eigenwijze Haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Josée
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

eigenwijze Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 19:59

Hoe eigenwijs zijn Haflingers? Is het normaal dat ze de sloot inspringen, niet stil willen staan als je opstapt en al helemaal niet mee willen om een eindje met de baas te gaan rijden? Ik krijg haar zonder problemen de wei uit maar dan... Ik kan er niets mee geloof ik. Ik denk er zelfs aan om haar te verkopen terwijl ik ze net vier maanden heb.


Josée
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

eigenwijze Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 20:11

Alvast bedankt voor jullie reacties. Tess is al 8 jaar dus dat opvoeden wordt dan heropvoeden. Lukt dat nog op die leeftijd? Omdat ik al met der in de sloot heb gelegen, ben ik behoorlijk stressy en overal bij ons zitten van die slootjes. Ik heb 't idee dat ze me er zo weer in dumpt. Bovendien heb ik nu twee knieblessures ( elke knie een) omdat ik ze verdraaid heb toen ik op wilde stijgen. Denken jullie dat het nog goed komt tussen ons? Heb ik hulp nodig bij de heropvoeding? Hoe pak je zoiets aan?

Josée
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 20:31

Nee hoor, dit is inderdaad een kwestie van basismanieren die er niet goed inzitten. en een stukje dominantie waar we ruzie over hebben. Ik ga het eens proberen met dat natural horsemanship en van voor af aan. Dus eerst eens leiden aan het halster, zonder enz. Bedankt allemaal!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot en 70 bezoekers

cron