wie heeft er een paard van de dierenbescherming???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

wie heeft er een paard van de dierenbescherming???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 16:49

Ik wil er in de toekomst nog een pony bij kopen, (nog niet echt plannen, maar toch...) waarschijnlijk een merrie Lovers.
Nou zag ik laatst een stukje op tv over mishandelde/verwaarloosde paarden en het leek mij een heel goed idee om een paardje te kopen van de dierenbescherming o.i.d, uiteraard wel een gezond paard.
Ik vind het fijn om wat voor zo'n beestje te doen.
Wie heeft er een paard bij de dierenbescherming gekocht, hoe gaat dat precies, wat zijn de voor en nadelen etc...etc...

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:09

Een nadeel lijkt me zoiezo dat je een mishandeld paardje hebt wat voor veel dingen bangen en waar je soms ook niet op kan rijden

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:54

ik heb ooit op zo'n paardje gereden , tuurlijk was ze wel bang voor mensen maar je moet het vertrouwens zien te winnen , wat uiteraard heel moeilijk is !! maar als je dat een maal hebt heb je een geweldig paardje Cool

de pony van mijn vriendin is ook mishandeld geweest en die heeft het vertrouwen nou gewonnen en mickey en mijn vriendin hebben nou een hele hechte band en een goed vertrouwen in elkaar Lovers

je moet alleen wel heel sterk in je schoenen staan...!!

suc6 !!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:11

ik weet niet hoe het in zijn werk gaat,maar als je zo'n paardje koopt:neem er een die jou{denk je}past!
koop geen "zielige" ofzo.
verder:
HEEL VEEL SUCCES!!!!!!!!!!!!!!
enne,wij hebben vaak{eigenlijk altijd}verwaarloosde paarden gekocht,
als je die eenmaal voor je had gewoonen:EEN BETERE VRIEND KON JE JE NIET WENSEN!
wij hadden ook vaak paarden met "geen"achtergrond,maar sommige hebben we niet {naar onze zin}genoeg op kunnen lappen,maar toch wel dat ze weer redelijk konden functioneren.
nogmaals:succes,en laat wat weten als jij meer over de koop bij de dierenbescherming weet!

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:46

ik heb er een die van de dierenbescherming wegkomt,die van mij komt uit de groep van verwaarloosde paarden van tolbert (1998)
omdat het veel op TV was en in de kranten was er toen een enorme wachtlijst.
de procedure werkt als volgt
eerst geef je je op en kom je op een lijst ,dan komt er onverwachts een keertje een inspecteur langs van de dierenbescherming om te kijken of je wel plek hebt ervoor,hoe je stallen eruitzien (netjes) of je land hebt en een gesprek
dan word je uitgeselecteerd in dit geval was het een veiling maar dat waren er ook 123 paarden .
toen des tijd moest er een contract getekend worden waarin staat dat verborgen gebreken voor eigen risico zijn en dat je een half jaar lang het paard niet mag verkopen
Na die tijd kun je nog een nacontrole verwachten van een inspecteur om te kijken of alles goed gaat en paard er nog is!
bedenk wel dat een verwaarloosd paard niet helemaal gezond is denk aan luizen ,wormbesmetting ,magerheid etc bv en dat wel maanden kan duren voor je paard als dat wil eventueel rijdbaar zou zijn
die van mij had in verleden schijnbaar aardig wat meegmaakt maar afgezien van angst bij de hoefsmid nu is het een heel lief vriendelijk paard geworden en enorm opgeknapt(zelfs nu opgenomen in hulpstamboek NRPs maar ze is niet rijdbaar )
die van mij had wormbesmetting ,was helemaal kaal,luizen ,longonsteking ,is van vermoeidheid met ophalen van veiling zelfs de trailer uitgerold ,was hoogdrachtig en sleepte met de achterbenen
had zelfs geen staart en is me ook nog verbrand per ongeluk in de zon
is liefdevol werk maar als om goedkoop paard gaat zou ik niet doen want de kosten die er overheen komen heb je ook ander gezond paard voor
Ik had toen des tijd net mijn paardje verloren in die winter en was eigenlijks mijn moeder die had gebeld en diee dacht ach ze heeft een stal vrij en ik moet zeggen heb ook een hele slechte uitgezocht qua gezondheid Haha! maar toen ik haar zag in de schuur met kijken wist ik gelijk dit word hem! (op de een of andere manier al lijkt ze totaal niet op mijn overleden pony deed ze me er toch aan denken)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:15

Op de Martini manege in Thesinge hebben 2 van die verwaarloosde paarden van Tolbert, ze gebruiken ze voor de manegelessen, maar niet voor de gehandicapten (daarvoor hadden ze die 2 oningereden gekregen). Ze zijn daarvoor veel te wild.
Helaas hebben ze het bij hen ook weer te goed gehad. De kleinste heeft een paar maaanden bij een ander op het land gelopen voordat die 3 was en is toen hoefbevangen geweest. Dit is nu wel weer ok, maar ze zijn er gevoelig voor.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:39

mijn buurmeisje heeft ook een merrie van de dierenbescherming, Reiza. die heeft ze gekocht op de veiling van de db.
toen ze haar kocht was het een twenter en ze heeft een jaar besteed aan heropvoeding en gewichtverbetering.
toen heeft ze dr ingereden en dat ging perfect, verkeersmak en heel braaf. nu heeft ze zelf een ander paard en gebruikt haar vader Reiza voor de kar en dat gaat perfect. en dat terwijl die vader eigenlijk geen ervaring heeft met paard en wagen. wel hebben ze ook een Shetje die voor de kar staat, maar dit is toch iets anders. die Shet was er al mee bekent en Reiza niet.