opnieuw laten keuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:09

ligt er een beetje aan bij mij.. vooral de prijsklasse bepaalt dat. Als ik voor rond de 5000gulden een paard kan kopen met keuringsrapport en foto's erbij dan waag ik die gok, maar boven de 10.000gulden laat ik ze door mijn eigen dierenarts klinisch en rontgenologisch (inclusief rugfoto's) keuren. Kost even wat, maar dan heb je zekerheid.

Zo zou ik een paard kopen, keuringsrapport helemaal goed enz. Bij de latere keuring bleek hij in 2 achterkogels een chip te hebben, wat tussen het gewricht zat en dus probelen zou gaan geven. Zoiets is best te opereren maar het kost je wel een hoop tijd en moeite en dat is niet wat je in je hoofd hebt als je een nieuw paard koopt... Daarnaast was dit paard ook nog hyperflexibel in zn bekken, zal dus niet makkelijk kunnen dragen in zijn achterhand.. blij dat mijn eigen DA nog even gekeken heeft dus!
Laatst bijgewerkt door Noukie op 10-06-02 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt


Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:45

Katja"]
Ik zal het maar vast zeggen, al mijn vrienden denken dat ik paranoia ben. Feit is dat ik alweer een paar jaartjes meeloop in de paardehandel. ALTIJD opnieuw laten keuren, al is hij gisteren gekeurd toch opnieuw. En altijd bij je eigen dierenarts. Helaas is er nogal wat vriendjespolitiek in de paarden en zijn daar ook dierenartsen bij betrokken.
[/quote]

mee eens, je ziet het te vaak gebeuren en van zoiets wil je gewoon niet de dupe zijn. Daarom laten wij nu ook altijd bij ONZE dierenarts keuren en als dat niet mag, dan toch lekker niet? Dan zoek ik wel een ander paard...

[quote="Katja schreef:
Ik heb overigens nog niet meegemaakt dat er rugfoto's bij een keuring gemaakt werden, ik zou daar als verkoper ook niet om staan te springen.


het gebeurt ook niet vaak. Toch hebben wij er zo onze redenen voor. Zo hebben we een Concorde met schoftwervels die ooit gebroken zijn geweest en nu scheef staan en afgebroken zijn deels. Daar kwamen we dus 3 jaar nadat we hem hadden achter. Dit paard is nooit meer echt geschikt voor de sport (eem losse ontspannen rug/hals is lastig voor hem, landen na een hoge hindernis is niet altijd even fijn enz), niet als eerlijk voor de verkoop en de verzekering betaald vaak niet uit met zulke problemen... Er zit wel 3 jaar tijd, geduld, geld enz in. Dat is dus 1 zo'n rede.. Ik kan me voorstellen dat verkopers het niet echt fijn vinden zoiets, maar voor mij is het niet anders. Zoiets wil ik gewoon niet weer mee maken


Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:02

Citaat:
Als een paard een paar wervels wat dichter bij elkaar heeft zitten en de koper wil hem niet meer zit ik mooi met een paard waar ik dat voortaan bij moet zeggen.

heb je gelijk in. Om zoiets zou ik ook weer geen problemen maken, maar ik kan me voorstellen dat er kopers zijn die daar wel om gaan zeuren. Als er duidelijk kissing spine te zien is houd het voor mij wel op, maar zoals je verder al zei, geen enkel paard is op de foto 100% goed van kop tot staart, als je wil kan je altijd wat vinden. Ik overleg dus ook vaak gewoon met mijn dierenarts wat de risico's van eventuele lichte "gebreken" zijn en wat er aan te doen valt. Meestal valt het dan allemaal wel mee.

Citaat:
Vallen die schoftwervels niet onder een verborgen gebrek?

ja.. goeie vraag.. waarschijnlijk wel, maar volgens de verkopende handelaar was dit paard alleen voor de recreatie gebruikt... dat verhaal is zowiezo al bullsh*t.. dus of hij het al wist van die schoft?? het is dan zijn woord tegen het onze, en het was toch niet zomaar 1 of andere rare onbekende handelsstal ofzo.. maar goed, dat is gebeurt, ik zal nooit meer een paardbij hun kopen, en verder valt er nu helaas niks meer aan te veranderen..

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:18

onze DA zou opzich het verhaal kunnen onderbouwen, maar we hebben het paard nu al een paar jaar, dus die handelaar kan vanalles als antwoord geven, bijvoorbeeld dat het vast door een ongeluk bij ons is gekomen oid. of erger: dat hij het gezged zou hebben.. Dat soort dingen zijn gewoon moeilijk, en we hebben in dit geval pech gehad. Het is hard, maar je leert ervan. Gelukkig zijn er ook nog handelsstallen enz die wel eerlijk zijn. Dat is dan maar de conclusie die we getrokken hebben, naast het feit dat we dus nu altijd bij onze dierenarts laten keuren. (toen hadden we niet echt een DA met klinkiek en waren wel eens bij die keurende arts geweest, maar minder vaak dan de handelaar natuurlijk)

en dat is dus voor dit topic mijn tip: al is het paard 1 dag geleden gekeurd, maakt niet uit, altijd je eigen DA erbij..

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 22:46

ik geloof dat ik volgende keer bij jou een paard kom kopen dan! Knipoog Ik heb er op het moment geen nodig alleen, tenzij er echt interesse komt voor mn 3jarige en ik weer paardloos zou worden Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers