Robart bitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Robart bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 11:06

Dat zijn dus die bitten met zo'n draaibaar midden stuk, waarbij beide kanten onafhankelijk van elkaar functioneren.

Wie heeft er ervaring met zo'n bit?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 11:24

ik rijd nu ongeveer een jaar met een dergelijk bit (heb er ook nog een over trouwens (12,5 cm)...) en ik vind het prima rijden. Doordat de delen 360 graden draaibaar zijn ten opzichte van elkaar is de notenkrakerwerking een stuk minder en kun je meer onafhankelijk inwerken. Het bit ligt ook mooi stabiel in de mond en wordt goed aangenomen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:23

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:32

ik ken wel iemand die dat heeft en ik heb er alleen mee gestapt, niet veel ervaring dus.
maar wat wel fijn is; als ze aan 1 kant vastpakken, merk je er aan de andere kant nix van, echt heel fijn vind ik dat.
lijkt me ook fijner voor het paard zelf.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:54

Die dressuurstang is echt drama, als je paard een keer een beetje raar doet zitten ook gelijk je teugels er drie keer omheen geslagen. Ik vond het geen succes. Ik heb net een paard op stal gehad die met een robart bustrens gereden werd. Als ik hem op een gewone reed was hij in het begin best taai en hangerig. Ik denk dat het scherper inwerkt dan je vermoed en zal ze zelf niet snel gebruiken.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 15:55

Boogiegirl schreef:
maar wat wel fijn is; als ze aan 1 kant vastpakken, merk je er aan de andere kant nix van, echt heel fijn vind ik dat.


Lijkt me niet echt een oplossing voor het probleem...

Maar goed, ontopic: Ikzelf ken ze niet, en ik sta er nogal sceptisch tegenover. Ik geloof het niet zo... Ik hou het mooi bij m'n dubbelgebroken K&K Conrad Ultraatje, een heerlijk bitje gewoon!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 16:57

Ik heb 1 dubbel gebroken Robart trens, ik merkte nauwelijks verschil...
Had ook eigenlijk niet echt verwacht wat te merken.

Heb er ook 1 als onderleg trens, ik kon toen geen gewone dubbelgebroken krijgen dus dan maar een Robart.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:30

carola"]
[quote="Boogiegirl schreef:
maar wat wel fijn is; als ze aan 1 kant vastpakken, merk je er aan de andere kant nix van, echt heel fijn vind ik dat.


Lijkt me niet echt een oplossing voor het probleem...

Maar goed, ontopic: Ikzelf ken ze niet, en ik sta er nogal sceptisch tegenover. Ik geloof het niet zo... Ik hou het mooi bij m'n dubbelgebroken K&K Conrad Ultraatje, een heerlijk bitje gewoon!
[/quote]

Zeg ik dan dat dat de oplossing is Verward

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-02 18:57

janna schreef:
Bovendien mag je er geen wedstrijden mee rijden, dus uiteindelijk liggen ze bij mij in de kast...


Waarom mag je hier geen wedstrijden mee rijden? Dan schaf ik zo'n iig niet aan als dat zo is...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 18:58

Alleen met de dressuurstang mag je niet starten, wel met de trensen.