www.zadelmarkt.nl goed/slecht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Wat vind je van zadelmarkt.nl

Goede zadels in verhouding lage prijzen
5 (100%)

Totaal aantal stemmen: 5


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:09

Ik heb een stockzadel van zadelmarkt.
Je kunt er een redelijk goed stockzadel kopen, maar je moet gewoon wel kieskeurig zijn. Sommigen zijn scheef, sommigekussens niet goed, of het leer heeft slechte plekken.
/de engelse zadels zou ik er niet kopen, te slappe kussens, kantelen dus achterover en passen vaak niet op een paard met hoge schoft.
De ewestern zadels zijn ok, maar geen topkwaliteit. ze zijn erg licht, terwijl een goed westernzadel 12-16 kg weegt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.



germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:11

en je mag het ruilen als het niet past, dat was namelijk mijn eis, anders had ik het stockzadel niet meegenomen.
Het zadel dat ik heb, kost bij Loesdau (duitse zaak o.a. in ravensburg, ook www.loesdau.de (niet compleet op de site). 900 DM, precies dezelfde, en ik heb toen een catalogus meegevraagd, daar stond het in.
Ik vond het zadel toen zo mooi, dat ik gezegd heb, als het ooit ergens anders te koop is, dan wil ik het. En nu dus voor 500 gulden.
Het zadel is van redelijk goede kwaliteit, maar de beugelriemen zijn te kort voor m'n benen. (ben erg lang, 1.80, lange benen)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 07:04

Ik ging voor een stock, en wilde absoluut geen ander, dat heb ik ook duidelijk gezegd, en de stock hadden ze in 2 maten, 17 en 18 inch. Niet in breedte maaten, maar je moet gewooon een redelijk goed oog hebben of het past of niet. Dus altijd iemand meenemen. Ik heb inmiddels al zoveel zadels gezien of uitgezocht voor anderen dat ik redelijk kan inschatten of het kantelt of niet, of dat het te smal is of niet. Ik kan natuurlijk niet precies zien of het past, maar dat kan niemand zonder paard erbij.
De stockzadels zijn vrij smal, dus op een tinker zou ik het niet proberen.
De gewone zadels, zelfs die met teruggesneden kamer zou ik niet proberen op een paard met hoge schoft. Bovendien zitten er zadels bij die gaan kantelen, of scheef zijn, dus altijd controleren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 07:39

welk stockzadel heb je natascha??? Ik heb deze, en die is nog steeds goed (niet intensief gebruikt, maar al wel sinds eind december)

STOCK ZADEL
XXL 13003
zonder horn
geheel handgemaakt

Kan op een vage manier het plaatje niet meekrijgen. Het is de onderste in het rijtje

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:40

Dan ben ik blij dat ik perse voor het ene model ging dat ik ook al bij Loesdau gezien heb, dus ik ging erg gericht erheen.
Dat beugelriemen bladderen is op zich niet erg, mzolang het alleen het verf maar is, maar mooi is het natuurlijk niet.
Het merk zadel dat ik heb is Hursk ofzo. India, verkopen ze bij DIVOZA ook westernzadels van.
De inkoopsprijs van de zadels is ongeveer 90-120 DM (voor de euro). Het zijn inderdaad handgemaakte zadels (met machines natuurlijk in grote ruimtes, 100 man personeel e.d.).
Hoe ik dit weet?? heb ooit eens via icq iemand uit india ontmoet die dit type zadels maakte, de engelse dan. Hij had ooit een eigen website, maar dit is helaas vergaan.
India betekent lage lonen, geodkoop leer, alles zo goedkoop mogelijk en slechte arbeidsomstandigheden. Dus voor 400 gulden heb je een compleet zadel, maar zonder garantie, waar zij in Urk erg veel winst op maken.
De 'normale prijs' vermeldingen kloppen gewoon echt niet, maar dat wisten jullie natuurlijk al.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:48

hoe ziet het zadel er verder uit?? zijn de kussens nog wel stevig?? dat leken ze mij namelijk niet toen ik er was.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:55

Voor mij ook hoor kleintje, maar toch ben ik blij met m'n stock. Die kun je hier niet in de buurt krijgen, en misschien heb ik wel geluk gehad. Ik had er natuurlijk al op gezeten in Duitsland, dus ik wist wat ik wilde Haha! Haha!
De engelse zadels vond ik niets zoals ik al gezegd heb, maar de stock zijn redelijk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:59

Dit was het enige dat ik met m'n stockzadel had:
Nu kun je nog steeds niet zien dat het gebruikt is. Het leer is nog erg mooi, soepel. WEl heb ik voordat ik het kon gebruiken, de singelstoten smaller gesneden. Ze waren gewoon te breed voor de gespen van de singel. Dus een heel klein beetje eraf met een mesje, lastig karweitje. Dit zou je inderdaad niet hoeven doen met een zadel van een gewone winkel.

Kijken jullie ook eens op www.loesdau.de
en
http://www.kraemerpferdesport.de
hier hebben ze ook erg goede startersets voor een goedkope prijs.
Bij Kraemer zelfs voor 150 euro inclusief dekje, bit, en hoofdstel

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, genja en 37 bezoekers