www.zadelmarkt.nl goed/slecht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind je van zadelmarkt.nl

Goede zadels in verhouding lage prijzen
5 (100%)

Totaal aantal stemmen: 5


Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:28

Dit is het zadel dat ik er kocht:

Afbeelding

Het is een VZH zadel met een teruggesneden kamer. Op de foto is de kamer niet terug gesneden.

Achteraf heb ik een beetje spijt van de aankoop, omdat ik nu al merk dat het zadel niet echt goed is. Ik had ook geen super zadel verwacht voor die prijs natuurlijk, maar een beetje degelijk zadel had toch wel gemogen. In eerste instantie had ik dit zadel in 17 inch, maar dat paste niet op mijn paard. Dat lag niet aan het aantal inches natuurlijk, maar het zadel "stond" op de rug van mijn paard. Ik ben weer teruggegaan, en heb nogmaals alles opgemeten. Het zadel dat ik nu heb, is 18 inch, en past wel goed. Het stomme is dat dezelfde zadels, heel anders uitvallen. Het scheelt zomaar een aantal centimeters, en dat is natuurlijk belachelijk. Er wordt gezegd dat de zadels compleet verkocht worden, maar dat is niet altijd zo. In mijn geval waren er alleen nog maar singeltjes van 100 cm, en die zijn veel te kort voor mijn paard, dus voor mij geen singel. De stijgbeugelriemen zijn een lachertje. Toen ik ze aan het zadel bevestigde, en omhoog haalde, bladderde de verf er al vanaf. De stijgbeugels zelf zijn wel goed en van mooi materiaal.

Ik heb het zadel voor mijn eigen zit geprobeerd op een kratje, netzoals hierboven al werd vermeld. Niet echt ideaal, maar je hebt iig een idee hoe het ding zit. Het is iig slim om je oude zadel mee te nemen, zodat je breedtes e.d. kunt opmeten. Maar ja, dat had ik ook gedaan en toch moest ik terug. Verder wordt er verkocht in een soort bijkeuken, alle zadels liggen er op een grote hoop, dus er wordt niet zo voorzichtig mee omgegaan. Ook mijn hoofdstel heb ik daar vandaan, daar ben ik wel heel tevreden over.

Al met al zou ik het niemand aanraden om daar een zadel te kopen. Ik heb er nu ook spijt van. Het is inderdaad slimmer om bij de ruitersportzaak een 2e handsje te kopen, of een gewoon basiszadeltje, bij ons heb je ze ook vanaf 350 piek bij de ruitersportzaak. Dan heb je wel garantie en dergelijke, en krijg je ook je geld terug als het niet mocht passen.

Nee, ik heb er echt spijt van. Ik heb het idee dat ik over een jaar dit zadel in de prullenbak kan gooien.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:40

Dan ben ik blij dat ik perse voor het ene model ging dat ik ook al bij Loesdau gezien heb, dus ik ging erg gericht erheen.
Dat beugelriemen bladderen is op zich niet erg, mzolang het alleen het verf maar is, maar mooi is het natuurlijk niet.
Het merk zadel dat ik heb is Hursk ofzo. India, verkopen ze bij DIVOZA ook westernzadels van.
De inkoopsprijs van de zadels is ongeveer 90-120 DM (voor de euro). Het zijn inderdaad handgemaakte zadels (met machines natuurlijk in grote ruimtes, 100 man personeel e.d.).
Hoe ik dit weet?? heb ooit eens via icq iemand uit india ontmoet die dit type zadels maakte, de engelse dan. Hij had ooit een eigen website, maar dit is helaas vergaan.
India betekent lage lonen, geodkoop leer, alles zo goedkoop mogelijk en slechte arbeidsomstandigheden. Dus voor 400 gulden heb je een compleet zadel, maar zonder garantie, waar zij in Urk erg veel winst op maken.
De 'normale prijs' vermeldingen kloppen gewoon echt niet, maar dat wisten jullie natuurlijk al.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:44

Zoiets dacht ik zelf ook al, maar ja, nu is het al te laat. Tuurlijk is het in principe niet erg omdat alleen de verf er maar af is, maar het is niet leuk als je voor 't eerst gaat rijden met je nieuwe zadel, en je hebt al kale stijgbeugelriemen.

Nee, voor mij geen zadelmarkt meer hoor!

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:48

hoe ziet het zadel er verder uit?? zijn de kussens nog wel stevig?? dat leken ze mij namelijk niet toen ik er was.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:51

Ik blijf het vaag vinden. Je zadel op een krat leggen om er even op te zitten of het lekker zit. Als hij dan echt zoveel zadel verkoopt en winst maakt, waarom koopt hij dan geen bok die ze in de meeste paardenzaken hebben zodat je even echt kan gaan zitten en echt kan voelen hoe het zit.

Een zadel wat maar in 1 maat te verkrijgen is en dan kan je dus terug om het te ruilen tegen een ander zadel wat je niet eens wilt hebben. Wie weet blijf je zitten met een zadel wat niet helemaal goed past.

Nee sorry, ik pas. Dan maar liever een tweedehandszadel wat ik bij de ruitersportzaak moet betalen en ophalen, passen en als het niet past terug kan brengen en mijn geld weer terug kan krijgen.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:55

Voor mij ook hoor kleintje, maar toch ben ik blij met m'n stock. Die kun je hier niet in de buurt krijgen, en misschien heb ik wel geluk gehad. Ik had er natuurlijk al op gezeten in Duitsland, dus ik wist wat ik wilde Haha! Haha!
De engelse zadels vond ik niets zoals ik al gezegd heb, maar de stock zijn redelijk.

Nouvelle
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:15

de ouders van mijn vriend zijn laatst naar urk heen geweest voor een zadel en hoofdstel. Op internet lijkt het heel wat, maar in het echt bleek het niet wat te zijn. Ze zeiden dat het leer erg dun was en de riempjes waren smal en enkel leer. Op de zadels zaten soms knopjes die je met de hand kon ombuigen. Ondanks dat hun het slechte kwaliteit vonden kochten toch erg veel mensen een zadel of hoofdstel. De ouders van mijn vriend zijn zonder iets weer naar huis gegaan en waren er slecht over te spreken. Ik heb het zelf niet gezien, maar ik zou zeker niet via internet iets van zadelmarkt bestellen en er eerst heen gaan en de boel goed bekijken voordat je iets koopt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 14:55

Ik zal nog eens bij divoza kijken
Ik wil eigenlijk weer zo'n eenvoudig simpel wetsrenzadeltje, lekker goedkoop om eens 1/2 keer per week lekker mee buiten te rijden.
Bedankt voor jullie waardevolle reacties

Groetjes Anke

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:59

Dit was het enige dat ik met m'n stockzadel had:
Nu kun je nog steeds niet zien dat het gebruikt is. Het leer is nog erg mooi, soepel. WEl heb ik voordat ik het kon gebruiken, de singelstoten smaller gesneden. Ze waren gewoon te breed voor de gespen van de singel. Dus een heel klein beetje eraf met een mesje, lastig karweitje. Dit zou je inderdaad niet hoeven doen met een zadel van een gewone winkel.

Kijken jullie ook eens op www.loesdau.de
en
http://www.kraemerpferdesport.de
hier hebben ze ook erg goede startersets voor een goedkope prijs.
Bij Kraemer zelfs voor 150 euro inclusief dekje, bit, en hoofdstel

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:06

Nouvelle schreef:
de ouders van mijn vriend zijn laatst naar urk heen geweest voor een zadel en hoofdstel. Op internet lijkt het heel wat, maar in het echt bleek het niet wat te zijn. Ze zeiden dat het leer erg dun was en de riempjes waren smal en enkel leer. Op de zadels zaten soms knopjes die je met de hand kon ombuigen. Ondanks dat hun het slechte kwaliteit vonden kochten toch erg veel mensen een zadel of hoofdstel. De ouders van mijn vriend zijn zonder iets weer naar huis gegaan en waren er slecht over te spreken. Ik heb het zelf niet gezien, maar ik zou zeker niet via internet iets van zadelmarkt bestellen en er eerst heen gaan en de boel goed bekijken voordat je iets koopt.


ik heb hun western zadel en mijn dochter heeft en kleintje van hun maar het leer is zeker niet dun maar goed stevig

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:53

ik heb net bij zadelmarkt een zadel gekocht om de doodeenvoudige reden dat ik niet het geld heb om een duur merkzadel te kopen en daar waarschijnlijk ook niet binnenkort geld voor zal hebben. ook is het zo dat een goed zadel niet snel goedkoper wordt ook al is het een tweedehandsje.
ik heb een westernzadel gekocht van 185 euro, een bruine met donkerder bruine zitting. volgens mij was dit een van de breedste zadels die er was. het is voor twee paarden die nog moeten veulenen, maar je koopt toch op de gok omdat je niet kan passen voor je koopt.
je krijgt niet je geld terug bij problemen, maar als er echt iets met het zadel aan de hand is, bijvoorbeeld een boom die zomaar breekt of wat dan ook, dan kan je ermee terugkomen en het ruilen. dit gaat niet op bij het loslaten van een stikseltje ofzo, wat bij mij nu al zo is... maar dat is niet zo heel erg, desnoods breng je je zadel even naar de schoenmaker, meestal dichterbij en voor een stiksel kan dat wel.
je wilde hem toch ook hebben voor een fjord? ik ga waarschijnlijk even proberen dit weekend op pjelk, de fjord van mellien hier op bokt, en dan kan ik nog wel effe melden hoe het ligt.
ze hebben een schuur en die ligt vol met opelkaar gepakte zadels dus je kijkt je ogen wel even uit. ik heb gewoon gevraagd naar wat ik hebben wilde (ze hebben er toch geen baat bij je een verkeerd zadel te verkopen en dat je hem dan weer komt ruilen) en toen kreeg ik een aantal zadels om even op te zitten en te proberen. denk er wel aan dat je hier niet al je toebehoren kan kopen, dus je moet ook nog weer door naar divoza ofzo, voor een pad en goeie singel. er zit wel een singel bij het zadel maar die was er kort en het was een koordsingel en die heb ik liever niet.
de vrouw die me geholpen had was erg vriendelijk en nam goed de tijd, het was wel een prettig mens, als je dat zo kan zeggen. over een week of 4 krijgen ze nog meer westernhoofdstellen zonder veel zilverbeslag, die hadden ze nu alleen maar. en dan bestel ik die nog even en heb ik mijn hele outfit compleet!

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Re: www.zadelmarkt.nl goed/slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:55

ik heb zelf hele goede ervaringen met zadelmarkt.
wij hebben zelf een paar jaar terug( 3 ofzo) een zadel gekocht in urk. dat zadel was niet helemaal goed dus wij terug naar urk. we mochten gratis een ander zadel meenemen! het zadel heb ik nu nog steeds en het is een onwijs goed zadel. het is geen merkzadel maar is echt goed hoor. mijn pony's lopen er super onder en ze hebben ook zeker geen last van hun rug. de beugel riemen zijn ook prima en er bladert helemaal geen verf ofzo af. mijn mening over zadelmarkt is zeer positief.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: www.zadelmarkt.nl goed/slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:58

paardenmiep schreef:
ik heb zelf hele goede ervaringen met zadelmarkt.
wij hebben zelf een paar jaar terug( 3 ofzo) een zadel gekocht in urk. dat zadel was niet helemaal goed dus wij terug naar urk. we mochten gratis een ander zadel meenemen! het zadel heb ik nu nog steeds en het is een onwijs goed zadel. het is geen merkzadel maar is echt goed hoor. mijn pony's lopen er super onder en ze hebben ook zeker geen last van hun rug. de beugel riemen zijn ook prima en er bladert helemaal geen verf ofzo af. mijn mening over zadelmarkt is zeer positief.


Dit topic is meer dan 6 maanden oud, ik heb geTEMd

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: www.zadelmarkt.nl goed/slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:22

gabyfedde schreef:
paardenmiep schreef:
ik heb zelf hele goede ervaringen met zadelmarkt.
wij hebben zelf een paar jaar terug( 3 ofzo) een zadel gekocht in urk. dat zadel was niet helemaal goed dus wij terug naar urk. we mochten gratis een ander zadel meenemen! het zadel heb ik nu nog steeds en het is een onwijs goed zadel. het is geen merkzadel maar is echt goed hoor. mijn pony's lopen er super onder en ze hebben ook zeker geen last van hun rug. de beugel riemen zijn ook prima en er bladert helemaal geen verf ofzo af. mijn mening over zadelmarkt is zeer positief.


Dit topic is meer dan 6 maanden oud, ik heb geTEMd


6 maanden? Volgens mij al een jaar of 3½!!
Had ondertussen ook al getemt!

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:00

Aangezien dit inderdaad een oud topic is, hier een slotje.