen voering en ik heb het in de dagen dat het al heel warm was ook gezien; het gaat zo vies zweten daaronder...........Ik denk dat ik ze dan ook maar aflaat, ik weet niet of een pees zo snel oververhit raakt, maar lekker lijkt het me niet.

Ze zitten niet TE los, ze zitten eigenlijk gewoon precies goed, maar ik bedoelde dat ik ze niet strak aantrek ofzo. Psies pas zeg maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:40

Wat voor peesbeschermers gebruik je? Het heeft er namelijk ook nog mee te maken of ze helemaal om het been sluiten of slechts gedeeltelijk. Met dit weer zo ik dus nevernooitniet van die peesbeschermers omdoen die het been helemaal afsluiten en al helemaal niet van die 3 in 1 dingen van neopreen.

SuzanneH: briljante oplossing!!! Ga ik ook maar doen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-02 19:43

nee, zijn niet van die 3 in 1 dingen.
gewoon van die standaard harde buitenkant, neopreen binnenkant.
Voorkant van het been zitten dan 2 van die elastieken.
eskadron heeft ze, maar ze zijn er ook in andere merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 19:51

Die beschermers gebruik ik ook en ik heb nooit het probleem dat ik zweet vind onder de beschermers. Als je schuim krijgt, betekent dat wel dat er teveel beweging in zit. Het kan zijn dat het been voor het rijden iets dikker is, en dat dat met het rijden weer weg gaat, waardoor de beschermer ruimer komt te zitten. Dit kun je na een kwartiertje rijden even controleren.
Als je met deze beschermers al hebt dat de benen te warm worden, zou het misschien wel eens verstandig kunnen zijn om op andere over te stappen, op een soort waarbij er nog meer van het been vrij ligt of met van die kanaaltjes als SuzanneH vertelt. Er moet dus luchtcirculatie zijn om oververhitting te voorkomen, bij jou is dat misschien toch te weinig.