NH cursus??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

NH cursus??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 14:46

Wat kost het om een cursus NH te volgen bij bijvoorbeeld Emiel Voest (heb hem bij toeval eens aan de telefoon gehad, toen ik reisgidsen wilde bestellen)?
Moet je een eigen paard mee (kan niet, moet ik bij de conventionele eigenaren mee aankomen, zelfs als ik het paard los laat volgen is eigenlijk niet goed volgens hen)???
Hoeveel dagen???
Is het alleen grondwerk of ook rijden???
Dat wat in het boek natuurlijk paardrijden van Hempfling beschreven staat over grondwerk (volgen e.d.) doe ik bij toeval al (wist niet dat dit NH heet).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:49

misschien zou je via http://www.emielvoest.nl/emvoest.nsf eens kunnen informeren.

van de site:

Citaat:
"Om het Freestyle systeem toe te passen geven wij verschillende cursussen op ons Trainingscentrum in Ruinen. Dit zijn meerdaagse cursussen waarbij u met uw eigen paard aan het werk gaat. De groepjes zijn klein, 6-8 personen, zodat u veel persoonlijke aandacht krijgt. De paarden staan bij ons gestald, voor uzelf zijn er verschillende overnachtingsmogelijkheden in Ruinen en omgeving
Prijs voor een driedaagse cursus bedraagt €240,-"


ik heb hem ook eens gesproken en ik kreeg de indruk dat het allemaal wel wat centen moet kosten. zo heb ik touwtje aangeboden gekregen destijds voor f45,-

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 14:52

Maar het moet dus met eigen paard??
een andere goeroe mag ook hoor, zoals Ryder of weet ik veel wie.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:54

germie schreef:
Maar het moet dus met eigen paard??
een andere goeroe mag ook hoor, zoals Ryder of weet ik veel wie.


voor zover ik weet wel ja. andere "guru's" ken ik op dit moment niet.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:04

Het hoeft niet met je eigen paard bij Emiel Voest. Je kunt ook met paarden van hen werken.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 15:07

Is het alleen grondwerk of ook rijden??
Kijk, dat grondwerk doe ik deels uit mezelf al, niet alles natuurlijk, maar alleen grondwerk zie ik niet zitten.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:42

op www.emielvoest.nl staat precies welke cursussen je kunt volgen.

Daar staat bij dat er wordt begonnen met grondwerk en dat er daarna wordt gereden. Overigens zijn er ook cursussen voor jonge paarden en dergelijke.

Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar het klinkt wel leuk. Vind het alleen wel wat prijzig gezien het feit dat je ook nog zelf voor onderdak moet zorgen...

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 15:45

Ik vind het ook nogal duur overkomen, dus ik wil graag wat reacties van mensen die het gedaan hebben, bij een andere goeroe mag ook.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:55

www.parelli.nl.

Er worden cursussen PNH gegeven waar je zonder paard aan mee kan doen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:21

In Nieuw Balinge in Drenthe zitten ook mensen die dergelijke cursussen geven. afgezien van omgaan met paarden kunnen ze ook ontzettend goed rijden. Ze adverteren regelmatie in Bit.
Ik had er best eens naartoe willen gaan maar het is zo verrekte ver weg. Weet niemand iets dergelijks hier in Brabant?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:33

die mensen in Drenthe wilde ik ook noemen Desiree Knipoog Haha! Tong uitsteken
die zijn echt goed!

en ik vidn dat Desiree niet moet zeuren, ze kan best een keer naar het noorden komen, zover is dat niet!

de wereld houdt niet op bij Hoevelaken hoor!
jouw paardje kan best in Drenthe blijven slapen als je het bezwaarlijk vindt in 1 dag op en neer te rijden.

om wie gaat het overigens?

puur nieuwsgierigeheid!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:05

Ik kan niet in iemands portemonnaie kijken. Ik heb de basiscursus freestyle bij Voest gedaan en 1 van de 5 blokken is rijden. Maar er is ook een rijcursus.
Ik vind het rijden juist het minst leuke onderdeel omdat het vooral over de invloed van je houding en zit gaat. Ik was net 5 dagen op houding en zitcursus geweest dus dat schoot voor mij niet zo op. Die cursus kan ik je trouwens ook aanraden, echt super!! www.paardengeluk.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:17

het gaat om Paddy, dat is nogal een bang paard. Met iones kan ik alles maar met haar niet en dat stoort mij. NH zou de relatie met je paard verbeteren.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 09:46

Ik heb net het boek van Hempfling uit, en heel veel dingen deed ik toevallig al met het paard, echt grappig. Gisteren schouderbinnenwaarts geprobeerd met een voor mij redelijk vreemd paard, en het ging af en toe nog goed ook!!!! Soms wilde het paard weer naar de dominante positie, maar verder.... super.