Galopperen op asfalt of juist niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 15:10

En iedereen hier heeft zeker de luxe van een bak? Nou ik niet, ik rijd altijd buiten, dus als het goed weer is ('s zomers dus) dan rijd ik in de bermen, maar 's winters rijd ik altijd op de weg, ja de bermen zijn modderpoelen dus dat gaat gewoon niet. Ik draaf dan en galop ook gewoon op de weg. Het gaat wel om polderwegen, misschien dat die anders zijn? Want ze is nog nooit uitgegeleden, wel op de witte markeringstrepen, (ander paard), dus daar stap ik alleen over als het moet. Mijn paard is nog nooit kreupel geweest, ook niet onregelmatig, is nog nooit uitgegleden enz. enz. Ze staat trouwens wel op ijzers, dus waarom je dan er direct mee onderuit zou gaan? En waarom is het eng om te galloperen om het asfalt?
Ik zie het probleem er niet van in, tja misschien bij gevoelige paarden dat het dan beter is om het niet te doen, maar anders moet het paard dat toch kunnen verdragen.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:46

Leg me dan eens uit, waarom ik van mijn paard af wil en zelfmoord wil plegen enz. Ik zie absoluut niet waarom je sneller onder uit zou gaan dan op het gras, ik vind het eigenlijk logischer als je op gras sneller onderuit kan gaan, omdat dat als het nat is spekglad is.
Waarom is het gevaarlijk om op asfalt te galopperen? Waarom ga je dan sneller onderuit? Jullie zeggen dat allemaal, maar niet WAAROM dat zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 19:13

De polderwegen zijn hier alleen maar recht, en bochten wat dus betekent afslaan op een kruising doe ik altijd in stap, dus wat jij nu zegt, is dat ik 's winters niet moet gaan rijden als de bermen te nat zijn, dus kan ik 's winters nooit rijden, dus heb ik een paard wat alleen maar staat, dus wat moet ik er dan mee?
Ik heb geen bak, ik kan alleen maar buitenrijden, en ik vind asfalt toch fijner te rijden dan gras, omdat gras zo verradelijk is, ze kunnen zo in een molsgang of konijnengat stappen, en dan breken ze dus wel hun been, bovendien, heb ik niet eens gras om op te rijden, behalve in de nazomer als er geoogst is.
Nee voor mij is er geen andere keuze dan op de weg blijven rijden, en dus ook galopperen, en ik vind gras even vlak als asfalt. Je hebt gelijk, dat gras zachter is en ik rij ook liever op het land, maar dat kan dus maar 1 á 2 maanden per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 20:03

Okay, ik wist dat ik aangevallen zou worden, maar goed ik zal het allemaal proberen uitleggen.
Als ik niet over de weg rij, dan kan ik dus 6 weken in de zomer rijden, als er geoogst is, en het land nog niet omgeploegd is. Dan kan ik dus op het stoppelland rijden, vind ze vreselijk, en struikelt om de haverklap, dat doe ik dus niet, op het graszaadland, mag ik maar een paar weken, anders loop ik het in de vernieling.
Ik heb geen geld om mijn pony elders te stallen, ik kan haar juist houden omdat ik op een boerderij woon. Er zijn hier geen bakken in de buurt die ik kan huren, behalve 1 van 12 bij 18 waar de hoefslag 30 cm lager dan de rest ligt, waardeloos dus. Verder heeft mijn pony trailerangst dus nog een reden om niet weg te gaan.
Bossen hebben we hier op 50 km afstand, beetje ver om haar daar naar toe te laten lopen en dan te gaan galopperen, zeker als we nog terug moeten wandelen. Zandwegen, heb ik nog nooit gezien hier. Er zijn hier ook geen ruiterpaden.
Ik heb nog eens gekeken naar de polderwegen, en ik denk dat ik op een ander type asfalt rij dan jullie, dit is geteerd en dan is er grind opgestrooid, dit is behoorlijk ruw, en eigenlijk niet glad, het is alleen glad op de slecht onderhouden delen waar het grind weg is. Bovendien hebben wij hier bulten (verkeersremmers), dat is van dat zwarte asfalt, daar hebben jullie gelijk mee dat is spekglad (weet ik van met de brommer rijden). Dit asfalt ligt alleen maar bepaalde plaatsen van de grote wegen, en op enkele goede fietspaden. Ik heb de indruk dat jullie het over dit asfalt hebben, en niet over het asfalt waar ik aan denk.
Onder asfalt versta ik trouwens, de wegbedekking van de wegen, ik heb hier geen verstand van.
Enfin, ik wacht wel op de volgende reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:14

Ow, nu word ik persoonlijk aangevallen, dat valt me toch tegen, dat van geen geld dat klopt ik heb het niet, ik moet soms geld lenen voor de hoefsmid, weet je wel hoe vreselijk dat is? Okay runningkawa, geef jij mij 12.000 gulden? Dan leg ik die bak aan, das goed geen probleem hoor, ow nee, dan moet ik nog eerst een stuk van mijn vader kopen, want ik heb het al zo vaak gevraagd of ik een stuk land mag, maar dat mag niet, want hij heeft het zelf nodig, wij zijn akkerbouwers, dus daarom heeft hij nodig. Ik ben behoorlijk pissig, ik heb inderdaad geen geld, ik zit op school, en ik werk anders bij maar nu niet want ik zit in de examens. Enfin laat ik maar stoppen voordat ik echt uit mijn dak ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:53

Jeetje, wat word ik nu aangevallen, en nee daarom ben ik niet perse zielig.
Maar goed, ik heb mijn pony nu 3 jaar, ik heb haar gekregen van mijn vader en ik zorg er zelf geheel voor (ook financieel). Ik rij ongeveer 2 keer per week, soms 3 keer soms 1 keer. Ik doe het niet van mijn laatste centen, ik zorg ervoor dat ik altijd €200 op reserve heb voor als er ooit iets gebeurt. Maar mijn totale kosten zijn gewoon laag, ik hoef geen stallingsgeld te betalen, dus mijn kosten bestaan uit de periodieke hoefsmid, de DA 1 kee per jaar en 4 wormenkuren per jaar, en 's winters nog wat brokken. Dat bedoel ik, met ik kan haar houden omdat ik op een boerderij woon, als ze op de manege stond ofzo, ik heb daar het maandelijkse geld niet voor.
Als de klappen dan zo schadelijk zijn, waarom wil ze dan nooit in de berm lopen? Ik wil dat ze daar vooral loopt omdat dat minder schokt voor haar, maar dan moet ik altijd tegensturen en tegenhouden, want ze wil altijd op de weg lopen, als het pijn zou doen, elke keer het neerkomen zou ze dat toch niet doen? Ze is nog nooit kreupel of onregelmatig geweest.
Verder, dus nu ben ik egoïstisch omdat ik haar op de weg laat lopen? Dus niet ik, maar ook al die duizenden menners, dus Buitenzorg, Jaqueline, Warren, Pinky-girl, Stef, en weet ik veel wie hier nog meer zijn ook paardenmishandelaars? Want menners rijden ook altijd op de verharde weg, en maken tochten, sommige rijden wel meer dan 30 km per keer, dat is wel heel erg he?

Maar goed dit gaat een grote ruzie worden, dus laat het hier maar bij zitten, als het moet dan laat ik haar gewoon op de weg galopperen, en jullie kunnen me daar toch niet vanaf brengen. Dus nu kunnen jullie gaan reageren, zo blijf je egoïstisch enz. het maakt me niet uit wat jullie vinden, ik vind dat ik goed voor mijn paard zorg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:16

Niet alle politie-paarden hebben speciaal beslag, iemand hier van bokt heeft het gevraagd en als antwoord gekregen dat ze op gewone ijzers stonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:17

Grr, antwoord kwijt. nog maar eens opnieuw.
Jullie hebben gelijk dat galopperen op asfalt slecht is, ik heb nooit gezegd dat het goed is, maar ik heb af en toe gewoon geen keus.
Ik woon inderdaad in de middle of nowhere, daar ben ik meestal blij om dat het hier zo rustig is, maar goed. De enige bak op loopafstand is die bak van 12 bij 18 waar de hoefslag 30 cm lager is dan de rest, daar ga ik echt niet in rijden want het is peperduur voor een halfuur voor zo'n waardeloze bak.
Een andere bak die ik kan huren, (er zijn er wel meerdere dichterbij maar die mag je niet huren) staat op 20 km afstand, dat is echt te ver om heen en terug te wandelen om daar een paar rondjes te gaan galopperen. Ik zet haar niet op de trailer want ze is daar echt panisch voor, ik heb haar nu zover dat ze erop gaat, maar dan is ze wel zeiknat van het zweet, ik ga dit dan ook alleen maar gebruiken voor noodgevallen en niet omdat ik wil galopperen.
In de wei gaat ook niet, dit is nog zo'n oude koeienwei met veel putten en bulten enz. die ligt heel ongelijk en er staan veel bomen in, een stuk kan je echt niet afzetten (ik heb er al naar gezocht), en gewoon los gaat ook niet, want ik wil de koeien niet de draad in jagen.
Dus jullie vinden galopperen op het asfalt slechter dan rijden. Dus je kan beter een half uur gaan draven dan 5 minuten galopperen? Ik denk dat het draven per saldo meer schokken oplevert dan het 5 minuten galopperen. Of jullie moeten het over het vallen hebben, want in galop kan je inderdaad harder vallen dan vanuit draf.
's Winters en bij regen kan ik niet altijd rijden, dan rij ik vaak maar 1 keer per week, en dan laat ik haar vaak even knallen, dus vol in galop want daarna is ze weer normaal en kan ik fatsoenlijk rijden.
Enfin, dit was het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:42

Pipo, 's winters is het vaak slecht weer, heb ik school en moet ik thuis meewerken, heb ik een bijbaantje en ik heb het druk, dan komt het dus wel eens voor dat ze maar 1 keer per week serieus wordt gereden en beweging krijgt. Dan is ze dus "heet", dan laat ik haar even knallen zodat ze even oplucht anders gaat ze overal van schrikken en raar doen en dat is veels te gevaarlijk, dus dan gaat ze gewoon even voluit en na honderd meter stopt ze vanzelf en is ze een gewoon rijdbaar. Dit komt wel eens voor, 's zomers niet want dan zijn er langere dagen, je hebt niet geheel gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 21:05

Grassie, asfalt veert niet mee, heb je gelijk in, maar zoals jullie het zeggen is het niet zo erg als je een half uur gaat draven op het asfalt en is het wel erg als je gaat galopperen op het asfalt. Dat vind ik een kromme redenering die mij steeds opvalt.
En ja, 's winters baal ik van de omstandigheden van geen bak, geen weide waar ik op kan (loop ik anders kapot), en vaak slecht weer waardoor maar weinig kans op rijden, want ik ga niet in de regen rijden, dat vind ik weer niet goed voor mijn pony terwijl er zat zijn, die daar geen problemen mee hebben.
Maar goed, laat ook maar, jullie lezen volgens mij niet alles precies, maar hameren alleen maar op het feit dat ik niet moet galopperen op het asfalt, heb ik al heel veel gehoord nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 11:31

Ik vind het geen minimale omstandigheden Margreet, ik heb er veel plezier mee, maar ik ga niet alleen maar sjezen over het asfalt ofzo, heb ik nooit gezegd, maar als het niet anders kan, dan doe ik het. En Jerai Lover, ieder heeft zijn eigen mening, ik vind het niet goed om met een nat paard te werken, ik vind het niet goed om een zadel op een nat paard te gooien, dan kan jij niet vinden, maar Ik vind dat.
Er is geen voorschrift, van dit is goed en dat is fout, wat de een goed vindt vindt de ander fout, daarom moet iedereen doen naar eigen goeddunken. Ik weet dat galopperen op het asfalt niet goed is, maar soms heb ik gewoon geen keus en dan doe ik het. Jij zadelt dus wel je paard op als het regent, dan vind ik harstikke slecht, maar daar hadden we het niet over. Het gaat erom dat iedereen moet doen zoals hij het goed vindt, ik ken zat mensen die dingen doen waar ik het niet helemaa mee eens ben, maar dat is hun manier en dat respecteer ik.
Bovendien als mijn pony fris is, gaat dat niet over met een stuk flink draven dan wil ze alleen maar harder, laat ik haar effe knallen dan is ze weer normaal, nog wel pittig maar wel betrouwbaar.
Geplaatst: 20-05-02 22:58 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Maya schreef:
Maar goed, laat ook maar, jullie lezen volgens mij niet alles precies, maar hameren alleen maar op het feit dat ik niet moet galopperen op het asfalt, heb ik al heel veel gehoord nu.


daar gaat dit topic ook over.


Dat klopt dat het topic daar over gaat, maar niet alle dingen zijn zwart wit, er zijn omstandigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:34

Laura, ik heb al verschillende keren gezegd dat het niet goed is om op asfalt te galopperen, lees dan toch eens !?!, daar hebben jullie gelijk in.
Maar dat van maar 1 keer per week rijden dan komt af en toe in de winter voor, en dat is ook niet goed, maar rijden is niet de enige manier van beweging geven. En 1 keer per week rijden dat is echt niet altijd, normaal rij ik 2 á 3 keer per week, dat hangt ervanaf ik rij zo weinig omdat ik haar niet elke dag wil rijden want dat vind ik weer niet goed, ze staat altijd op stal MET uitloop van 625 m2, en staat dus altijd buiten want dat wil ze, dus beweging krijgt ze altijd want daar kan ze voor kiezen, elke dag van maart tot november gaat ze drie uur op de wei, daar draaft en galoppeert ze ook altijd, dus beweging krijgt ze elke dag, maar niet altijd als ik er op zit, het lijkt of jullie dat de enige manier van beweging geven vinden.
Ik heb mijn paard tenminste buiten staan met grote schuilstal, dat kunnen velen van jullie niet zeggen daar staan de paarden vaak 20 uur op stal, elke dag 1 of 2 uurtjes rijden, nog eens in de wei, en veel vaak ook niet eens. En hoeveel kan een paard bewegen in een stal van 3 bij 4? (en dan ben ik nog ruim met de afmetingen van een box.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:47

Als ik ga galopperen doe ik dat zoveel mogelijk in de berm, maar alleen als ik zie dat die droog en stevig is. 's Winters, als het slecht weer is, dan zijn de bermen (van 50 cm breed) drassig, dus 's Winters bij slechte bermen galoppeer ik op het asfalt.
Nee van die uitloop kan ik geen bak maken, heb ik al bekeken, want die uitloop is heel ongelijk, hij is wel groot, maar de ene helft is veel lager dan de ander helft en er zitten een paar "bergjes en dalen" in en gelijk maken gaat ook niet, dus dat is echt geen optie. En nee van mijn vader krijg ik geen landje om een bak op te maken want dat heeft hij gewoon zelf nodig, het land is broodwinning mijn pony is voor mijn plezier die levert geen geld op en is daarom niet zo belangrijk wat dat betreft. Ik mag wel als er geoogst is op het land en daar maak ik zoveel mogelijk gebruik van.
Laura, wij zijn mensen he, dus we hebben verschillende opvattingen. Ik vind dat je het paard zoveel mogelijk onder natuurlijke omstandigheden moet houden, en in het wild wordt het paard ook niet elke dag gereden, in het wild loopt het paard veel en vlucht af en toe. Daarom krijgt ze na een dag rijden, want als ik ga rijden dan zit ik er ook 2 tot 4 uur op, altijd een dag rust, dus dat ik er niet op rij, ze krijgt nog wel beweging door vrij lopen. Ik vind ook dat een nat paard niet gezadeld moet worden en ook niet in de regen te rijden (het maakt mij niet uit dat ik nat word, ik vind een flinke bui juist lekker), omdat dat volgens mij niet goed voor haar is, ik kan het niet wetenschappelijk onderschrijven ofzo, maar het voelt niet goed bij mij.
En Runningkawa, als het niet anders kan, 's winters bijv. dan doe ik het gewoon, staat jouw paard dag en nacht buiten in een grote uitloop en schuilstal? Nee? Waarom nog niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 22:30

Pmarena, ze staat dag en nacht op de uitloop, en ze kan daar wel in galopperen en draven, ik ga er alleen niet op, want dat is haar eigen stekkie en dus privé, ze gaat drie uur op de grote grasweide, dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik vind nat en drassige berm gevaarlijker dan hard asfalt omdat de berm dan onbetrouwbaar is, het asfalt verschuift en verzakt niet ineens diep.
Die slechte bak is van een "keutermanegetje", het is hun zaak om die bak te onderhouden, ik ga echt geen sleep huren om die bak te slepen, want die hebben wij niet.
Efnin, ik laat het hierbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:37

Zeur ik over weinig voorzieningen? Waar dan, jullie zeggen dat jullie dat vinden en daar hebben jullie gelijk in, maar er is niets aan te doen. Ik zeur er helemaal niet over, ik accepteer het gewoon en ik vind het niet erg dat ik geen bak heb om beweging te geven, tja kijk, ik zou wel eens wat dressuur willen oefenen omdat ze daar aanleg voor heeft, maar ik kan gewoon niet naar een bak, das jammer maar er is niets aan te doen.
En Runningkawa, sorry dat ik die opmerking maakte over de paarden buiten houden, ik was toen wat pissig op je, waarom weet ik niet precies, maar het spijt me, daar had ik niet over mogen beginnen.
Dat over land van mijn pa dat heb ik al uitgelegd, weet je ik zal het gesprek weergeven wat we gisteren hielden:
Ik: "Zeg pa, mag ik nou niet een stuk land om er een bak van te maken? Ik wil Amanda ook wel eens in een bak rijden en wat dressuur oefenen."
Pa: "Waar had je dat gedacht te doen?"
Ik: "Nou, achter de aardappelschuur waar nu zo'n onhandig stuk voor jou ligt met de sproeitrekker te doen."
Pa: "Dat gaat best hoor, maar dat heb ik zelf nodig want daar staan nu de tarwe op, en volgend jaar gaan daar de suikerbieten."
Ik: "Ja maar pa ik wil een bak."
Pa: "Maya, dat gaat gewoon niet, ik heb het land nodig, en nou niet meer zeuren of ik ga niet meer naar dat meisje in Nuenen om dat wagentje te bekijken."
Ik: "Ja maar ..."
Pa: "Nee, en nou ophouden!"

Ik weggelopen, pa nijdig de hele avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:14

Jerai lover, ik heb eerder geschreven dat mijn paard panisch is voor trailers, ik weet niet waarom dat gekomen is, want ze is 2 keer vervoerd zonder problemen (1e keer toen ze bij mij kwam, 2e keer naar een bak, de laatste keer had ze geen wonden, en ze kwam er ook rustig vanaf, ik snap het ook niet maar sindsdien breekt ze serieus in paniek, ik heb haar nu eindelijk zover dat ze erop gaat, maar dan is ze zeiknat van het zweet ik wil dit alleen gebruiken in noodgevallen en niet om te vervoeren naar een bak, wat dus voor mijn pleziertje is).
Jongens, ik neem het aan dat galopperen niet goed voor de benen/gewrichten/pezen ed. is, maar ik vind dat ik in bepaalde omstandigheden geen keus heb, en het is echt niet zo dat als ik ga galopperen ik dat altijd doe. Het gebeurt wel eens in de winter als de bermen nat zijn, ik door omstandigheden weinig kan rijden, en ik haar even wil laten afkoelen. Voor ik ga galopperen is ze wel grondig opgewarmd, maar dat is ook vaak een heksentoer omdat ze ze opgefokt is. Alleen maar draven helpt niet, ik kan kweetniet hoelang gaan draven ze blijft heet, heeft ze echter even flink gegaloppeerd dan is ze compleet betrouwbaar, nog wel pittig maar ze is dan te vertrouwen, en omdat ik buitenrij wil ik wel een paard onder me hebben dat betrouwbaar is.
Pmarena, bedankt dat je dat over die bak nog eens duidelijk hebt gemaakt.
Ik weet nog een bak die op 10 km afstand is, dus dat zou ik kunnen doen, het punt is alleen, ik mag die bak alleen in de zomer huren, dan hoeft het voor mij niet, want dan kan ik op het land en de bermen zijn in veel betere staat, ze is niet zo heet meer enz. 's Winters kan ik die bak niet huren want dat is daar een soort pension (officieel), maar 's winters is het daar eerder een opvangtehuis, ze hebben 8 stallen, en 's winters staan er daar 18 tot 20 paarden (varieert een beetje), die kunnen ze echt niet in die stallen proppen dus die staan in de prachtige grote bak, (30 * 60) en op een weiland wat ze kapot lopen, ik vind dit vreselijk, want die bak is in superstaat en ik zou er zo veels te veel voor betalen om hem te huren maar die eigenaresse is een beetje een zacht ei en accepteert dus al die mensen die 's winters hun paard kwijt willen. 's Zomers staan al die paarden bij verschillende eigenaren op een weide (geen idee waarom ze die 's winters kwijt moeten) dus dan is die bak in principe vrij, ik heb hem al een paar keer 's zomers gehuurd maar dan hoeft het voor mij niet zo, ik houd niet van in een bak rijden en mijn pony heeft er veel moeite mee, (ze kent het niet).
Enfin dit was het weer voor nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:31

Nicolietje lees toch eens, ze is over het algemeen super betrouwbaar (meer dan veel paarden), net als ze weinig beweging heeft gehad (in de winter, waarom moet je mijn stukjes nog maar eens lezen), dan is ze gewoon pittig. Als ik dan niet ga galopperen dan zoekt ze aanleidingen om te "schrikken" om er vervolgens er van door te gaan, dus het gebeurt zowiezo, ik wil alleen bepalen wanneer, dan voorkom ik ongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:20

*Zucht*, Laura, 's Winters, rij ik minder dan 's zomers, dan komt het dus wel eens voor dat ik een week niet gereden heb, na een grondige opwarming ga ik dan even knallen, dan weer grondige cooling-down, maar dan heb ik in totaal een half uur á drie kwartier gereden, gewoon omdat ze dan niet zoveel conditie heeft en dan kan ze het ook niet lang volhouden. In de zomer ga ik 2 tot 4 uur rijden maar daar heb ik ook naar toe gewerkt, dan kan ze dat ook aan dan is haar conditie weer op peil, want zodra het voorjaar is en de dagen langer worden, het weer beter en de bermen beter zijn bouw ik de conditie weer op, in het najaar (ik begin dan in augustus) ga ik weer minder rijden, dan bouw ik de conditie weer af. Dat van 2 tot 4 uur rijden komt dus alleen in het/de voorjaar/zomer voor als haar conditie op peil is, 's winters als ze geen conditie heeft rij ik korter, dan ga ik er echt niet zo lang op zitten. Bovendien krijgt ze echt elke dag beweging, maar niet altijd doordat ik rij, is bij jou rijden soms de enige manier om beweging te geven? Het lijkt er wel op. Ik dacht dat ik dat niet hoefde uit te leggen, maar je hebt blijkbaar het beeld van penny-meisje in je hoofd wat er niet uit te krijgen is.
Er is dus bij mij een groot verschil tussen rijden in de winter en in de zomer !!!
Nicolietje, ik snap niet wat je schrijft. Met ongelukken voorkomen bedoel ik dat als ik rij en ik heb niet gegaloppeerd en ze heeft wel veel energie, wat er dan gaat gebeuren is dat ze gaat "schrikken" met als gevolg dat ik het overige verkeer de stuipen op het lijf jaag, en weet ik veel wat er allemaal kan gebeuren, de kans dat ik dan val is dan veel kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:46

Nicolietje, heb je gelijk in dat het niet woordelijk geschreven is dat mijn pony het slecht heeft, maar in jullie antwoorden klinkt wel door dat jullie dat Vinden.
Jamylover, ik had het in dat stukje vooral tegen Laura, maar als je je aangesproken voelt tja. Ik heb het gevoel dat Laura denkt dat ik een Penny-meisje ben omdat ze niet doorheeft dat ik 's Winters minder rij en dat ik rustig op- en afbouw (conditie), en nog meer dingen.
Ik heb een verzorgster/bijrijder, maar nog maar sinds dit voorjaar, dus van de winter had ik het druk (door veel zaken, maar ik heb geen zin om die al te opsommen) en toen kwam het dus voor dat ze minder regelmatig gereden werd. Komende winter daarvoor ga ik wel haar conditie weer afbouwen, maar mijn verzorgster gaat dan ook regelmatig rijden, dus dan zal het minder aan de orde komen dat ze even moet knallen.
Okay, dit was het weer voor nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 14:36

Okay, iedereen bedankt, ben blij dat dit topic toch nog vriendelijk wordt afgesloten. Pmarena, was het maar waar ik zou het heerlijk vinden, Pling Nicolietje, no hard feelings, ik snap je best.

EINDE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 15:55

[quote="Maya"]Jongens, ik neem het aan dat galopperen niet goed voor de benen/gewrichten/pezen ed. is, maar ik vind dat ik in bepaalde omstandigheden geen keus heb, en het is echt niet zo dat als ik ga galopperen ik dat altijd doe. Het gebeurt wel eens in de winter als de bermen nat zijn, ik door omstandigheden weinig kan rijden, en ik haar even wil laten afkoelen. Voor ik ga galopperen is ze wel grondig opgewarmd, maar dat is ook vaak een heksentoer omdat ze ze opgefokt is. Alleen maar draven helpt niet, ik kan kweetniet hoelang gaan draven ze blijft heet, heeft ze echter even flink gegaloppeerd dan is ze compleet betrouwbaar, nog wel pittig maar ze is dan te vertrouwen, en omdat ik buitenrij wil ik wel een paard onder me hebben dat betrouwbaar is.[/quote]

[quote="Esther"]Ik geloof dat veel mensen hier niet willen snappen dat er ook nog mensen zijn die een pony hebben maar niet alle luxe die ze zelf gewend zijn. Daarmee bedoel de luxe van een bak in de buurt waar je kunt rijden wanneer je maar wil.
Ze kan beter als het zo uitkomt in de winter even gecontroleerd over de weg galloperen dan dat haar pony er als een ongeleid projectiel vandoor schiet en god weet waar overal terecht komt, een auto is ook heel hard om tegenaan te klappen hoor.[/quote]

Mijn antwoord.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 121 bezoekers