leren laarzen krimpen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:16

Het klopt wel hoor: droog leer is minder flexibel en kan dus minder meerekken waardoor de laarzen strak aan zullen voelen. Ik weet niet welke laarzen je hebt, maar er zijn gecoate laarzen van Petrie en je kunt je voorstellen dat zo'n coating de rekbaarheid en werking van het leer ook tegenwerkt.

En wat betreft die zolen: ik heb mijn Petrie Dressage nu op de kop af 8 maanden en heb ze vorige week voor 35 Euro laten verzolen en opnieuw laten stikken op een naadje. Kan ik boos worden op meneer Petrie, maar vergeet niet dat laarzen verschrikkelijk veel te verduren krijgen: amoniak en mestresten, modder, zand, water etc. En wat dacht je van zweet van zowel paard als ruiter? Nu moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik rustig mijn stal uitmest met mijn laarzen aan of er een paar kilometer op ga wandelen of ermee door zee galopeer, dus dan gaan ze ook eerder slijten op ondermeer de zolen. Maar verder onderhoud ik ze goed en is het leer (oké, de Dressage is van kalfsleer) zacht, schoon en soepel.



abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-02 08:45

maar je zolen waren toch kapot? Waar zijn ze dan precies kapot?? Als het op de naad is aan de zijkant dan kan het zijn dat ze niet goed opgemeten zijn en je dus te smalle laarzen hebt ten opzichte van de breedte van je voet...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers