suplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

suplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 09:49

Wegens kramperigheid is mij geadviseerd om suplementen bij de voeren, met name vit E. Dit werkt goed en Rio gaat er met de dag beter uit zien, en zich beter voelen. Gevolg is dat hij ook ontzettend heet en kijkerig wordt. Heeft iemand hier tips voor. Of heeft iemand het zelfde met zijn paard???

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 09:52

Mijn [naam verwijderd] heeft erg snel last van spierverzuring, ik voer haar Vita mine E bij van Pavo (2 schepjes). Werkt heel goed.

Kramperigheid komt uit de zenuwen, het is typisch iets voor stresserige paardjes. Ook daarbij kan vitamine E een rol spelen, het maakt erg nerveuse paarden zeker wat relaxter...
Ik zou het gewoon proberen, maar me wel houden aan de te geven dosis. Overdrijven kan ook gevaalrijk zijn met vitamine-supplementen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 10:05

Ik gebruik nu ook Pavo E, vier scheppen per dag (is mij bij de Uithof geadviseerd) en daarnaast heb ik een Seleenstroop laten maken en krijgt hij ook nog een natuurlijke oppepper. Dit is dus nodig om zijn spieren en kramperigheid te verbeteren/verkomen. Maar ze worden er wel wakker van en ik wil niet nog meer 'downers' gaan gebruiken..... dus ik vraag me af of het zakt. ik gebruik het nu 1,5 maand......

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-02 10:10

Best kans dat je paard van oorsprong al zo heet en energiek was en dat dat nu naar voren komt omdat ze lekker in haar vel komt te zitten....

Dat is even wennen voor jullie, zeker ook voor haar, vandaar dat ze nu wel even wat anders kan zijn. Dat draait wel weer bij, zolang jij maar 'gewoon' blijft doen en niet mee gaat in die nieuwe kijkerigheid...
Ik zou er zelf ook niet voor kiezen het 'nieuwe' temperament kunstmatig te temperen, ik zou het nog een maand of 2 aankijken... zien hoe het paard zich gedraagt als het fitte gevoel niet zo nieuw meer is....