staalings kosten?? ongeving zaandam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

staalings kosten?? ongeving zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 20:54

zoals ik in me vorige berichtje scheef ga ik waarschijnlijk verhuizen.

nu zou ik graag willen weten wat de kosten zijn in omgeving zaandam.

het liefst gewoon op een normale stal ( geen kak)
ook met weidegang
of zelfs alleen maar weidegang.

nou hopelijk kan iemand mij helpen

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:57

Hallo !!

Ik sta zelf bij manege Veldt in wormer. Dat is op 10 minuutjes fietsen van zaandam af. Ik woon dan ook sinds kort in Zaandam.

Ik betaal hier voor een paard (vanaf 1.40m) 475 gulden stalling per maand.
Er is een binnenbak (20 x 60)
een buitenbak (20 x 60)
een grote stapmolen
weidegang mogelijk
een losgooi-buitenbak
en uitrijmogelijkheden.

de lessen zijn vrij goed.

als je meer info wilt over deze stal moet je me maar even een berichtje sturen!!

succes en groetjes!

ps: meeten we een keertje als je in Zaandam komt te wonen ??

gr.
Maud

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:11

Daar in de buurt heb je ook nog de Kalverhoek. Was vroeger altijd wel een luxe manege maar het is inmiddels al een paar keer van eigenaar veranderd en ik ben er al eeuwen niet geweest dus ik heb geen idee hoe het er nu aan toegaat. Was wel altijd duurder dan Veldt en nu ik erover nadenk hebben ze volgens mij ook geen, of bijna geen, land. Dat is dus niks voor jou denk ik. Verder heb je in de buurt van beide maneges (op dezlefde weg als Veldt) nog een pensionstalletje waar het volgens mij wel gewoon gezellig is en niet duur. Is van Reek volgens mij en je moet daar wel bij toerbeurt zelf voeren volgens mij maar daar kunnen ze wel 24 uur per dag op het land volgens mij en er is een buitenbak bij. een vriendin van vriendin van.....van mij stond daar met haar paard en die betaalde volgens mij iets van 300 gulden icl. stro en biks enzo. Verder is er volgens mij ook nog een pensionstal in Wormer met weiland (als je een auto hebt of het niet erg vindt een stuk te fietsen) Meijer oid maar die ken ik verder niet, en er zijn volgens mij ook nog wel wat boeren in de buurt die wel een pony erbij kunnen hebben maard an zal je niet te luxe staan en niet altijd een bak erbij hebben. Eigenlijk zijn er best wat mogelijkheden maar ik weet niet zo goed waar ik je mee helpen kan..IK zou gewoon eens hier in de buurt rond gaan rijden en kijken wat je leuk lijkt en eventueel eens rondvragen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:14

Die eerste stal waar het berichtje van hierboven over gaat, dat is de stal van ene meneer Smid. is 300 gulden per maand ja . helaas heeft hij niet altijd plaats.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:14

Bij ons 50 Euro..
Maar ik denk dat je het niet goedkoper hier kunt vinden...
Maar is wel alles oud.. Maar veel weidegang, en zomers en swinters naar buiten.. (ik hou persoonlijk niet zo van paarden op stal...)
Even verderop binnen en buitenbak bij rijvereniging.. (als je intresse hebt pb maar....)

Hier voor de rest in de omgeving zit het bij pensionstallen zo rond de f300,- (zonder biks) tot f400,-, incl. met buitenbak...

Maneges zijn duur, rond de f600,-, alleen Veldt, zoals Maud al schreef is goedkoper..

Groetjes van Wendy

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:16

Maudje schreef:
Die eerste stal waar het berichtje van hierboven over gaat, dat is de stal van ene meneer Smid. is 300 gulden per maand ja . helaas heeft hij niet altijd plaats.


En volgens mij zonder biks.. En land is op een kwartier lopen...

Maar schijnt wel heel gezellig te zijn...

En idd vol=vol... Toen ik op zoek was naar een stal hadden ze ook geen plek...

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:33

Volgens mij betaal je daar bij die stal van Smid (?) een vast bedrag per maand, zeg 200 gulden en komt de bix daarbij. Voor dat meisje haar paadr was ze in totaal 300 gulden kwijt. Ik ken de stal niet goed verder, de ouders van mijn vriend wonen ertegenover en het ziet er wel netjes uit en naar wat ik hoorde is het er inderdaad gezellig. Volgems mij hangt het ook een beetje van de tijd van het jaar af hoever het lopen is naar het land, ik zie hun paarden weleens een eindje weg staan (inderdaad ong. een kwartiertje lopen) maar ook weleens dichterbij.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:18

Het was (een jaartje terug) fl300,- excl. biks..
Zou toen namelijk mijn pony daar misschien neer zetten..
Maar omdat je dan inc. biks op iets van fl350,- zou komen zou ik persoonlijk dus eerder naar manege Veldt gaan (meer faciliteiten voor fl25,- meer..)
Maar wie weet is de prijs wel iets verandert?? Maar vrees van niet.. (denk eerder omhoog..)
Heb gelukkig inmiddels de PERFECTE stal gevonden.. Ga daar nooit meer weg *LOL* Dus maakt mij eigenlijk niet veel uit wat het daar kost!