kramp in de kuit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

kramp in de kuit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 20:39

aangezien mijn linkerbeen korter is dan mijn rechter (1,5 cm), krijg ik met rijden vaak kramp in mijn kuit! Ik kan mijn beugel ook niet korter doen, omdat ik dan scheef ga zitten!

(ik weet de oorzaak... ik druk mijn hak waarschijnlijk niet goedgenoeg uit!)

iemand tips?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 20:49

Mijn rechterbeen is 1 of 2 centimeter korter als de linker, en mede daardoor heb ik een vrij zware liesblessure gehad. Een z.g. "ruiterlies", net zoiets als een tennisarm, een overbelastingskwestie dus. Doordat je been iets korter is kost het je meer moeite om je hak uit te drukken en daardoor forceer je de boel. Ik heb 3 maanden fysio gehad, rust en ik heb m'n beugel inderdaad een gaatje korter gemaakt. Het is even wennen en voor je gevoel zit je scheef, maar dit is dus niet zo. Als een heel gaatje korter teveel is voor jou, kun je misschien proberen om een hoger stijgbeugelblokje aan die kant te doen of hem op een andere manier te verhogen. Veel succes !!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 20:57

Craignethan schreef:
Mijn rechterbeen is 1 of 2 centimeter korter als de linker, en mede daardoor heb ik een vrij zware liesblessure gehad. Een z.g. "ruiterlies", net zoiets als een tennisarm, een overbelastingskwestie dus. Doordat je been iets korter is kost het je meer moeite om je hak uit te drukken en daardoor forceer je de boel. Ik heb 3 maanden fysio gehad, rust en ik heb m'n beugel inderdaad een gaatje korter gemaakt. Het is even wennen en voor je gevoel zit je scheef, maar dit is dus niet zo. Als een heel gaatje korter teveel is voor jou, kun je misschien proberen om een hoger stijgbeugelblokje aan die kant te doen of hem op een andere manier te verhogen. Veel succes !!


Hoger stijgbeugelblokje is ook een super idee.... Hmm das waarschijnlijk niet zo prettig geweest die "ruiterlies"!

maar heb jij niet nou niet meer moeite om je gewicht op je been (wat wel de goeie lengte heeft) te plaatsen omdat je dan het ideeheb dat je eraf glijd? En op je korte been je gewicht leggen, (met bijvoorbeeld naar binnenzitten op de volte...) datj e andere been de hulp niet goed doorkomt omdat die ergens 4 meter achter je paard aankomt hobbelen (bij wijze van dan Haha! )
Of is dat ook een kwesite van wennen?

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:05

ik heb altijd kramp in mn kuiten bij het uittrekken van mn laarzen... auwww... echt heel vervelend... Extreme duivel

als je er last van hebt tijdens het rijden is dat ook super lastig, ik heb dat ook wel eens, vooral tijdens het doorzitten. dat idee met dat beugelblokje zou best wel eens kunnen werken ja!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 21:19

Na een keer of 2 rijden zit je voor je gevoel heel normaal. Evenveel gewicht op beide beugels en ook je gewichtshulpen komen normaal door. Als je je beugels op gelijke lengte houdt terwijl je benen ongelijk zijn, dat is pas tegennatuurlijk en geforceerd. Je kunt dan ook je hak niet eens uitdrukken omdat je eigenlijk maar net bij de beugel kunt. Een ruiterlies is echt heel pijnlijk en ik hoop ook dat het nooit meer terug komt. Af en toe krijg ik commentaar dat ik scheef zit, als iemand naar m'n beugels kijkt. Maar ik zit juist recht doordat m'n beugels ongelijk zijn. Probeer het maar eens een paar keer, die ellende van een ruiterlies gun ik niemand, ik was zelfs een tijdje bang dat ik een amazonezadel moest kopen of moest leren mennen. Knipoog