Help, mijn pony gaat naar een handelaar!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Help, mijn pony gaat naar een handelaar!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 18:30

Mijn "oude" pony, die ik net een 3 maanden geleden heb verkocht, gaat naar een handelaar! Ik kan hem niet terugkopen helaas, want dat is financieel niet te doen voor me, maar ik ben zo bang dat ie nu van hot naar her verkocht wordt... Huilen

Wie weet misschien een leuk adres voor hem? t Gaat om het minitinkertje in mijn profiel...

Groetjes, Eline

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:33

zo weet ik even geen adres maar misschien kun je kijken op marktplaats voor diegene die een pony zoeken?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:57

Tinkers zijn hartstikke in, en zo te zien is het een erg leuk paardje, dus ik denk dat er best wel mensen zijn die 'm willen hebben!
Op marktplaats is een rubriek; friezen & tinkers, als je daar een advertentie zet, zullen er vast wel mensen reageren
Succes ermee!

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:59

Hoe hoog is die pony.
Groetjes Brithany. Party!! Party!! Party!! Party!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:12

brithany schreef:
Hoe hoog is die pony.


ja, dat is ook mijn vraag Haha!
ik had je al een PB gestuurd...
Als het echt een kleintje is (dan bedoel ik lager dan 1,40 m.) dan denk ik dat de mensen van mijn bijrijdpony die ik help een nieuwe pony te zoeken, zeker wel geinteresseerd zijn!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 19:15

Hij is nu rond de 1.30m en wordt ongeveer 1.35m. Is wel pas 2 jaar...

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:30

Ja, da's niet zo leuk nee. Maar ik zou idd op marktplaats.nl of op horses.nl gaan zoeken naar advertenties van mensen die een leuke pony zoeken.
Suc-6 ermee

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 21:26

Hij staat al een aantal maanden op marktplaats, ik heb m ook op bokt gezet, maar morgen komt die handelaar kijken en neemt m dan gelijk mee... Huilen Huilen Huilen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:12

Waarom toch zo bang voor een handelaar?
Een handelaar heeft in ieder geval een stal of een stukje weiland voor je pony, de pony krijgt zeker te weten voldoende voer en zo'n handelaar heeft er helemaal niets aan om die pony levensangstige trauma's op te laten lopen.....

ik verkoop persoonlijk liever aan een handelaar (zeker eentje waarvan ik weet dat hij goed is voor zijn 'waar') dan aan de paritculier die ik maar op de blauwe ogen moet geloven dat die weet hoe hij met een paard/pony om moet gaan...(als ze voor je staan is er geen wolkje in de lucht, maar je wilt niet weten wat er bij hun thuis soms gebeurd...).

zo'n 2 jarige pony belandt wel ergens in een weitje tot zijn derde, en uiteindelijk, oke misschien na een paar keer verkocht te zijn, uiteindelijk komt ook die pony wel op een prima plaatsje terecht.

mesa57

Berichten: 49
Geregistreerd: 22-12-01
Woonplaats: Utrecht (prov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:27

Dees schreef:
ik verkoop persoonlijk liever aan een handelaar (zeker eentje waarvan ik weet dat hij goed is voor zijn 'waar') dan aan de paritculier die ik maar op de blauwe ogen moet geloven dat die weet hoe hij met een paard/pony om moet gaan...(als ze voor je staan is er geen wolkje in de lucht, maar je wilt niet weten wat er bij hun thuis soms gebeurd...).

Waar die vervolgens toch terecht komt.
Ben nou eens eerlijk, als je je paard verkoopt krijg je nooit
garantie over wat er met hem gebeurt. Het is naief om te denken
dat dat wel zo is.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

handelaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 22:42

Er zijn inderdaad klote handelaren, maar de meeste die ik ken zorgen erg goed voor hun koopwaar, ze moeten er immers winst op maken!

Het nadeel van kopen via een handelaar is volgens mij vooral dat je vaak moeilijk het verleden van een dier kunt achterhalen of dat je zelf belazerd wordt.

De dieren zelf worden vaak schoon in een box gezet en goed gevoerd en soms ook goed gereden.

Als er papieren bij je pony zitten kun een briefje met je naam en adres achterlaten. Misschien dat de nieuwe eigenaar dit dan vindt en contact met je zoekt. (tenzij de pony iets mankeert, want dan zal de handelaar er niet zo happig op zijn dat er contact gelegd wordt.)

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 23:33

wat een Kwijl beest....
Ik weet zeker dat m'n zusje interresse in m heeft, alleen mag ze pas op haar 15e een paard (ze is nu 13)....Nouja heb je niet zoveel aan natuurlijk...

Ik denk dat je het beste tegen de handelaar kunt vertellen dat je t er heel erg moeilijk mee hebt en of hij aan de aanstaande kopers wil vragen of je nog een keertje langs mag komen. Je hebt natuurlijk niet de garantie dat hij dit doet, maar veel meer kun je waarschijnlijk niet doen...

Suc6 en sterkte!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 20:09

Dat doen de huidige eigenaren ook voor me. Toch wel lief van ze, maar al met al blijft 't moeilijk...

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:44

Is ie nou verkocht?

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 23:21

Ik heb nog nix van ze gehoord, maar die handelaar kwam vandaag kijken en als hij hem wat vond nam hij Tallion gelijk mee...

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 18:26

WOW! Wat een suuuperleuk beest zeg!!!
Als ik er nog een pony bij mocht zou ik 'm meteen willen~! Lachen

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 17:03

Rhaïa schreef:
Ik heb nog nix van ze gehoord, maar die handelaar kwam vandaag kijken en als hij hem wat vond nam hij Tallion gelijk mee...


Maar hij heeft hem niet meegenomen?

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-02 18:18

Ze waren nu weer bezig met een particulier, maar daar wisten ze ook nog nix meer over...