Gevraagd om te passen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Gevraagd om te passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 19:14

Wie o Wie woont er in de buurt van Zoetermeer Verward en heeft een ijslands zadel wat ik op Tjo mag passen. Gewone dressuurzadels passen niet (te hoge kussens, te hol model, te smalle kamer enz enz). VZ zadel heb ik al maar daar liggen de zweetbladen teveel op de schouder en het zadel ligt mijnsinziens te ver achterover gekanteld (goed koop zadelmakmaak dingetje).
Westernzadel mag ik geen dressuurwedstrijdjes mee rijden.
Dus nu heb ik mijn zinnen gezet op een ijslands zadel, maar om nou meteen zo'n zadelpasfiguur lang te laten komen van Divoza vind ik weer even teveel van het goede.
T gaat me om het model (qua kussens) of dat dus beter ligt.
Ik weet dat ze lekker rijden.

Alvast bedankt!

Viv

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:28

Heb je al een Wintec 500 of zoiets geprobeerd met verwisselbare kamerbeugel ? Schijnheilig Haha! .

Misschien dat dat iets is , ligt op mijn breedgeschouderde ronde knolletje ook netjes .

Ijslanders zijn vaak van die smalle dingetjes dus of die zadels de goede pasvorm hebben ?

Misschien wel hoor , maar een verwisselbare kamerbeugel kan ook een optie zijn Party!! !

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 19:45

pmarena"]
Heb je al een Wintec 500 of zoiets geprobeerd met verwisselbare kamerbeugel ? Schijnheilig Haha! .
[/quote]

nee ben niet zo weg van Wintec. En verwisselbare beugels al helemaal niet.

[quote="pmarena"]
Misschien dat dat iets is , ligt op mijn breedgeschouderde ronde knolletje ook netjes .

Ijslanders zijn vaak van die smalle dingetjes dus of die zadels de goede pasvorm hebben ?
[/quote]

Een goede ijslander is niet smal hoor, en mijn fjordenkind is niet breed (groot misverstand). Probleem is dat dr schoft te vlak is (te goed bespierd) en dr rug te vlak (ook te goed bespierd), verder is ze niet breed ofzo in de zin van ronde welvaartsbuik, maar gewoon van boven heel breed (en nog in de groei). En aangezien ijslandse zadels vlakke kussens hebben ben ik dus op zoek naar zoiets.

[quote="pmarena schreef:
Misschien wel hoor , maar een verwisselbare kamerbeugel kan ook een optie zijn Party!! !


Denk zelf dat die dingen beter liggen dan een standaard VZ of haflingerzadel.
Pas geleden heb ik een stockzadel gekocht, die zouden ook op bijna ieder paard moeten passen (tinker, fjord in ieder geval). Idd op de fjord van mijn vriendin laggie goed, maar op mijn fjordenmeid was het 3x niks, terwijl mijn stalgenootje met een fjord (Pojack) hem heeft gepast en daar ligt hij ook perfect op. Kon hem dus gelukkig doorverkopen.

Westernzadels zijn ook al zo'n crime, die zijn altijd te groot/lang of te smal/breed bij de schoft. Ik heb er nu een die goed ligt, maar dan moet ze niet nog meer spieren krijgen want dan kan ik straks weer een ander zadel kopen, Haha! .

Dus ik blijf op zoek naar een ijslands zadeltje wat ik er even op mag leggen.

Viv

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 20:00

Hihi , ik beweer niet dat je een vette klont van een Fjord hebt hoor ,
maar ik bedoel dat ik ervanuit ga dat de ronde schouderpartij 1 van de grootste problemen is ...?

Ik zie het bezwaar tegen verwisselbare kamerbeugels niet zo .

Ik hoop dat een IJslanderzadel een uitkomst voor je is ,
een goede zit idd erg lekker ,
hopen dat je er ook 1 kunt vinden die goed LIGT .

Succes !