Leren laarzen probleem! HELP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Leren laarzen probleem! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-02 18:19

Ik heb dus een probleem met m'n laarzen.
Ik heb ze op maat laten maken, maar ze passen niet.
Ze zijn al een keer terug geweest naar de fabriek en toen ging het weer even goed.
Toen kwamen de problemen weer. De garantie was inmiddels verlopen, dus ze konden niet meer teruggestuurd worden.

Nu zit ik dus met laarzen die niet meer passen.
De schacht is strak, maar past wel. Ze plooien naar binnen toe en drukken daardoor op m'n enkel. De voet is te ruim.

Iemand tips om dit op te lossen? Behalve verkopen dan, want ik wil het echt nog wel proberen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 18:31

In de fabriek hebben ze de laarzen waarschijnlijk opgerekt, als je ze dan een tijdje niet gebruikt dan worden ze weer kleiner omdat het leer naar zijn oorspronkelijke vorm teruggaat. De schoemaker kan ze weer oprekken maar kan misschien ook wel beoordelen of ze al eerder opgerekt zijn. Als jij niet verandert bent in de tijd dat de laarzen gemaakt zijn dan is de winkel verantwoordelijk voor passende laarzen en als ze niet passen dan moet er een duurzame oplossing gevonden worden, hebben ze da laarzen alleen laten oprekken dan is hun oplossing onvoldoende en heb je recht op passende laarzen. Als je kunt aantonen dat zij een fout hebben gemaakt dan zou ik contact opnemen met de rechtswinkel die kunnen je dan verder helpen.