Laag Rond Diep rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 13:57

Ik rijd vaak LRD. Maar is een gematigde wersie denk ik. Ik heb haar in elk geval nooit ver achter de loodlijn, eigenlijk is het bij mij meer LR dan D. Altijd het neusje eruit, dan kan het volgens mij nooit kwaad.

Eerder reed ik inderdaad dan lang en laag, maar nu pak ik haar toch vrijwel direct er wat meer bij, om inderdaad het één en ander op te rekken.

Wat ik wou zeggen is dat het IMO geen kwaad kan als je hem maar niet echt met de kin op de borst zet zeg maar.
Aanspanning kan ook met het neusje eruit.



Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 22:38

laag is dicht bij de grond (best logisch hè)
en diep is met de neus achter de loodlijn.

Simplistisch uitgelegd dan.

Je kunt beide tegelijk doen en afzonderlijk.....snappie nu?

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 22:48

Dit is wel extreem diep en rond hè.zo erg doe ik het niet hoor.....jullie wel?

En als ze zo diep komt heb ik haar altijd lager.....

Is dit Anky btw?

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 23:04

haha! Nou dan is dat een compliment! Party!!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 12:26

Dat doe ik ook wel, wisselen in lengte, diepte en oprichting. Maar dan vooral in de zin van af en toe eens een voltetje laag en rond......
Long way to go....

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:42

Die verschillende houdingen oefenen. da's zo belangrijk...op wedstrijden pik je ze er zo uit, die mensen die altijd hun paar din oprichting/dezelfde houding rijden...en daar wordt een paard dus niet losser op. ben ik toch blij dat m'n huidige instructrice me dat bijgebracht heeft.

Vraag me eigenlijk af of dit iets toevoegt...maar naja.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 10:21

Als je weet dat je paard op de voorhand is, maakt niet uit of hij zwaar van voren is of niet, kun je daar toch zelf wat aan gaan doen door oefeningen te rijden waarbij gezorgd wordt dat hij de achterhand gebruikt? Kleine voltes, schouderbinnenwaarts, veel overgangen, noem maar op.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 09:29

Volgens mij proberen alle paarden er weleens 'uit te lopen' (dus loperig worden).
Mijn instructrice let hier heel erg op af en toe en dan pas merk je hoeveel er nog te verbeteren is....bijvoorbeeld dor een gewone wending, heeft een paard (de mijne wel in elk geval)snel de neiging het zich zelf makkelijk te maken en net even iets tempo te maken of iets tempo te verliezen. Dat soort kleine dingetjes moet je op letten volgens mij wil je constant de achterhand erbij houden.
Wat ik lekker vind werken, vooral in de galop, is extreme tempowisselingen rijden. Heb ik niet genoeg sprong, rijd ik even een paar pas echt vooruit en dan weer terug, komt ze mooi terug op het achterbeen is het beeld weer goed.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 22:15

Is voor mijn paardje ook erg moeilijk, door de hald en rug blijven als ik vooruit rijd en weer terug. We zijn nu vooral aan het werk met het terugrijden, als ik uitgestrekte drafg doe en dan terugrijden...voel ik me net zo'n stuiterballetje en dat ligt dus aan dat mijn zit gewoonnniet goed genoeg is en omdat zij daar toch niet genoeg door de rug blijft...doordat ik dan ga zitten stuiteren gaat ze nog minder door de rug en vul verder maar in.....dus laag instellen, wegrijden en concentreren op de overgang terug..die soms echt pijn doet van mijn kant.....het kost me zoveel moeite om die beweging te blijven voelen, terug te rijden (niet te abript, maar ook weer niet te langzaam), haar recht te houden, laag te houden en ook nog te blijven zitten....

Maar ik dwaal af geloof ik.......

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 15:22

Annemarie: wat ik nog even toe wil voegen aan wat de res al gezegd heeft en eigenlijk ook probeert te zeggen...RLD is een middel, geen doel! De weg is soms wel het doel, zeker met paardrijden. Zo kan je paard RLD rijden dus een doel zijn, maar dan wel het middel als doel. Snap je?

Verder; er bestaan inderdaad van die pony's die de basis er goed in hebben en ook nog van elastiek lijken te zijn.....dan gaat het inderdaad wel lekker.....maar een mooie prestatie na bloed, zweet en tranen is toch eigenlijk veel mooier???

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 22:56

Lov; da's dus precies wat ik bedoel! 'De weg is het doel' zegt mijn instructrice altijd. En dan ga je nadenken waarom je die oefeningen doet.
Ik wil niet arrogant overkomen hoor, maar er zijn mensen die bijv.LRD als doel zien, zovan als ik dat kan...en in feite doe je dan maar wat, vind ik. Ik heb toch het idee dat ik daar inmiddels boven sta. Maar als je zoiets eenmaal weet, wordt het rijden eigenlijk nog veel moeilijker....want dan kun je ook gaan nadenken over de opbouw van je training enzo....en dat is pas ingewikkeld. Vind ik.

Omdat 'de weg het doel is' is paardrijden zo moeilijk!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-01 13:48

LRD als doel bedoelde ik als voorbeeld, zou ook net zo goed een schouderbinnenwaarts, travers etc. kunnen dstaan maar ik dacht effe ontopic blijven Lachen

Zep, wat vind je van deze, is mijn motto:
'Als je iets in beweging wilt zetten, moet je in elk geval de ambitie hebben om ver te springen.
Als je zegt dat je de twee meter gaat halen, zul je nooit tot drie reiken.
Als je zegt dat je naar de acht wilt, spring je misschien wel zes of zeven' - Guy Verhofstadt -

De weg is het doel...en waar kom je dan uit. Nou, op die zes of zeven meter dus.
Ik heb helemaal daar geen nega/demotiverend idee bij, zoval waar kom je dan uit. Mijn doel/droom is nog steeds Z met een hoedje...en dat zál ook wel gebeuren tzt. Maar toch, je bent élke dag bezig met zo'n paard. Natuurlijk werk je toe naar iets, kleine trainingdoelen waarmee je verder kunt. Als ik volgende week zo hard geoefend heb dat ik proef 35 foutloos rijden kan (en da's best een pittige - kijk maar eens wat een fijne lijntjes Christa&co daar bedacht hebben.....) dan heb ik voor mezelf een doel gehaald. En van daaruit kan ik verder.

Dit is dan een proef maar dit heb ik ook met problemen die ik tegenkom. Het knopje voor de overgang galop - draf is er bijv. een beetje 'vanaf gevallen' omdat ik veel galop-stap heb geoefend. Gister maakte ze toch weer een paar zulke mooie overgangen galop-draf..dan heb ik ook een mini-doel bereikt.
Zo ook met het terugrijden uit de uitgestrekte draf en zo kan ik nog wel even doorgaan......

Enne...wat is er mis met filosofie Lachen ?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, Bonny_dream, Fee1976, Katootje7791, m0niekkkie, meniekske, Rainer, XxLMMxX en 101 bezoekers