springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 14:43

Volgende week ga ik voor het eerst sinds jaren weer springen. Volgens mij heeft Codex nog veel langer niet gesprongen. Ik ben er een beetje helemaal uit en hij ook, dus het hem een beetje laten uitzoeken is geen optie. Hoe tel ik ook weer precies? Is dat het aantal meter tot de hinderis - twee = het aantal galopsprongen? Of is dat zo bij ponies en is het bij paarden anders????? Ik weet het even niet meer. Ik heb al een ervaren springruiter gevraagd of hij hem even eerst wil springen, maar die zegt dat ik het meteen zelf moet doen. Ik weet wel dat ik heel laag ga beginnen en pas na een paar keer wat hoger ga springen. Hoe zouden jullie dit aanpakken. In principe wil ik heel graag, maar van de andere kant durf ik niet zo heel omdat ik niet precies weet hoe ik het het beste kan aanpakken.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:04

Ik hoop toch wel dat je les krijgt ??

Idd het is beter om het zelf gelijk te doen vaak hoeft het paard weinig te leren alleen de ruiter moet veeeeel leren. Je paard zal er heus niet veel beter van worden als die andere ruiter er eerst op gaat. Begin lekker met drafbalken en ze dan een kruisje met een drafbalk en bouw het zo langzaam op.

Hoog springen is niet moeilijk maar laag technisch goed springen wel. Neem de tijd wil niet teveel en spring vooral in het begin niet hoog. Die afstanden komen wel of je hebt het gevoel of je hebt het niet door het veel te doen leer je het vanzelf.

geniet ervan.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:07


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 15:19

Tuurlijk krijg ik les. Ik ga echt niet zomaar in mijn eentje springen hoor. Mijn instructeur springt zelf m, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Ik ga gewoon laag beginnen en ook maar met een hindernis. Bedankt voor de uitleg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:34

hoi veel succes met je springen maar ik zou maar niet het aantal meter -2 aanhouden want dat zou betekenen als er 7 met er tussen de hindernis zit je 5 galopsprongen moet maken. en ik denk da 1 galopsprong wel genoed is!!

groetjes [naam]

pmarena

Berichten: 48087
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:23

Hoi ,

ik heb ook al jaren niet gesprongen en wil nu weer met Marena gaan beginnen.
Zij sprong tot ik haar kocht minimaal 1 keer per week mee in een clubles ,
daar gingen de sprongen regelmatig hoger dan een meter in het parcoursje heb ik gehoord van de vorige eigenaresse.
Ze was een (erg Haha! ) enthousiaste springer.

Nu laat ik haar eerst zo nu en dan los een sprongetje nemen , maar wat voor gedoe ze daarmee laat zien ... Frusty .

Komt ze hel hard uitelkaar lopend eropaf galopperen , tweifelend of ze er rechts of links langs zal gaan , of toch maar eroverheen ?
(lichte paniek bij haarzelf Lips are sealed ) .
Vervolgens gaat ze met een gespitst gezicht in rare - help ik kom niet uit !-
pasjes met haar neus bijna op de grond ernaartoe , ziet eruit alsof ze weigerd.
Vervolgens komt ze na al dit gedoe NOG niet goed uit en zet 2,5 meter voor het sprongetje al af .... en dat alles voor een sprongetje van 35 cm hoog Bloos .

Ofwel , ze gaat eerst los leren rustig netjes uit te komen !!!!! Extreme duivel