Stelling : een paard van 2 alvast zadel op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 14:27

Ik zou het niet doen , je hebt er inderdaad nog geen bal aan als je paardje op zijn 2e al "zadelmak"is want je kunt er toch nog niet op.

Poetsen en hoefjes geven enz. kan natuurlijk wel al op zijn 2e

T korte Eigetje!!!!


Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 18:58

Boogiegirl"]
[quote="Pipo schreef:
Het kan inderdaad allemaal stef, maar waarom zou je het doen, je bereikt er helemaal niets mee, want al die dingen die je opnoemt zijn binnen een maand geleerd bij een jong dier. Laat ze lekker jong zijn, en uitgroeien.


ik heb veel niet gelezen maar dit vind ik eerlijk gezegd niet echt in slaan.
het gaat toch niet alleen om het rijden? toch ook om een band met je paard op te bouwen?
je bereikt er dus wel wat mee, je groeit met het dier op en krijgt een goede band met elkaar.
het is juist fijn om vóór dat je gaat inrijden een goede band met je paard krijgt, toch? voor een paard lijkt het me ook veel fijner om een vertouwt iemand op zn rug te dragen voor de eerste keer, dan meteen een vreemd iemand.

verder vind ik een zadel opleggen bij een 2 jarige niet veel kwaad kan, maar wel nutteloos. en natuurlijk niet een uur ofzo achter elkaar, maar af en toe op leggen en aan laten snuffelen kan best Lachen
[/quote]

Boogie , ik denk dat pipo het hier heeft over het zadel op leggen..
Tuurlijk is het prachtig een vertrouwde band te krijgen met je paardje op zeer jonge leeftijd maar dat kan ook in het land ( een heel goed voorbeeld is udine met jantina )

T korte Eigetje!!!!

Eluu

Berichten: 93
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 21:01

ik sluit me helemaal bij kawa aan

T korte Eigetje!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 146 bezoekers