Ijzer los, toch rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Ijzer los, toch rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 18:41

Ik rijd op dit moment zelf niet, maar morgen wou een vriendin langskomen om Chriss te rijden, maar nu zit een ijzer los.
Niet zo los dat je het er zelf af kan halen, maar wel zo los dat het klettert op straat.
Dat het dus ietsjes omlaag gaat en als het paard de hoef weer neerzet, het weer netjes onder de hoef komt.

De hoefsmid gebeld en hij wou afspreken voor volgende week zaterdag, maar ik heb gevraagd of het niet eerder kon want het hoefijzer zat toch wel errug los.
Goed, dinsdag avond dus.

Maar morgen wou mijn vriendin dus komen rijden en ik weet niet wat ik moet doen.
Zal het nog kunnen?
We stappen gewoon rustig over de straat/berm naar de bak (binnebak -> zand, of buitenbak als die er weer is -> zand, maar waarschijnlijk een stuk afgezet weiland) en daar is het dus zachte ondergrond.

Maar kan dat wel?
Voor het paard is het natuurlijk nooit fijn, maar is het zo oncomfortabel dat je zou zeggen, niet rijden?

Graag zo snel mogelijk antwoord, want het gaat dus om morgen.
Dan moet ik het weten of ik haar nu wel kan laten rijden of niet.

Als ik nou zelf die hoefijzer eraf kon halen, maar dat lukt me dus niet.
Al was het alleen maar die ene losse hoefijzer, maar dan hadden we ook nog niet kunnen rijden, want ik rijd niet met 1 hoefijzer wel en met 1 niet, maar dan was die er tenminste af en kan daar niks meer mee gebeuren.
De andere zit nog wel aardig (ook niet goed meer, maar niet zo los), als ik ze er zelf af kon halen, had ik beide eraf gehaald.

Dan was dat rijden nog een vraag, maargoed.
Ze is namelijk zo gewend aan hoefijzers, voor mij hoefde dat niet, maar toen ik haar net had, raadde de hoefsmid mij dat aan, want de voorhoeven sleten te snel af (ze heeft ze dus ook alleen voor, want achter is niet nodig).


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 20:52

Dat probeerde ik dus ook, dat ijzer eraf halen, maar dat lukte niet, zo vast zat ie dus nog wel weer.

Maargoed, dinsdag komt de hoefsmid en vandaag heb ik het toch maar afgezegd (dat plan kwam ook pas gisteren, tot ik in de gaten kreeg dat het hoefijzer wel erg los zat).
Nu komt ze waarschijnlijk woensdag, dan heeft Chriss een dagje kunnen wennen aan de nieuwe ijzers (en hoefjes ook een beetje) en is het hopelijk ook wat beter weer dan vandaag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 159 bezoekers