hoe los je dit op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

hoe los je dit op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:46

weet iemand nog wat leuke oefeningen voor een meisje dat haar pony niet helemaal 100% vertrouwt maar die pony super braaf is?
ze is echt heel perfectionistisch, paardje moet aan de teugel lopen blablabla, maar ze vertrouwt hem niet echt. en ik vind dat je eerst dat vertrouwen moet hebben en t paardje beter aan voelt. volgens mij rijdt dat meteen een stuk fijner en kun je meer hebben als het bijv. niet wil.

zou vanmiddag namelijk haar even helpen, maar weet zelf niet zo veel te bedenken? jullie?
alvast bedankt!

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:01

poetsen, stukjes lopen, ook langs de weg bv (als hij verkeersmak is natuurlijk) zonder zadel op hem zitten met alleen halstertje om...zulke dingen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:03

Ja, ik ga met m'n voorganger mee. Gewoon leuke dingen doen en beetje tuttelen.
Beetje zitoefeningetjes doen, rondje om de wereld, liggen als ze durft...

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:20

vooral dingen laten doen die ze wel durft.
De rest komt later wel; vertrouwen is de eerste stap.

succes ermee!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:39

Door veel simpele oefeningen te doen die eigenlijk niet kunnen mislukken, krijgt ze vast meer vertrouwen.
Als het allemaal lukt, dan win je sneller vertrouwen als wanneer dingen telkens mislukken.
Ook de omgang met de pony is erg belangrijk om haar vertrouwd te laten worden met de pony.
Je zou bijv. eens samen kunnen longeren, hierdoor leert de pony nog meer op stem/hulpen reageren, en da's weer goed voor het zelfvertrouwen van de ruiter !