Last van winter op pension-stalling omg. Zuid-Holland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Re: Last van winter op pension-stalling omg. Zuid-Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:52

Pff ja dat winterweer he...

Ik sta ook op pension. Hebben een overdekte buitenbak die niet bevriest, dus altijd te rijden.
Maarrrr geen losgooibak, geen longeercirkel of nog een bak... Een klein paddockje wat nu ook bevroren is en niet vantevoren rechtgetrokken, dus dat durf ik echt niet aan, het is 1 maanlandschap met diepe kuilen als konijnenholen. Losgooien in de bak mag niet, longeren en laten rollen gelukkig wel.

Ik doe wat ik kan!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:27

kleine aanvulling voor CB op manege Chardon was alles ook bevroren afgelopen dagen en hebben ze buitenbak, paddock ed ook niet kunnen gebruiken
daar mag trouwens niet aan de hand in de rijbaan gewandeld worden
Dus zo slecht sta je nog niet bij Verboon

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:47

Pfff hier zijn de bakken nog steeds te hard... word er gek van.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:54

nog een aanvulling voor CB
heb de 'perfecte stal' voor je vandaag gevonden waar alles schoon en super is/ was
zit in Wateringen.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:54

Vind het nogal vervelend hoe er door de stalgenoten van CB wordt gereageerd.
CB vraagt gewoon hoe het er op andere stallen aan toe gaat. Mag dat soms niet? Ik zou bijna denken dat jullie aandelen in die stal hebben. Erg flauw.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:00

Tja, in de winter is bijna overal even aanpassen geblazen...

Als je gelukt hebt kunnen ze zo lang mogelijk nog een paar uurtjes per dag naar buiten, maar als er sneeuw ligt worden ze bij ons ook niet meer buiten gezet...
Een binnenbak hebben we niet, is de weg schoon ga ik de weg even op en anders is het binnen in de schuur rondjes wandelen geblazen, is in ieder geval beter dan niks...

Gelukkig is het hier alweer een paar dagen aardig te doen!
De weg kunnen we weer goed op en de vereniging is dicht bij, en daar is de buitenbak al wel weer rijdbaar, dus daar kunnen we ook weer naar toe...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:36

Sinds gister is de buitenbak bij ons weer berijdbaar dus kunnen weer lekker rijden/longeren.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:42

Flurk schreef:
nog een aanvulling voor CB
heb de 'perfecte stal' voor je vandaag gevonden waar alles schoon en super is/ was
zit in Wateringen.

ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke dat is.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:02

Jippie a jee.... de rijbak is weer begaanbaar.
Even genieten, want vanaf maandag gaat het weer vriezen... baaaaaaaah

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 00:46

Ik vind die vorst en sneeuw wel fijn :o .
Wij hebben 2 binnenbakken, in de grote worden er 's avonds lessen gegeven, maar 's middags en overdag is het vrij om te rijden. En anders heb je altijd nog de kleine binnenbak om te rijden. Daar mag je sowieso altijd wel longeren, maar met die vorst ook losgooien. Niet te lang en rekening houden met de overige 90 paarden, dat wel :+ . Maar je paard kan er wel even lekker de benen strekken. En wat ik helemaal ideaal vind, is dat niemand ze meer in de paddocks buiten durft te zetten, waardoor de mijne heerlijk heel de tijd kan blijven staan :Y) . Heb ook een jong paard, dus wil niet iedere dag rijden en nu heeft ie een paar dagen in de week vrij, een paar keer opjagen/longeren en een paar keer rijden. Ideaal!
Wat ik wat minder vind is het gesjouw met emmers om water te geven, maar goed dat hoort erbij ;) .

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 15:10

jammes schreef:
CB vraagt gewoon hoe het er op andere stallen aan toe gaat. Mag dat soms niet? Ik zou bijna denken dat jullie aandelen in die stal hebben. Erg flauw.

Dank je wel!

Ik vind het ook vervelend...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:53

CharlyBrown schreef:
jammes schreef:

Dank je wel!

Ik vind het ook vervelend...

Stalgenoten min mij dan want ik begrijp CB wel.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:06

Sorry Ceriadwen, bedoelde jou daar ook niet mee. Ben ik idd niet erg duidelijk in geweest.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:28

fienHVJ schreef:
op reigersburgh in waddinxveen is het niet echt zo.. je kan nog gewoon lopen en rijden. maar het is ook een manege/pensionstal..

Haha, ja in de binnenbakken :j de paddocks en buitenbak waren met de sneeuw en vorst niet begaanbaar. Erf wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:36

Boehoe... Bokt is toch een openbaar forum, dus de staleigenaar kan het sowieso allemaal lezen. Of je wil dat je staleigenaar het leest, is een tweede maar dan had je geen topic moeten openen :)*

Mijn mening is dat wanneer je het ergens niet naar je zin hebt, om wat voor reden dan ook je of met de staleigenaar in discussie gaat (en niet via een forum) of je zoekt je heil ergens anders....

En nee, ik heb geen aandelen in de stal, maar ik vind het niet netjes, aangezien nu iedereen weet over welke stal er 'geklaagd' wordt, terwijl het gros van de pensionklanten gewoon wel tevreden zijn. Als je bedenkt dat de staleigenaar bij meerdere situaties die op Bokt besproken zijn de volgende dag gebeld wordt door verschillende mensen, lijkt het mij inderdaad handig als je van te voren bedenkt of en hoe je dingen schrijft op een forum als Bokt.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:51

-edit-

Heb besloten dat als ik niks leuks kan zeggen, ik beter mijn mond kan houden.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 11:06

zucht...
Nou, nog 1 keer dan!!

Het was gewoon een vraag van mij.. uit interesse..
Ik zat enorm te mopperen over die bevroren bakken, en ik vroeg met af of dit wel gegrond was.. of ik me niet aan zat te stellen.

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik, voor de rest, super tevreden ben op mijn huidige stal. Ik heb heel wat stallen gezien, en deze stal komt zo goed als in de buurt van al mijn wensen. Voor de rest wordt het helemaal prima gerund. En op elke stal is wel wat.. ik had hier nog niet ontdekt wat het was. Maar nu dus wel :)

En laten we het hier vooral niet gaan hebben over wie er hier niet netjes is of achter de ellebogen. Dit topic was niet achterbaks gedoeld.. zo ben ik namelijk absoluut niet.

En wat is er eigenlijk 'niet netjes' aan om iets openbaar ter discussie te stellen?? Ik heb geen één keer een schrijnende conclusie getrokken. Daarnaast is er gebleken dat mijn stal, ten opzichte van andere stallen, vaak nog beter uit de vorst is gekomen. Het is een beetje fifty fifty... ha!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:24

Ik begrijp dat het vervelend is dat alles is bevroren(behalve de binnenbak dan). Ik zou blij zijn dat ik nog gewoon kan rijden! Je hebt een binnenbak, je kunt evt. elke dag rijden. De meeste mensen kunnen helemaal niets met die vrieskou en sneeuw. Ik begrijp dat het lastig is omdat je ook overal voor betaald, en misschien hadden ze beter kunnen strooien en slepen, maar toch, je hebt nog een binnenbak ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:31

Ts
trek je er gewoon niets van aan ;)
Je mag toch gewoon vragen hoe het er op andere stallen aan toe gaat in de rest van Z. Holland
niets mis mee hoor!
Laat de rest lekker :z
(dat zijn dus voor mij de redenen dat ik op een kleine stal sta, dat gezever en gezeik altijd) :roll:

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:15

Buitenbak is stijf bevroren bij ons, wei is goed te doen. Ze gaan dus dagelijks van sochtends tot eind van de middag de wei op.
Terrein houden we zelf bij, we strooien en maken zelf een pad rond de stallen, en naar de mesthoop en naar de weg. Zo redden we het gelukkig prima :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:33

Met een jong paard zijn de winters altijd vervelend. Mijn 4,5 jarige is nu ook een stuk frisser dan normaal en wil nog weleens pittig uit de hoek komen. Bij mij op stal is er niets behalve een klein losgooipaddockje. De staleigenaresse heeft die gepekeld, dus de toplaag is al die tijd los gebleven. Mijn merrie staat in elk geval elk uur even te luchten. Longeren en rijden doe ik bij de buren en daar mocht met de vorst en een bevroren longeercirkel in de 20/40 bak worden gelongeerd. Echter, ik kon het erf niet af omdat het pad het erf af niet was gepekeld. Het blijft allemaal behelpen, maar als ik het hier zo lees, ben ik niet de enige die af en toe afziet ;-). Mijn vorige stal werden de paarden over het beijsde erf in beijsde paddocks gegooid. Als je 1 x in je leven hebt gezien hoe een paard op het ijs met alle vier de benen zijwaarts onderuit kan gaan, dan sta je wel doodsangsten uit. Dus in dit geval ben ik dan weer blij dat mijn paard staat waar ze nu staat ook al zijn de mogelijkheden beperkt.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:39

Wendy1978 schreef:
(dat zijn dus voor mij de redenen dat ik op een kleine stal sta, dat gezever en gezeik altijd) :roll:

Ik sta op een grote stal, maar zulk gezever en gezeik heb ik nog niet mee gemaakt n.a.v. een topic op bokt ;)

Wij hebben gelukkig binnenbanen om te rijden, en ook om te longeren/los te gooien. de stapmolen is ook aardig aan het draaien gebleven, alleen in de ochtend bevroren. de buitenbaan was pas van 't weekend weer begaanbaar en daar wordt verder ook weinig aan gedaan omdat er binnen voldoende gelegenheid is om te rijden. het erf was ook niet erg goed begaanbaar, maar goed, het blijft altijd beetje behelpen. Ik ben blij met de mogelijkheden die ik nog had om mijn paard beweging te geven :)

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 12:57

Bij ons op stal gaat het er eigenlijk altijd gemoedelijk aan toe.
Ik kan in ieder geval met iedereen goed opschieten..

En gelukkig is er maar 1 iemand die zich niet kan vinden in het feit dat ik dit topic heb geopend..
Een topic die ik puur voor mezelf heb geopend, en niet als doel om onze stal af te zeiken... sorry, als dat zo is overgekomen..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:00

Nou ik vind het zo niet overkomen hoor....vragen staat vrij toch?

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:12

Tja TS, trek het je idd niet aan.
Het was gewoon een vraag hoe anderen het hadden op hun stal, zonder dat je de stal heb afgekat zeg maar.

En ik...ach, weet niet eens over welk pensionstal je het heb.
(ben inmiddels wel nieuwsgierig, pb-tje??? :D ;) )

Heb het ook gehad hoor.
Je verteld iets en sommige mensen zien het alsof je de oorlog verklaar.
Ach...in mijn geval was het wel dat de waarheid hard is, niet leuk, maar was zeker het geval en werd ook gesteund door mensen
van buitenaf die het beaamde.
Was eigenlijk niet eens om de stal zwart te maken, maar zoals ik het beleefde en zag zeg maar.
En dat was tevens op een topic waar ik al heel lang kletste met dezelfde mensen. Dus halleluja voor de meelezers!!!

Tja en helaas zijn er altijd mensen die zo reageren....