Huifkarweekend in Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Huifkarweekend in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:00

Vandaag op het werk zat ik in een of ander boekje te bladeren (heb het echt heel erg druk Gaaaap ) en toen zag ik een hele leuke advertentie staan over het huren van een huifkar in Drenthe en daar dan een weekend of midweek of week mee rond te trekken Pling
Nou ik was dat allemaal eens ff aan het doorlezen en het lijkt me zo ontzettend leuk.....
Het is dus zo dat het huifkarren zijn met bedden en een gastelletje.. Haha! en dan krijg je een hele uitgestippelde route mee en dan kan je dus door de Drenthse bossen heen en je kan dan op een minicamping of boerderij overnachten.....
Nou is mijn vraag dus.......wie heeft wel eens zoiets gedaan en waar kan ik meer informatie vinden over dit soort tochten in Drenthe
Enne mocht het doorgaan.......dan ga ik zeker meeten met wat bokkers....als jullie dat natuurlijk leuk vinden Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:08

héél lang geleden heb ik eens een weekendje huifkar meegemaakt (bij Rij maar aan, waar ze zitten weet ik echt niet meer, ergens hier in drenthe Haha! ) en dat was best tof, heel relaxed een beetje door het bos enzo. Het schiet niet echt op natuurlijk maar dat zal wel een rustgevende werking hebben Knipoog Ik ga liever te paard het bos in.

Kom je ook bij mij langs dan? Lachen

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:42

vanuit mijn werk worden dit soort tochten ook georganisserd op de veluwe. errug leuk en t wordt ook best veel gevraagd. kijk eens op www.huifkarren.net daar staat boel info

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 00:05

Ik heb het ook heeeeeel lang geleden gedaan, eerst een week bij Dolfing in Zwiggelte. Op zich was het goed georganiseerd, bijna alles Fjorden, de eerste dag moest je naar een vaste plek rijden in Dwqingeloo en dan werd je de tweede dag nog een keer geholpen met optuigen. Maar wij troffen een oude Fjordenmerrie, die ook nog kreupel was en die wilden ze niet vervangen. Zo liep ze altijd was hun antwoord. We hebben toen steeds maar kleine stukjes gereden met haar en alleen in stap. Wel kreeg je dus een handige lijst met overnachtingsadressen, zodat je je route zelf kon bepalen. We vinden het in principe erg leuk en hebben snel een week geboekt bij iemand in Vledder. De naam vergeten.... Je moest daar wel je eigen pannen en borden enz. meenemen, dus dat nog snel in Westerbork gekocht en toen op naar Vledder! Daar kregen we een hele frisse pony mee, ook een Fjordenmerrie. Die man vroeg wel of we ervaring hadden en keek me eerst even aan, hoe ik met haar omging. Dat was een hele grote huifkar touwens, daar moest je wel even mee rekening houden. Die week hebben we heel veel lol gehad van ons Fjordenmeisje, ze wilde niets liever dan over die brede zandpaden draven en af en toe heuvelop zelfs galoperen! Die week hebben we heel erg genoten en als het zou kunnen zou ik dat zo weer overdoen. Maar die eerste week vonden we het heel zielig voor die pony, dus het hangt er wel vanaf waar je boekt en wat voor pony je meekrijgt.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 07:30

Ik heb ook heel lang geleden bij zowel Dolfing in Zwiggelte als in Vledder een huifkar gehuurd. Bij Dolfing kwamen ze elke dag langs om de paarden te controleren. Onze Fjord had een schuurplek van het tuig en daar kwamen ze steeds naar kijken.
De route is erg leuk omdat je deze zelf uit kunt stippelen. Dat was in Vledder niet zo. Ik kan je zeker aanraden om een tocht te nemen die je zelf uit mag stippelen. Ik vond dat persoonlijk het leukste om te doen. 's Avonds bij een kampvuurtje op een boerderij de volgende dag uitstippelen is helemaal te gek! Haha!

Jet, heette die Fjord bij Vledder toevallig Erica?? Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 07:59

Haha, ik heb jaren terug op een huifkartocht een Fjord gehad die Erica heette.. Lachen


De tocht zelf was een ramp, maar dat lag niet aan de organisatie. Mijn broer kan niet zo goed tegen gebrek aan luxe Knipoog

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:19

ik heb het twee jaar geleden ofzo ook gedaan, bij "het fjordenpaard" in Een, ook in drenthe dus. je krijgt een lijst met overnachtingsadressen mee en dan kan je dus zelf bepalen hoe en waarheen je rijd. wij zijn een week weggeweest en het was echt gaaf. zeker voor herhaling vatbaar.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:46

Citaat:
(bij Rij maar aan, waar ze zitten weet ik echt niet meer, ergens hier in drenthe )

Dat is in Schoonoord. Ze hebben daar voornamelijk fjorden. Je kunt er huifkartochten maken en ook gewoon buitenritten.

En als je toch in de buurt bent, Assen ligt niet zo ver bij Schoonoord vandaan, dus wees welkom!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:39

Hoi Jacqueline, je kunt op www.otterberg.nl de ervaringen lezen van mensen die daar hebben overnacht die bv op huifkartocht zijn geweest.
Klinkt allemaal erg leuk. Hoewel het tempo natuurlijk niet zo hoog ligt Haha!
Waar IJsco staat verhuren ze ook Fjorden met huifkarren en dan krijg je geloof ik ook een route mee. Je zit wel in een hele mooie omgeving als je naar Drenthe gaat. Veel bos en heel veel rust.
Als je gaat moet je het even zeggen, dan komen we je zeker opzoeken (of omgekeerd) Lachen

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:53

In America, bij Een, zit ook een huifkarverhuurbedrijf. Dit is het adres.

Huifkarverhuur Hoefke 't
Lorbaan 21 5966PG AMERICA

Ben er zelf geloof ik geweest toen ik op de basisschool zat, tegenwoordig komen we er alleen langs als we naar ons paard gaan kijken, die staat daar in de buurt op een entrainement.

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:12

Citaat:
Haha, ik heb jaren terug op een huifkartocht een Fjord gehad die Erica heette..


Als dat ook nog in Vledder was, dan moet dat haar zijn geweest! *LOL*
Leuk beestje, maar erg lastig bij kruisingen...niet te stoppen! Extreme duivel

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 22:54

Bedankt voor jullie reacties Pling .
Kitty, die schoonoord daar had ik dat stukje van gelezen.....

Nou mocht ik wat geboekt hebben dan laat ik het zeker weten Lachen

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 00:49

Nou, ik ben er in 1983 geweest, 19 jaar geleden dus. Dus of dat dezelfde was? De naam Erica zegt me wel wat, maar misschien was diegene net als onze oude manege-eigenaar... Paard weg, nieuw paard, o, ik heb nog een naambordje.... Nieuwe paard dezelfde naam als de oude die weggegaan was. Die bij Dolfing heette trouwens Miranda, dat weet ik nog wel. Verder konden wij in die tijd wel zelf onze route bepalen in Vledder. Dat waren hele grote huifkarren, met een grote draaicirkel en van dat groen plastic zeil eroverheen gespannen. Die van Dolfing waren kleiner, meer houtwerk eraan en met wit echt zeildoek erover gespannen. Die zagen wel wat knusser vond ik, maar die andere beviel ook wel goed. Als het goed is heb ik er nog wel ergens foto's van, maar de scanner werkt niet met Windows XP, dus ik kan er jammergenoeg niets van laten zien. Wij hadden trouwens twee vouwfietsen mee, erg handig voor boodschappen enzo. En tuinstoeltjes die je in kon klappen, met mooi weer lekker buiten zitten! Ik kan er nog wel veel meer over vertellen, maar dan wordt het een heel superlang verhaal, ondanks de verstreken tijd weet ik er nog heel veel van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 01:50

Gauw Olivia beleren en de huifkar huren bij de Kronkel, ik breng Olivia wel met de trailer naar Drenthe en Ab heeft triangels die je voor de huifkar kan doen zodat hij achter de auto kan Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 22:48

Jaaaaaren geleden in een hemelvaartweekend ook gedaan ,de fjord heette Zorro!
Was heel leuk ook fijn weer erbij.
Hoe het heette ben ik vergeten Verward

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

huifkarren toch in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:10

Hoi, ik heb een huifkarren tocht gemaakt door Drenthe.
En het was echt heel gaaf. We hedden 1 huifkar waarop mijn vriend reed, ik zelf had mijn eigen paard mee genomen een kwpner en mijn vriendin haar fjordje. Voor de kar liep ook een fjordje. We hebben de kar gehuurt bij huifkarrenbedrijf "Rijmaran" in Schoonoord. Je krijgt van te voren thuis een lijst op gestuurt en een route en een grote plate grond. Je kunt dan zelf je route uit stippelen, waar je heen wilt en waar je wilt slapen(overnachten) op de lijst staan alle overnachtings lokaties en alles daar over, dus of je honden mag mee nemen of ze stallen hebben, eten ontbijt douchen enz...en alle kosten..
Het verschild nog al van plaats in prijs. je overnachting moet je reserveren.
We hebben dus overnacht in de huifkar, dat was kei gezellig en het sliep goed. We zijn niet verdwaald dus de kaarten zijn heel duidelijk.
De overnachtings adressjes waar wij zijn geweest waren beren gezellig.
Het was een onvergetelijke vakantie en zeker voor herhaling vatbaar!
Echt je zult er geen spijt van krijgen..
Ik wens je ontzettend veel plezier en ik hoop dat je het gaat doen..

veel succes Monique

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

nog een paar leuke foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:24

hier nog een paar leuke foto's vandie vakantie..

Afbeelding

Groetjes Monique