Daalemanzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Daalemanzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:25

Wat kosten daaleman zadels nieuw?? dus niet op maat gemaakt, maar gewoon standaard. Zijn ze ongeveer net zo duur als Stubben??en net zo goed? Of kun je ze beter op maat laten maken?
Hoe bevallen ze jullie???
Laatst bijgewerkt door germie op 07-05-02 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:42

Bel 'm op en vraag een offerte zou ik zeggen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:45

Nou, dat kan ik wel doen, maar mn verzorgpaardje heeft net een tweedehandsje, dus ik was gewoon even benieuwd, ben dus niet direct op zoek. Wil graag weten of ik het niet te duur gekocht heb (denk ik niet), en of ze net zo goed zijn als Stubben.
Volgens sommigen maakt Daaleman ze alleen op maat voor een paard, maar dit zadel past nu al op 2 verschillende paarden Haha! Haha!
Dus jullie ervaringen zijn welkom!!!!

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:17

Citaat:
Volgens sommigen maakt Daaleman ze alleen op maat voor een paard, maar dit zadel past nu al op 2 verschillende paarden
Dus jullie ervaringen zijn welkom!!!!


Het is niet zo dat een Daaleman zadel alleen maar op 1 en hetzelfde paard past. Ik heb zelf twee Daalemans (1 dressuur- en 1 springzadel).
Het dressuurzadel was eerst van mijn moeder, die er een heel ander paard mee reed. Toen ik mijn huidige paard kreeg is de zadelmaker langsgeweest om te kijken hoe het zadel lag. Daarna is het zadel opgevuld zodat het optimaal ligt op mijn paard. Dit zadel heb ik ook al wel eens gebruikt om andere paarden mee te rijden en daar ligt íe net zo goed op.
Mijn springzadel is wel op mij en mijn paard gemaakt. Ik heb er nog nooit een ander paard mee gereden omdat ik dit zadel nog niet zo lang heb. Ik verwacht trouwens wel dat het op andere paarden net zo super ligt als op mijn paard.

Tsja, en de prijs...die ligt volgens mij tussen de 2500 en de 3500 GULDEN voor een nieuw zadel.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 15:23

en bevallen ze goed mmbabe???
die waar ik op rij is een beetje op springen gericht, is nog wel een vzh, maar is gemaakt voor erg lange bovenbenen, niet elk Full schabrakje past eronder. Dus ideaal voor mij. Had alleen nog een beetje meer dressuurrichting mogen zijn, maar je kan niet alles hebben tweedehands.

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:34

Ze bevallen super Haha! Cool ! Ik wil nooit meer een ander zadel! Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik haast nooit met een ander zadel rijd Schijnheilig . Sinds ik rijd heb ik op m'n eigen pony's/paarden alleen met Daaleman zadels gereden.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 15:37

hoe lang heb je ze al, gaan ze lang mee???
De goertz waar ik eerst mee reed is meer dan 40 jaar oud, en nog steeds geod, maar een beejte ouderwetse zit.

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:43

Daaleman zadels kunnen heel lang meegaan! Die van mij zijn allebei nog heel nieuw. Ik heb trouwens ook vaak genoeg hele oude zadels gezien die gerepareerd moeten worden, maar verder nog goed zijn. Ongeveer 25 jaar oud is het oudste dat ik heb gezien, maar er zijn ongetwijfeld nog oudere Daalemans in omloop. En als je zadel bij jou en je paard past, zie ik geen reden om een nieuw zadel aan te schaffen.
Tenzij je geld kwijt wilt natuurlijk...maar in dat geval wil ik je het nummer van mijn bankrekening wel even pb-en Haha! Haha! Haha! Knipoog Knipoog Knipoog