moeilijke ouders tijdens lesgeven van hun kinderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

moeilijke ouders tijdens lesgeven van hun kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 20:56

met sommige ouders heb ik wat problemen tijdens het les geven, hoe los ik dit op.

tussen de kinderen en mij klikt het prima maar als een kind iets eng vind bv. en de ouders gelijk gaan roepen van nee doe het dan maar niet etc... dan word ik soms zo moe.

maar hoe los ik dit op een goede manier op.

bv. vanmiddag, meisje is opeens na dik een jaar les bang om te galoperen dus ik zo van nou wat is er dan aan de hand (meisje huilen) nou goed even gepraat en toen zou ze dus gaan proberen te galoperen maar begon die moeder te schreeuwen dat ik op moest houden en haar gewoon moest laten stappen.



naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 07:38

maar het is eerder zo dat ze i.d.d. bang zijn (ouders dan) en dat begrijp ik wel, ziet je kind door de bak heen crossen....

er zijn ook van die ouders die zelf altijd gereden hebben en die dan echt les gaan geven, hier kan ik gemakkelijker iets van zeggen want die snappen mijn verhaal.

ik vind dit gewoon zo moeilijk, die vrouw gister werd gewoon beetje boos, zo van he maar euh laat haar nou maar gewoon stappen ik zie aan haar dat er iets aan de hand is.
dus ik ff gepraat met dat kindje en toen wilde ze wel maar dan moest ik mee rennen dus toen ff half rondje en dat ging goed, toen los gelaten en toen ging die moeder helemaal schreeuwen, echt zo van, ja maar je zou mee rennen bla bla.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 10:37

Maudje schreef:
gewoon iets ervan tegen de ouders zeggen...maar dan wel een beetje subtiel hé ! Haha!



dat begrijp ik ja.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 10:39

fabienne schreef:
In principe bepalen natuurlijk de ouders wat zij wel of niet willen met hun kind. Alleen is het niet de bedoeling dat ze dat tijdens jouw les gaan verkondigen, want dat wekt alleen maar irritatie op. Het beste is buiten de les om eens een paar duidelijk afspraken met de ouders op een rijtje te zetten wat nu wel en wat niet de bedoeling is. Tenslotte zijn het HUN kinderen en betalen ZIJ de vette rekeningen!!!!!!!!!! Houd goed in de gaten dat JIJ een dienst aan het verlenen bent, en dat altijd de eigenaar van het paard, pony of in dit geval de ouder van het kind het laatste woord heeft!
Het is alleen niet de bedoeling dat ze zich tijdens de les zelf ermee bemoeien.


De eigenaar van de pony's ben ik...maar zei zijn de ouders i.d.d. en ik snap hun ook wel.
Als je dochter iets eng vind en ik zeg van kom op gewoon proberen... dan moeten hun alleen niet gaan zeggen van nou Afke laat haar maar lekker etc.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 10:42

fabienne schreef:
In principe bepalen natuurlijk de ouders wat zij wel of niet willen met hun kind. Alleen is het niet de bedoeling dat ze dat tijdens jouw les gaan verkondigen, want dat wekt alleen maar irritatie op. Het beste is buiten de les om eens een paar duidelijk afspraken met de ouders op een rijtje te zetten wat nu wel en wat niet de bedoeling is. Tenslotte zijn het HUN kinderen en betalen ZIJ de vette rekeningen!!!!!!!!!! Houd goed in de gaten dat JIJ een dienst aan het verlenen bent, en dat altijd de eigenaar van het paard, pony of in dit geval de ouder van het kind het laatste woord heeft!
Het is alleen niet de bedoeling dat ze zich tijdens de les zelf ermee bemoeien.


De eigenaar van de pony's ben ik...maar zei zijn de ouders i.d.d. en ik snap hun ook wel.
Als je dochter iets eng vind en ik zeg van kom op gewoon proberen... dan moeten hun alleen niet gaan zeggen van nou Afke laat haar maar lekker etc.

Helaas hebben wij dus niet zo'n luxe accomodatie en staan de ouders dus vaak aan de andere kant van het hek...

Wel lastig i.d.d.
Ik ga denk maar gewoon ff vragen of ze weg willen gaan (het rare is ook nog dat de meeste ook altijd weg gaan maar nu dus niet).
Wel heb ik gezegd dat het voor mij en voor de kinderen een stuk beter is als de ouders er niet bij blijven.
Maar dat laatste kwartiertje is wel een goed plan...

Thanks allemaal.
Ik houd jullie op de hoogte van de reacties van de ouders.
Laatst bijgewerkt door naiade op 06-06-02 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 21:30

ff voor de duidelijkheid.

het zijn mijn pony's en er is dus geen vereniging dus ik moet het echt helemaal zelf oplossen.

en dan nog ff iets, het meisje waar het om gaat is 6 jaar oud dus niet zo maar een meisje die maling aan haar moeder heeft.

tuurlijk praat ik met haar en vroeg ik wat er was maar toen ging ze alleen maar weg rijden en andere kant op kijken en zei die moeder; laat haar nou maar gewoon.
tja dan blijft er weinig keus over.

en na de les heeft ze de pony niet eens afgezadeld, dat hebben 2 andere meiden gedaan dus geen eens kans om met hun te praten.

hopelijk krijg ik a.s. woensdag de kans!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 11:23

ze moeten bij ons tekenen voor eigen risico.

we hebben soort contractje opgesteld hiervoor.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-02 17:27

ik heb orun 1e fase gedaan.

maar bij ons op de manege in de buurt (fnrs) staan div. mensen zonder diploma's les te geven.
dacht dat dat niet kon bij de fnrs???

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-02 22:24

het is ook echt spelenderwijs met de pony's omgaan tijdens die kinderlessen bij ons.

niet meer dan 6 per les en 20 min. serieus, 20 min. spelletjes en 20 min. verzoring.

ik ga het er gewoon eens over hebben inderdaad.
heb dat vrijdag bij voorbaad even met die ouders gedaan en die begrepen het allemaal prima.

i.d.d. stond er een moeder langs de kant en die zij na de les dat ze moeite had niks te zeggen omdat ze zelf ook veel gereden had vroeger maar ze zei dat ze me volkomen vertrouwde en het aan mij over liet.
leuk om te horen en het heeft dus goed gewerkt.

wat dit betreft, ik heb veel leuke reacties gehad, iedereen bedankt en einde topic...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus en 35 bezoekers