kunnen er ook andere merken scheermesjes op je apparaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

kunnen er ook andere merken scheermesjes op je apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:22

Ik heb een scheerapparaat met 3 setjes erbij gekocht.
Helaas waren ze niet allemaal geslepen wat wel vertelt was.

Mijn pony is gigantisch in een dikke vacht gekomen deze zomer en ik was al aan het scheren tot dat de mesjes er echt niet meer doorkwamen (zo dik haar) uiteindelijk scheermesje weggebracht maar nu heb ik net gebeld en mag ik nog 2 weken langer wachten (in totaal dus 3 weken voor het slijpen)

Nu ga ik volgend weekend verhuizen van stal en vind ik het fijn als mijn pony gewoon netjes geschoren is.
Merk moet ik even op stal kijken, maar is het mogelijk om andere merken erop te doen.. want ik zie bij agradi veel soorten die veel op mijn messen lijken :o

Merk vermeld ik vanmiddag even

chocobroodje

Re: kunnen er ook andere merken scheermesjes op je apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:24

Neem mee naar de winkel en probeer het zou ik zeggen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:42

Nee, elk merk scheermachine heeft zijn eigen mesjes. Vaak passen ze niet eens op de andere machine.
ik heb zelf 2 machines Heiniger & Aesculaap, bij elk heb ik 3 setjes mesjes om nooit met botte messen te komen.
Als een set bot is stuur ik ze meteen op.

Je hebt wel voor elke machine verschillende types mesjes, voor andere dieren bv, of mesjes die korter of lnger scheren. Je kunt ook alleen boven of ondermessen wisselen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:53

Bedankt, ik zal even rondkijken waar ze zulke mesjes verkopen.
Die tip is misschien ook nog wel wat om te proberen de onder en bovenmesjes wat te wisselen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 17:32

Onder en bovenmes horen bij elkaar te blijven en ook gezamelijk geslepen te worden. Omdat ze dan beter werken en minder snel verslijten is mij verteld.
Op deze site http://www.peasridge.co.uk/acatalog/CLIPPER_BLADES.html kun je heel veel info over messen en zo vinden en ook voor welke machine welke messen nodig heeft en of je ze uit kunt wisselen of niet, dat staat bij elk mes erbij.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:03

Even mij bericht verduidelijken: Natuurlijk hoort het als set bij elkaar, ik heb alleen een mes wat 1-2 mm scheert en een mes wat 2-4 mm scheert, het andere mes is dan hetzelfde.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 23:18

Bedankt nogmaals voor je tip ELCamino mijn pony heb ik toch met succes kunnen scheren door ze eventjes wat te wisselen :D
Vandaag gelijk een rit met de kar gemaakt en hij voelt zich duidelijker lekkerder :D