Wat is de lompste streek wat je paard ooit uitgehaald heeft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Wat is de lompste streek wat je paard ooit uitgehaald heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 17:31

De mijne heeft een keer tussen de grafstenen gestaan.Wij hebben naar de boerderij een kerkhof.En midden in de zomer was het slootje leeg door het verdampen.Nu zag amber dat het gras aan de andere kant veel groener was en besloot maar door het slootje te lopen.Dus ik wordt geroepen door de eigenaar van de boerderij.Dus ik heel droog van "het zal amber toch niet wezen".En ja hoor ze vertelde dat zij op het kerkhof stond.Ik nee joh dat meen je niet.En ik ga kijken en ja hoor daar stond die dondersteen.Ze kijkt mij aan op een manier van "kijk is wat ik kan".En meisje van stal over het slootje gesprongen om haar te pakken en Amber keek haar aan op een manier van" ik doe toch niks".Ze ging gelukkig niet lopen rennen want stel je voor daar tussen die sten had er niet aan moeten denken.Maar 1 ding ze stond wel netjes bij het bankje te eten.

Wat hebben jullie paarden wel eens uitgehaald?Vind dat wel leuk om te lezen.Groetjes van Ilona
Laatst bijgewerkt door loontje op 03-06-02 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:03

mijn oude paard nico heeft zich een keer tot 2x toe losgerukt dmv hangen, en met alle geweld een wei(lees:moeras) ingerend waar ie tot zn knieen inzakte(was nog niet klaar voor gebruik Haha! ).
dat alles terwijl ik net zn voeten had behandeld met egyptische zalf tegen rotstraal. Boos!
ik heb hem het hele gangpad achterstevoren doorgeschopt zo kwaad was ik op hem }>
er liepen mensen achter mij aan en die piesten zowat in hun broek van het lachen Boos!
IK daarentegen vond het HELEMAAL NIET grappig.
ik heb hem daarna met megamodderpoten op stal gedumpt.
achteraf heb ik er ook wel om kunnen lachen hoor Haha!
toedeledoki
gillian

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:26

Eluu heeft nog niet echt hele lompe streken uit gehaald maar marten wel.

Laats zat er een kip in martjes stal heerlijk eitjes te leggen, martje ziet in eens die kip in de hoek zitten en komt met zijn grote ( friese ) paardenhoofd heel dicht bij die kip en begint ineens te "proesten ".
Gevolg??? kip vloog hoog tegen de muur op en is 6 dagen van de leg geweest , en heeft een vreselijke stal en marten angst Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:47

Oké waar zullen we beginnen.
Als ik al Tiko's streken op moet schrijven ben ik nog wel een tijdje bezig Haha!
Maar goed, ik zla even een vreselijk voorbeeld noemen.
Tiko kon zijn stal blijkbaar open maken. Dus hij had 's avonds los gelopen, en alle bakjes met voer open gemaakt (niet gesloopt, gewoon netjes open gemaakt) en leeg gegeten. Wij hadden toen nog geen voerkist en het voer zat dus gewoon in een zak die naast de kast stond.
Wat doet dat beest, sleept de zak naar zijn stal en gaat die daar lekker rustig leeg eten.
Kregen wij hem dus de volgende ochtend de trailer niet meer in, want voer interesseerde hem niet meer.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:58

Toen mijn paard nog jong was beet ie in alles wat los en vast zat. Dan was ie lekker op je hand aan het likken, begint ie te bijten... En als ie dan een tik gaf, keek hij echt onwijs verontwaardigd, want hij had geen idee dat ie je pijn deed. Mijn zusje was toen ook nog zo'n klein ukkie en hij wilde haar wel een optillen door haar jas vast te pakken en dan zijn hoofd omhoog te doen! Daar ging mijn zusje de lucht in! Haha! Later heeft ie ook nog een keer toen hij in de trailer stond en mijn zusje haar cap met stormband om had, de cap vast gepakt en toen deed ie uiteraard ook zijn hoofd omhoog Haha! Vond mijn zusje niet zo leuk Cool Echt lachen gewoon!!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 19:24

Toscar en lomp zijn? Perfecte combi! Haha!
- halster touw kapot trekken!
*meneer stond aan zijn halster vast en trekt gewoon het klik*katrol*ding kapot!
- fietsen omgooien
* me broertje had hem vast, Tos draait zijn kont en trrrrrrrrr... 10 fietsen gingen als dominoo steentjes...
- spring materiaal omgooien
- waterbakken omgooien
- met emmers gooien

Het mooiste (gelukkig dat er geen ongeluk gebeurde) was eigenlijk nog, toen een klein kind hem wou aaien, en die zat in zo'n buggy, dus Tos zijn kop in die buggy... en BIJNA lag die buggy! *mamie vinghem op* Haha!
Nouja, ... dat kind begon enthousiast te krijsen.. en dat vond Tos toch minder Haha!
En die moeder beledigd... tja, die vroeg of dat kind hem mocht aaien!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 20:41

Een stuk piepschuim opeten.

Felix dan.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:07

Steigeren en achterover de sloot inkukelen (met mij erop) Extreme duivel
Ben nog steeds blij dat ik het na kan vertellen.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:22

Toen we Woody net hadden beet ze soms met aansingelen, maar als je dan op keek en boos wilde worden, keek ze heel onschuldig, zo van: ik heb niets gedaan hoor.

En Rocco zat een keer onder het rijden de hele tijd te proberen van bosjes en bomen te eten (en soms lukte dat), ik werd het echt helemaal zat, en hij trok zich irritant weinig van mij aan. Bijt hij vol in een brammenstruik, haha, daarna heeft hij niet meer gegeten onder het rijden, gek he? Haha!

Ik heb trouwens ook wel een met Rocco gehad dat het hek van de wei was opgewaaid, hij zat wel in het slot maarniet op slot, staat hij daar heel droog aan de over kant van de weg te eten (aan de andere kant van dat gras zit de snel weg, beetje heel erg link).

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:39

1e geval: Mijn pony hadden ze los laten lopen op het erf, zodat hij lekker kon grazen. Hij zou er toch niet vandoor gaan, want hij had toch genoeg te eten. 5 minuten later zagen we hem op de dijk lopen (donker, geen lantaarnpalen, in het spitsuur, 70 km/uur) , ben er toen naar toe gegaan met een bakje voer, maar meneer wilde niet terug. Ging er in draf vandoor. Ik had op het laatste moment ze staart beet gepakt, dus ik moest de benen onder m'n lijf vandaan rennen. gelukkig stopte er een automobilist die hem tegen gehouden heeft en heeft gewacht tot dat ik bij hem was.
toen ik met hem terug kwam, vonden ze het allemaal erg grappig. Het zal er ook best wel leuk uitgezien hebben, een pony in harde draf over de dijk met mij aan zijn staart hangend, maar ik kon op dat moment wel janken.
2e geval: ik sta het hek te repareren. m'n pony komt naar me toe en begint aan m'n jas te knabbelen. Ik had zo'n jas aan waar onderin rondom elastiek zat om hem aan te trekken met aan het einde een groot ijzer plaatje. hij stond wat aan het touwtje te trekken en ik dacht van laat maar, kan toch niet kapot. op een gegeven moment stond hij te trekken en hij trok hem nu wel erg strak aan. ik draai me, zie die pony met dat ijzeren plaatje in z'n mond staan, halve meter tussen hem en mij (zo strak had mij het elastiek) , toen liet hij los Plaatje kwam recht op m'n kont Boos! . op het moment dat hij hem los laat, neemt hij een speurt naar de andere kant van de wei en staat me daar een beetje uit te hinniken. Schijnheilig
[b]3e geval:
We gingen buiten rijden. ik op m'n paard, m'n zusje op m'n pony. Toen we terug kwamen, moesten we de dijk af en die is erg stijl. ik had m'n zusje al gewaarschuwd dat ze af moest stappen, maar ja, eigenwijs.
pony gaat naar beneden, zadel schuift naar voren met zusje, pony voelt het zadel op z'n hals komen en doet z'n hoofd helemaal naar de grond want daar stond nog een sprietje gras. zusje maakt een salto met koprol over zijn hoofd en zit 3 meter verderop op de kont. hij ging nog wel even bij d'r kijken wat ze daar zat te doen, want ze zat toch boven op hem Verward
geval 3: hij stond in de wei en ik gaf hem over het hek een paardensnoepje. op de verkeerde manier, want op een gegeven moment had hij m'n wijsvinger tussen z'n tanden. ik probeerde m'n vinger uit zijn mond te trekken en hij dacht van laten we ook maar gaan trekken. dus meneer loopt met mijn vinger in zijn mond achteruit en ik kon geen kant op, want er stond een hek tussen. toen ben ik maar over het hek gesprongen. broek kapot, want er zat prikkeldraad aan de bovenkant en een blauwe vinger.
4e geval: vorige eigenaresse zit buiten op een bankje aardappels te schillen. pony komt even kijken, want die lust ook wel wat. ze houdt de aardappelschil voor haar borst en hij pakt i.p.v. de schil, haar borst beet. precies bij d'r tepel. Vork Ze heeft me lopen schelden en de pony stond ondertussen alweer aan de andere kant van het erf.

Voor de rest is het een scheetje hoor!! }>

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Voor Odis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 22:11

Hahahahaha!!!!
Jij maakt echt leuke dingen mee met je pony! Pling

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 22:58

Enkele weken geleden gingen de eigenaars van de stal waar Gigi staat op wedstrijd (mennen, duurt dan verschillende dagen) Ik ging voor Gigi zorgen, voor Karoen (ook een eigenaarspaard), 2 springpaarden van nog iemand anders en Victor (groot Belgisch Trekpaard van die mensen zelf)

We hadden Gigi, Victor en Karoen op de linkerwei gezet, met de draad open naar de achterste weide.
Peter (van de springpaarden) had zijn paarden eten komen geven, en had ook het eten van Victor in zijn voerbak gedaan en een emmer met zijn eten voor de stal gezet.
Hij had totaal niet gedacht aan Gigi en Karoen.

Dus kom ik op de stal, gelukkig niet veel later. Ik kwam met de fiets en had al gezien dat er geen enkel paard meer te bespeuren was op de wei...
Victor stond buiten: was buitengeschopt door Karoen, die lekker aan het eten was... (eten van Vic is: 2 potten haver!; 2 potten Pavo 1, een pot muesli en een pot zemelen) stap ik enkele meter verder... Gigi stond daar lekker rustig te eten uit de emmer die klaarstond... dus ook de haver en Pavo1 !! hij krijgt zelf maar 1,5 pot muesli met wat zemelen omdat hij anders te wild is! verder was hij dus ook gewoon ONDER de draad gekropen van de wei. (een normaal paard springt erover, hij loopt eronder...) Cool

Onlangs tijdens mijn prive-les was ik aan het rijden op de buitenpiste op de manege. Het was de eerste (en tot nog toe de enige) keer dat mijn ouders kwamen kijken naar mijn les. Instructrice: "daar in de hoek rechtergalop aanspringen" jaja, leuk niet, dacht Gigi! Extreme duivel Begint hij ineens een rodeo, met als gevolg ik in het zand Bloos en Gigi helemaal alleen over de weg naar huis.... Verward gelukkig kwma er maar 1 auto, die gelukkig ook stopte voor hem. Gigi was dan ook wel zo slim om aan het kruispunt te stoppen om te kijken of er auto's aankwamen. Is dat niet goed opgevoed? Haha!
moet wel nogal een zicht geweest zijn... paard alleen over de weg en de ruiter al lopend erachter Clown

Zondag had ik gereden. Hij had een ganse nacht buiten gestaan en had honger (hoewel hij al 24u gras had gegeten) Dus nadat ik hem had gewassen, nam ik een pot muesli en kiepte dat in zijn voerbak. Hoorde ik hem zo zachtjes hinniken. echt lief. Nuja, zei ik voor de grap tegen hem "roep als je gedaan hebt, dan mag je terug buiten" dus ik verder mijn voortuig en hoofdstel gaan poetsen. Na een dikke 5 minuten hoor ik hem keiluid hinniken... ik gaan kijken: jaja meneer had gedaan hehe Haha!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:09

Mijn pony is gewoon gek!
Als je hem loslaat gaat ie in zijn eigen bil bijten, steigeren op de plaats en bokken op de plaats dan gaat ie keihard rondjes om zijn eigen as heen draaien en dan weer de andere kant op!
Hij is helemaal maf!! en dan gaat ie verder galloperen en dan doet ie zijn rechtervoorbeen omhoog in zijn mond en die houdt ie omhgoog en dan galloppeerd hij een heel rondje op 3 benen!
Maffe pony he!!
hihihihihih Haha! Haha! Haha! Haha!
Misschien neem ik het een keertje op!!

ook gooit hij met emmers en heeft een keer een meisje van der fiest afgegooid!!! was echt lollig!! meisje had nisk hor maar hij bleef haken met zijn halster en hij schok dus, gelukkig scghoot ie gelijk los hoor maar dat meisje viel van der fiets af!! Haha! Haha! Haha! Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 23:45

Jullie hebben allemaal ook maffe dingen meegemaakt zeg!! Lachen

Ik heb 3 verzorgpony's: 'n New Forest, 'n Shet en 'n mini-shet en die mini-shet krijgt 't toch iedere keer weer voor mekaar op m'n tenen te gaan staan }> Don't ask me how, ben zeker gewoon onhandig bezig Haha! Haha, doet geen pijn hoor, maar die andere twee doen dat duz bijna nooit!! Ow ja, en hij bijt ook als ie lief aan 't likken is, maar da zal wel komen doordat ie hengst is Lachen En vorig jaar schrok ie nergens van, was nie vooruit te branden en nu schrikt ie al als de wind door de bosjes gaat... gaat ie opeens de lucht en wil ie zo snel mogelijk naar stal.

Ook hadden we 'n superluie haflinger op de (western)manege. Hij had 'n kraaltje buiten van zo'n 1.10-1.20 hoog. Daar had ie duz 'n schuilstalletje en daar zaten golfplaten op 't dak, deze zaten nog nie vast en de wind kwam eronder. Duz ik zat ervoor (met m'n rug ernaartoe) en ik hoor zo keihard die golfplaten wegwaaien. Duz ik kijk achterom, staat die superluie, dikke haflinger aan de andere kant van 't hek te wachten totdat iemand 'm op komt halen Pling Haha, hij had nog nooit eerder gesprongen en heb 't ook nooit meer zien doen Pling

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 08:52

Bedenk nu nog zoiets van Tiko.
Hij kan zich zelf los maken als ik hem vast heb staan, en hij heeft van die periodes dta hij dat dus ook doet (heeft hij nu ook weer even). Maar goed, nu zet ik hem dus gewoon extra goed vast, maar toen ik nog niet wist dat hij dit deed kwam hij nog weleens in zijn stal kijken. Dit keer ook, wij hadden hem vast staan en waren zijn stal aan het uitmesten (een noodstalletje aande andere kant van heterf dan de rest v/d stallen en de binnenplaats) komt er iemand naar ons toe, wil je Tiko buiten vast zetten, want ik wil die van mij binnen zetten. Dus wij: Tiko staat al buiten. Nee hoor, hij staat binnen zegt dat meisje. Dus wij gaan kijken, staat hij idd binnen de ton met schapenvoer leeg te eten. Altijd leuk zo'n pony Pling [/i]

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:08

Ik stapte met een vroeger paard (Issedy, de moeder van Raimaer) de binnenbak uit, toen er een klein wit hondje voor haar langs rende. Ze stond er dus bovenop (merrie van ruim 1.70, met ijzers op het beton) en hondje begint te piepen (joh!). Ze blijft dus gewoon staan en kijkt wat verbaasd naar de herrie onder haar. Uiteindelijk krijg ik haar achteruit, en hondje rent krijsend weg met, naar dus later bleek, een gebroken poot. Dat is allemaal wel goedgekomen en de eigenaar heeft iig geleerd dat je honden niet los laat lopen op stal.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:11

Mijn verzorgpaard valt katten en kippen aan als ze in de bak loopen. Je kunt er niets aan doen, ze gaat met de oren plat in de nek erg gericht achter die beesten aan. En als ruiter maar trekken, je hebt niets over het paard te zeggen. Met de voorbenen mikt het paard echt gericht.

Ook trapt ze naar vreemde honden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:17

Iones heeft me ooit omver gelopen. Maar dat is echt jaren geleden en ik was echt woedend op hem.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 09:56

Pfoeh, nou ik maak dagelijks de gekste dingen met hem mee, maar hij heeft mij 1 gevaarlijke lompe rotstreek geflikt.
Ik ging met hem oefenen voor een cross in het bos. Hij was al wat opgefokt, maar normaal gesproken is hij altijd wel te houden. Dit keer echter sprong hij uit zichzelf aan in een enorme rengalop en liep totaal door mijn hand heen. Aanleiding was dat hij 200 meter voor ons een ander paard zag lopen. Sturen lukte moeilijk omdat ik ook nog allerlei takken moest ontwijken die we in volle vaart passeerde. Toen opeens zag ik 50 meter voor me een hele grote tak die als een boog over het bospad lag, mijn paard zou daar net aan onderdoor kunnen maar ik zat er ook nog op! Uit alle macht probeerde ik hem te 'remmen' maar dat werkte averechts en inmiddels waren we al voor de tak. Hoe ik deed, don't ask maar ik kroop zowat onder hem zodat die tak mij niet zo ontlichamen. Ik voelde de tak nog wel toen ik er onderdoor stierde, maar heb het overleefd. Jeetje wat heeft die knol op z'n flikker gehad toen. Maar hij heeft het daarna nog nooit meer gedaan.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:54

Als ik met Codex op de wei rijd, gaat hij achter vogels aan die in de wei zitten. Dan vliegt die vogel op, om 100 meter verder weer te landen en dan gaat hij erachteraan als een westernpaard. Wel goed voor de lachspieren.

Ook presteerd hij het iedere keer om in zijn drinkbak te poepen. Hoe hij het doet weet ik echt niet. Die drinkbak hangt behoorlijk hoog. Volgens mij mikt hij echt.

Tsja en afgelopen zondag heb ik samen met Codex op de grond gelegen. Hij gleed uit en pats daar lagen we met z'n tweeen. Gelukkig heeft hij niks (ik wel dus). Achteraf vind ik het wel grappig, maar op dat moment.......... Frusty

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:56

Kaminka is één en al lompe actie... Haha! Hebben jullie een uurtje?

Ik zal me beperken tot 1 voorval:

Ik was bezig om haar hoofdstel om te doen, wat bij haar niet altijd even eenvoudig is en stond recht tegenover de stal van haar grote vriend Isard.

Isard stond samen met eigenaresse Christa in zijn stal, boxdeur open en Christa haalde iets uit zijn voerbak. Kaminka (eetverslaafd) zag dat Christa iets met Isards voerbak aan het doen was en rent met mij aan haar hoofdstel linea recta de box van Isard in om zich ook met die voerbak te gaan bemoeien. Toen stonden we dus met zijn vieren in Isards box van 2,5 x 3m... mijn ringvinger gekneusd, want die zat klem onder dat hoofdstel. Boos!

Ik heb haar achteruit die box uitgeschopt, vond ze een beetje irritant geloof ik... Frusty

Je maakt wat mee met die knollen!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 10:57

1 keer is ze om de een of andere totaal onverklaarbare reden naar voren gesprongen terwijl ik haar vast had. Zij bokte ook nog en ik kreeg dus precies de achterbenen met ijzers op het volle punt tegen mijn heup. Kon een week niet lopen en langer niet rijden. Ze was mogelijk door een insect gebeten want eht si een verschrikkelijk voorzichtig paard.
Een keer was ze stront eigenwijs. Op het galopeerpad was ze alsmaar aan het changeren. Ik verloor mijn geduld en ging aan 1 teugel hangen. Toen dacht zij na 200 meter, nou als jij hangt dan ga ik dat bospad wel in. Helaas ging de bocht niet goed en zag ik de boom erg dicht bij mijn hoofd komen. Ik heb haar hoofd er maar voorgetrokken en we zijn dus tegen de boom aangegalopeerd. Zij lag op de grond en ik stond er naast te kijken of ze nog overeind zou komen. Dat lukte gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:00

Heb een keer een paard gehad die brommers aanviel, niet meer te houden, en er boven op, heeft de verzekering wat geld gekost.

Heb er nu eentje die eigenlijk alles sloopt wat ie tegenkomt, maar ook wel weer grappig, als je hem los in de bak gooit, gaat ie altijd zandkastelen (tenminste het lijkt erop) bouwen, gooit alle zweepjes door de bak, en sloopt de omheining.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:43

boven op haar veulen el pharo gaan staan. en op symphony d'r beentjes staan in de stal als sympie ligt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 11:55

Of als je je paard uit de wei haalt, hem een halster omdoet, en aan het halstertouw wilt meenemen, en het paard wat er bij staat plots uit zijn stekker gaat, en je paard begint mee te doen Frusty Daar hing ik Haha!