waarom geven jullie slobber??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

waarom geven jullie slobber??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 15:09

Vraag lijkt me duidelijk, Gamble krijgt gewone brokken en kuilgras. en nog extra vitaminen. Hij komt zelden in de wei ( niet mijn keuze) en staat op zaagsel. Ik wil dus wel wat extra's voor hem doen. Hij is wat afgevallen en traint nu ook wat zwaarder, misschien is slobber wat voor hem.
Groetjes en een hoefje van Gamble

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:14

M'n merrie krijgt nu slobber omdat ze anders haar medicijnen niet opeet.
M'n ruin krijgt na een zware (endurance) training wel eens slobber. Het is licht verteerbaar en hij vind het heerlijk.
In de winter of met guur weer wil ik ze nog wel eens warme slobber geven met camille-thee erin. Dat is lekker voor de luchtwegen...

Ik heb kant en klaar slobber van Havens, bevalt super. Ik heb ook kant en klaar slobber van Pavo gehad, maar die beviel me echt minder goed. Het is echt heel makkelijk. Er zit maar één nadeel aan; Adventure vind het zo lekker dat ie zichzelf en de stal echt helemaal onderkliederd...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:15

Als beloning, om d'r dikker te krijgen (cq. vol te houden) en om voedingssupplementen naar binnen te krijgen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:43

Ik voer het alleen in de winter, om hem 's avonds om 10 uur een warme hap te geven. Ik gebruik slobber van Pavo. Hier voeg ik een handje lijnzaad aan toe en wat zonnebloemolie. Beter voor de spijsvertering en goed voor vacht en hoeven.

Het is een aanvulling op zijn rantsoen i's winters en ook voor een groot deel omdat ik mijn paard goed wil verwennen. Knipoog

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:05

Als beloning en om haar vacht eens lekker te laten glimmen!

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:07

Ik geef slobber voor de medicijnen en daarbij geef ik zemelen voor de laxatie van de darmen! ivm koliek!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:10

Ik geen hem slobber na hard trainen. Leys mag namelijk geen voer hebben waar energie in zit omdat hij dat al genoeg heeft.

Volgens de Pavo was dit mooi om hem te laten herstellen na een zware les (springen/dressuur). Er zit energie in.

De meeste paarden vinden het heerlijk en leys staat altijdte trappelen wanneer ik het bij me heb.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 18:24

Nou mijn ervaringen met slobber zijn niet zo geweldig.
De paarden bij mij op stal worden er erg druk en vervelend van.

Nou moet ik erbij zeggen dat die meiden er de ballen verstand van hebben,ze voeren meteen een kilo slobber van uit het niets.

Ik geef Guus meusli,bix,wortels,appelen en daarbij brood.
Hij ziet er goed gezond uit en glimt goed,heeft daarbij ook goede zichtbare appels in zn vacht.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 18:42

Ik voer in de winter wat slobber bij, lekker warme hap, wat extra energie mijn paard kan in de winter wel wat extra gebruiken... hij valt dan altijd wat af. Wat ie echt super lekkere slobber vind is Super Mash van Jordens Hippo!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 18:53

Sevin krijgt het als beloning. Ik maak het altijd zelf, eigen recept.
Ik doe kokend water over z'n portie biks en als het helemaal zacht is en afgekoeld mag ie het hebben. Soms krijgt ie dan nog wortel en appel erdoor.

Hij vind het vreselijk lekker, maar de hele stal zit naderhand onder. Vandaar dat ie het niet zovaak krijgt.

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:21

hoi, 1 van mijn paardjes heeft in de winter nog al eens last van rare darmpjes. om de boel aan de gang te houden voer ik in de winter slobber omdat ze dan niet op de wei kan en haar darmen niet de hele dag in beweging zijn. ik voer het ook na een zware spring of cross les cq wedstrijd en om de vitamine en medicijnen door de doen als die krijgt. mijn andere paardje krijgt het ook na zware inspanning en ze reageren er goed op worden neit heet of zo. wel zit hun hele bekkie onder maar ja het is goed voor ze .

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:31

om hem af en toe eens wat lekkers te geven tussen al die saaie brokken door, en om zijn darmen goed schoon te houden...

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 01:16

Om zijn medicijnen te geven. We hebben verder geen verandering
in conditie e.d. kunnen constateren.