Verlengstukje teugels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Verlengstukje teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 08:18

Bestaat er zoiets als een verleng/tussenstukje voor teugels? De teugels die we nu hebben zijn erg kort en ik wil ze graag verlengen. Dus moeten een tussenstukje ook gespen hebben. Heeft een van jullie ze wel eens gezien?

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 08:26

Wat mijn vriendin heeft gedaag (haar paard heeft eens op de teugels gestaan en de gesp was finaal kapot) is een zwart stropaktouwtje aan de ene kant aan de gesp geknoopt (eindjes netjes weggeknipt) en aan de andere kant idem. Ze heeft nu dus een normale teugel en een stukje stropak (kan trouwens ook ander touw zijn, is wel erg stevig).
Anders zou je eens bij een schoenmaker moeten vragen wat het kost om een stukje leer op maat te maken met gespen eraan. Ik denk dat het duurst haast de gespen zullen zijn....

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:20

Ja, die zijn te krijgen hoor. 'Poppers' heten het. Tekst uit boekje:

Poppers
Om je teugels te verlengen, kun je 'poppers' aan de teugels toevoegen. Dit verlengstuk bestaat uit 2 uiteinden van 60 cm lang en kun je door middel van de ringen aan de teugels bevestigen. Zeker aan te raden bij teugels van 2,13 m. De 'poppers' zijn handig als je naast, of achter je paard wilt lopen of rennen en je kunt ze eventueel als zweepje gebruiken.
Prijs: 20,42 Euro


Als je ze eventueel wilt bestellen, dan kun je mij PB'en voor het adres waar je ze kan bestellen. Ze zijn trouwens verkrijgbaar in verschillende kleuren.

pmarena

Berichten: 48081
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:36

Ik denk dat het handiger is om een paar nieuwe teugels te kopen ,
en goedkoper ook......

Tenzij je nu speciale (dure) teugels hebt die je niet kwijt wil ,
of dat je de standaard teugellengte te kort vind ?

Vanaf 10 euro heb je al een redelijk teugeltje anders.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 10:42

Dat er ook 'poppers' zijn voor gewone teugels wist ik niet, kende het alleen in de Endurance, om aan je Enduranceteugels te bevestigen (zijn ook niet van leer). Ik was dit ook van plan, tot mijn Enduranceteugels kapot getraokken werden door mevrouw Navy.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 12:23

Ik heb nu thiedeman teugels waarvan de maat cob moest zijn, maar ik vind de teugels te kort.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 20:15

Dan kun je het beste eens voor die poppers gaan kijken lijkt me, al vind ik ze erg duur en heb je er bijna een nieuwe thiedemann teugel voor...

Succes ermee!

Groetjes!
Maud