Heb GPG beugels nut in de dressuur ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:16

orri schreef:
Geen ervaring mee, maaar *LOL*

ik heb het toen eens na gevraagd bij de ruitersportzaak,
die was van mening duidelijk, ze hebben nut bij het springen doordat ze dan de schok opvangen....
minder belastend voor de gewrichten van de ruiter.
Ze vonden het daar onzin om ze voor de dressuur te gebruiken Haha!



Grappig, ik heb het dus te horen gekregen van de arts uit Utrecht die Nappie heeft behandeld dat je het als ondersteuning kan gebruiken in combinatie met aangepast (verend) beslag tijdens het rijden. Vooral omdat ik een jong paard (met artrose) heb, die eigenlijk nog een hele lange tijd mee moet. Zij en trouwens ook mijn instructeur raadde het me aan hiermee te gaan rijden, geschikt voor zowel mijn pijnlijke knieen als voor Nappie z'n artrose.

Overigens heb ik al een aantal mensen hier in de buurt (op een vrij bekende dressuurstal) zien rijden met deze beugels. Ik moet trouwens a.s. maandag weer naar Utrecht en zal het daar nogmaals eens vragen......


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:38

Prisca schreef:
Ik zoek ze dus voor het springen hihi. En napoleon voor de dressuur vandaar dat ik dit topic was begonnen Haha! . Niet banketstaaf bedoelt voor napoleon. hoor Tong uitsteken .


Nee hoor, geeft niet. Ik vraag er alleen maar naar omdat ik deze tip had gekregen vanuit Utrecht en van m'n instructrice....... Ik wil ze idd gebruiken voor dressuur een klein sprongetje en het stappen over de weg. Vooral de laatste twee zijn belastend voor paarden met artrose en aangezien ik Nappie nog echt bezig ben in te rijden en hij vaak schuin loopt waardoor ik meer druk op een bepaalde beugel moet geven kwamen we dus op deze beugels uit, in combinatie met verend beslag. Ik wil namelijk nog "normale" dingen met Nappie gaan doen, ook af en toe een sprongetje maken en lekker buitenrijden, als deze beugels dan schokken kunnen opvangen voor de gewrichten van mijn paard en tegelijkertijd mijn knieen en enkels ontlasten ben ik allang blij Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:41

Oja, bij ons op stal gebruikte een vrouwtje deze beugels voor haar 5 jarige Rubinstein. Voor de onlasting van de "jonge" paardenbenen en om haar eigen benen nog stiller te kunnen houden bij het inrijden van haar paard!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:29

Prisca schreef:
Denk niet dat er zoveel vering inzit dat die beugels zo´n klap kan opvangen. Eigenlijk is niet sgebouwt op hetopvangen van klappen an bokken waarom omdat een paard dat niet hoort te doen. Maar ja de werkelijkheid is helaas anders.


Ik heb me laten vertellen dat je deze beugels op gewicht kan instellen....de vering schijn je te kunnen aanpassen aan het werk wat je doet!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:38


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:39

Prisca schreef:
[img]
http://www.divoza.com/isroot/DivozaStor ... jpg[/img]*

Deze heb je ook nog ?

*dank aan divoza Tong uitsteken



Tja, dit vindt ik dus wel flauwekul! Gewoon je hakken uitdrukken....heb je deze beugels niet nodig Knipoog Je hebt ze ook nog als goedkopere versie, zijn ze de helft goedkoper Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:02

fabienne"]
De GPG beugels zijn door onze hoefsmid ontwikkeld en in de ontwikkelingsfase uitgeprobeerd door enkele springruiters bij onze vereniging. Ook de vriendin van de smid (= mijn instructrice) rijdt ermee (alleen dressuur) en zij zweert erbij. De vering kan op het gewicht van de ruiter afgesteld worden. Ook voor het rijden met gehandicapten (Maartenskliniek Nijmegen) worden deze beugels als ideaal beschouwd, m.n. voor spastische ruiters! Mijn eigen kapotte knietje was het er helaas niet mee eens, al vond ik ze op zich heerlijk rijden. (maar die knie van mij is een apart verhaal Lachen )
[/quote]

Zijn dat dan dezelfde als hier afgebeeld??? Ben nou toch wel erg benieuwd aan het worden Haha!

[quote="Noukie schreef:
jah, maar de goedkopere versie is ook de helft minder flexibel! ik heb een slepende enkelblessure gehad door hockey en had echt altijd last met springen omdat er met die korte beugels en met landen enz druk op komt. de GPG beugel was toen niet zo hot denk ik, maar ik heb dus bovenstaand exemplaar en ik kan eindelijk weer pijnvrij springen. Je wil niet weten hoe fijn dat is! Die dingen helpen dus echt wel.


Sorry Noukie, ik begrijp best dat in sommige gevallen deze beugels een uitkomst zijn dus ik wil ook niemand beledigen. Toch denk ik dat deze beugels oer het algemeen veel door mensen worden gekocht die het ook wel "makkelijk" vinden, hoeven ze niet veel moeite te doen om hun hakken uit te drukken Knipoog


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:29

Prisca schreef:
Euh volgens mij worden nu de beugels door elkaar gehaald ?

Napoleon wil de GPG beugels niet de andere toch?


Je ziet ze vliegen Pris Knipoog (ik was even in een afkraak-mode met die andere beugels, maar Noukie vertelde dat die beugels haar wel hebben geholpen!)

Ik ga idd voor die GPG beugels (en ik ben niet echt trouwens een autofreak Haha! weet niet hoe ik aan GPS kwam Clown )

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 14:20

marieketencate schreef:
Ik vind de beugels bij het springen wel fijn, maar bij het lichtrijden in dressuur niet, want dan krijg je zo'n extra "veer" mee omhoog, hoewel dat misschien een kwestie van wennen is....


Dus het veert wel goed Verward je voelt het dus wel als je lichtrijdt Verward

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:10

janna schreef:
Die dingen met een veer erin vind ik voor de dressuur niet echt elegant staan. Bovendien zijn ze erg duur (toch??)


Ja dat klopt, ze zijn erg duur!! Maar helaas moet ik eerder na gaan denken over wat het beste voor Nappie en mij is en niet wat het elegantste staat Knipoog Als betekend dat deze beugels de artrose in Nappie zijn gewrichten wat ontlast zal ik zeker voor deze beugels kiezen, enneh...... die ijzers die ze er a.s. maandag onder gaan meppen vindt ik ook niet echt elegant Clown maarja wat moet, moet Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:22

janna schreef:
in jouw geval zou ik ook niet kijken naar de prijs nee, dan kijk je naar wat het beste is voor het paard.. Ik sprak meer voor mezelf dat ik het voor de fun niet snel zou doen, zeg maar.
maar sterkte met je apard zeg! Zo jong, en dan al arthrose.


Ja, weet ik , ik moet gewoon niet meer kijken naar wat mooi is maar meer naar functionaliteit!!!!! Haha! ben ik erg goed in (maar niet heus!) Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-02 23:05

Sorry dat ik even een wat ouder topic naar boven haal maar ik heb nog een stukje over deze wel zeer intressante stijgbeugel gevonden Haha! Stond in de BR-gids Haha!

De G.P.G. stijgbeugel met instelbare schokdemping is een geheel nieuw
concept van de aloude stijgbeugel. Een doordacht en hoogwaardig product,
waarmee de communicatie tussen ruiter en paard optimaal wordt. Door de
instelbare dempende werking ontstaat een verminderde belasting van de
gewrichten voor ruiter en paard, wat resulteert in verbeterde prestaties in
zowel de spring- en dressuursport en eventing.
Doordat de beugel 360° draaibaar is, stapt u altijd vlot en gemakkelijk op.
De unieke, gepatenteerde constructie garandeert minimale slijtage aan de
beugelriemen.
De G.P.G. beugel is volledig uitgevoerd in hoogwaardig roestvrij staal,
waardoor u verzekerd bent van een duurzaam product dat aan de strengste
eisen voldoet.
Diverse internationale topruiters hebben al zeer succesvolle prestaties
geleverd met de G.P.G. stijgbeugels en zijn heel positief over de
eigenschappen van deze stijgbeugel.

Afbeelding

Specifieke kenmerken:
* Ontlast gewrichten van ruiter en paard
* Ontlast de rug van het paard
* Meer souplesse in de zit van de ruiter
* De demping is instelbaar op het gewicht van de ruiter
* 360° draaibaar
* Minder slijtage van de beugelriemen
* Makkelijk met opstappen
* Bevordert de veiligheid
* T.N.O. getest
* Hoogwaardig roestvrij staal

Naast de G.P.G stijgbeugel is nu ook de G.P.G. Pro-Grip stijgbeugel
leverbaar. In plaats van een rubberen beugelzool heeft deze beugel een speciale zool die u meer grip geeft tijdens het rijden.

Vond het wel een leuk intressant stukje Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers