scannen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

scannen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 11:47

Tsja ik ben heel erg aan het twijfelen.
Vrijdag is het 18 dagen na de eerste dekking maar ik ben aan het twijfelen of ik haar zal laten scannen. Opvoelen zit er helaas niet in vanwege haar grootte maar scannen lukt misschien. Ze is in de dagen na de eerste dekking nog 2 keer gedekt, kan ik dan het beste de 18e dag nemen na de laatste dekking???
En kan scannen geen kwaad voor het veulen (als die er is)?
OW ik ben zo aan het twijfelen.
Help!!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 11:56

Als je 18 dagen na de eerste dekking scant dan ben je op tijd om weeer te dekken als ze niet drachtig is. Als je een merrie hebt die haar hengstigheid goed toont kun je ook afwachten of ze hengstig wordt (regelmatig schouwen). Het scannen kan geen kwaad voor de embryo wel vraag ik me af hoe ze willlen scannen als ze niet kunnen opvoelen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-02 14:06

Ik heb geen idee hoe ze het willen gaan doen.
Maar zal ik het nou 18 dagen na de laatste of na de eerste dekking laten doen???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-02 14:19

16 dagen na de laatste dekking schouwen, 20 dagen na de laatste dekking scannen, 6 weken na de laatste dekking opvoelen.
Vreemd trouwens dat jou DA wel scanned, en niet opvoeld, bij de mijne is het andersom. Voelt wel op (wat niet echt een pretje is voor hon) mkaar scannen wordt moeilijk waarschijnlijk