knarsentanden?? help me+ updata ik weet wanneer hij het doet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:25

Voor een tandenknarsend paard kan het geen kwaad om goed op de tanden te letten, door het knarsen kunnen er sneller haken ontstaan.

Verder doe je niet veel aan het knarsen zelf, het is het beste om er geen aandacht aan te besteden. Mijn paard heeft het heel erg gedaan totdat ie een jaar of 6 was, toen werd het steeds minder. Tegenwoordig doet ie het alleen nog als ie een oefening echt moeilijk vindt en nog wel eens tegen andere paarden, verder helemaal niet meer. Aan geduld heb je het meeste en je kunt er verder beter zo min mogelijk aandacht aan besteden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 01:39

#Ymke# schreef:
Het valt me wel op dat hij het bit dan veel beter aanpakt, heel vaag ?


Dat vond ik dus ook altijd, geen idee waarom, maar zolang hij knarste pakte hij in ieder geval niet vast (zonder knarsen ook niet hoor).

Een rubber bit lijkt mij geen goed idee. Zand in zijn mond lijkt mij erg gemeen. Je hoort ook wel eens iets over groene zeep op het bit, maar als je dat soort kunstgrepen toe wilt gaan passen, mag je wel eens diep na gaan denken over je manier van rijden.

In de hoefslag van deze week las ik ook dat een paard met maagzweer ook wel de neiging heeft tot knarsen, dit had ik al eens eerder ergens gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:41

Mijn paard is er op een goed moment gewoon mee op gehouden. Je vraagt je af of er ergens iets is veranderd waardoor hij ermee ophield, maar dat is dus niet zo. Gewoon rond zijn 6e of 7e (weet niet eens precies meer) hield hij ermee op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, joyce83, Maartje_M, MarykeS, nikky888 en 81 bezoekers