Welke KWPN-veulenveiling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Welke KWPN-veulenveiling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 23:17

Wij willen Velvet opgeven voor een veulenveiling. Nou hebben wij de keus uit drie:

Sell Deurne

Eliteveiling Borculo

Nationale Veulenveiling Prinsjesdag

Welke staat er volgens jullie het beste aangeschreven? Verward Ik heb geen idee voor welke van de drie ik haar het beste in kan schrijven voor de selectie. Alledrie is geen optie, kan er hooguit twee inschrijven omdat ze anders te vaak in korte tijd op de trailer moet voor een selectiedag en volgens mij mag dat ook niet op meerdere tegelijk inschrijven.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 09:20

Alledrie de veilingen staan redelijk goed bekend...

Maar eh...je Velvet moet wel goed genoeg zijn om daar te mogen worden geveild...de meeste bekende veilingen hebben voorselecties waarin ze bepalen welk veulen voor hun goed genoeg is...
Als je veulen op zo'n veiling mag worden verkocht is dat heel wat waard...

Via de site van het KWPN staan links naar de veilingen, de meesten hebben hun eigen site wel, war je meer informatie kunt lezen en telefoonnummers die je kan bellen voor gerichte info en aanmelding...Succes!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 11:31

Ik weet dat het veulen heel goed moet zijn en uit een goede stam moet komen. Dat laatste zit wel goed, de moeder is een halfzus van de hengst Wisconsin en meerdere goede springpaarden, predikaatmerries.

Het is voor het veulen ook niet prettig om al de selectiedagen af te gaan, vandaar dat ik al aardig wat veilingen doorgestreept had (qua afstand voor selectie). Deze bleven over om naar de selectie te gaan.

Ik had ze alledrie al opgezocht via KWPN-site. Ze hebben ongeveer alledrie dezelfde regeltjes, maar ik vroeg me gewoon af welke van de drie volgens jullie het beste leek.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 17:55

Borculo staat bekend om de hoge bedragen, althans hier in het noorden.

En die van Prinsjes dag is ook wel goed, in deurne komen we niet, want dat is weer voor ons te ver weg.

En wij hebben meestal de voorselectie bij vdl stud in Beers.

Gr. Adriana

hanneke

Berichten: 59
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:17

wij hebben vorig jaar een veulen laten veilen in borculo. de selectie was in twello, niet echt in de buurt. maar dit was op advies van de hengstenhouder. we hadden namelijk een lancet veulen uit een nurprimus moeder. dit is allebei duits bloed en in borculo komen redelijk veel duitsers die hierin geintreseerd zijn. misschien dat je dus op de afstamming kunt letten en je keuze kunt afstemmen op de veiling met het (waarschijnlijk) meest geintreseerde publiek. of vraag anders de hengstenhouder om advies. die weten vaak ook wel waar je de meeste kans maakt. dit hebben wij ook gedaan en bij ons heeft het geholpen. succes er mee