westernzadel uit divoza

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-01 19:19

Ik zie hier in de Divoza gids een westernzadel staan, en nu vraag ik me af offie een beetje goed is. Kwaliteit hoeft niet zo goed te zijn, maar moet wel lekker zitten. Het is de Divoza gids van 2001, blz. 112, en dan E, de MqQuay en C, Apache.
Misschien heeft een van jullie deze???

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:33

'k heb zelf geen westernzadel, maar mijn vriendin (die wel western rijdt) vertelde mij dat die zadels van divoza oliebol zaten, en in verhouding te duur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:50

Ja, ik heb de Apache en hij zit hartstikke lekker. Het enige dat ik eraan veranderd heb, is een nieuwe singelstoot omdat ik die dingen van Divoza te kort en te stug vindt.

Ik hoor ook wel eens verhalen dat "die Divoozaatjes" na twee regenbuitjes uit elkaar sodemieteren, maar daar klopt echt niks van. Ik rijd nu een maand of 8 dagelijks met dit zadel en het ziet er nog perfect uit en het zit erg lekker. Ik zit ook wel eens in de 10x zo dure Billy Cook van m'n instructrice, maar de mijne zit veeeeel zachter.

Mijn advies: kopen! Prima prijs/kwaliteitverhouding. Waarom duurder doen als het zo ook kan? (Alleen WEL goed passen natuurlijk; op Milena ligt 'ie super maar op Leonardo niet. Deze zadels zijn niet geschikt voor paarden met een heel hoge schoft! Laat je niet wijsmaken dat je dat kunt veranderen door er een dikke pad onder te leggen want dat verhoogt de druk ipv dat 'ie afneemt!)

Oh ja, nog een tipje: de pads van Divoza zijn SUPERSLECHT!!!!

Sonja

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:21

Hm, ik had me nog zo voorgenomen om te sparen voor een 2ehands goed (en duur) zadel, maar als ik jouw reactie zo lees Sonja, ga ik toch weer twijfelen Verward En in je profile zag ik dat Milena een fjord is, waarschijnlijk ook wat kort en breed net als mijn tinkertje. Wie weet is een van die zadels dan ook wel wat voor mij, vraag me trouwens af wat nou precies het verschil is tussen de mcquay en de apache, de mcquay lijkt een iets rondere skirt te hebben zo op de foto. De catalogus heb ik niet bij de hand (uitgeleend) misschien is het daarin duidelijker te zien. Nouja, passen wordt toch lastig, ik neem aan dat divoza niet voor een zadeltje van 500 piek helemaal richting Haarlem komt zodat ik 'm kan proberen.
Sandra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:27

Maar je mag het wel drie dagen meenemen om te proberen!
Dus het ergste wat je kan overkomen is dat je 2x naar Zoetermeer moet ipv 1x.

Sonja

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-01 22:45

Ze komen wel aan huis passen hoor, maar als je een zadel onder de1000,- koopt kost het 75,- voorrijkosten.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:48

mwah, 75 gulden valt best wel mee.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 11:40

Mijn 1e zadel was ook een 'goedkoop' Divoza'tje. Op m'n ene paard lag hij goed, op vele andere niet. Dus je moet net geluk hebben. Qua slijtage kan hij toch niet tippen aan een 'echte'. Al hoeft dat echt geen 'dure' Amerikaan te zijn. Het gebruikte materiaal is gewoon minder van qualiteit en het zadel wat ik had was na 4 jaar echt 'op'. Beugels gebroken, leer versleten, vulling zitting geplet, stiksels kapot. Zelfs de bevestigingen waar de 'D' voor de singel mee vast zat aan het zadel waren versleten. Dat deed voor mij de deur dicht (veiligheid enzo).
Dus voor af en toe een 'western'buitenrit: OK. Maar voor intensief gebruik: spaar liever voor een 'goeie'.
PS: niet alle 'Amerikanen' zijn van goed stevig materiaal gemaakt. Ook hier heb je echt kwaliteit verschillen. De prijzen lopen niet voor niets uiteen van $200 tot $7.000.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 15:40

Ik heb voor mijn crates zadel ook een goedkoop zadeltje gehad. Ik had het in een dolle bui gekocht en uiteindelijk toch ook nog te veel betaald voor een zadel wat mij niet paste. Goedkoop is vaak duurkoop.
Bel gewoon een speciaalzaak op en vraag of ze tweedehands zadels hebben.
Wat betreft die pads van divoza ik heb er een en ik rijd er al 3 jaar mee en hij ziet er nog als nieuw uit. Misschien bestel ik er nog wel een.
Een nieuw Crates zadel is 2000,- en dat is een normale prijs. Ik heb ook op dit zadel gezeten en het zit perfect. Het zadel wat ik uiteindelijk heb gekocht is iets duurder en iets luxer geworden.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 10:12

He Sonja...
Ff vraagje niet over een zadel.
Divoza in zoetermeer was afgebrand, dacht dat ze niet meer terugkwamen? Zitten ze er nu weer? Dan ga ik er maar weer eens kijken...
Groetjes Petra

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 21:32

huh? Volgens mij was de divoza in Leek afgebrand! dacht ik hoor. Die is nu helemaal vernieuwd. Moooi!!!! WOW echt gaaf en super groot. Ik heb daar op zo'n divoza westernzadel gezeten (apache) Zat super lekker!!! En echt niet duur! Zelf vind ik dat de MC Quai een mooier printje erop heeft. Wat krulleriger dan de Apache. Ik heb ook het hoofdstel van Mc Quai en die bevalt reuze goed!!! xxx Roos

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 23:42

Sorry het is offtopic, maar het was inderdaad de Divoza in Zoetermeer die afgebrand is, en niet die in Leek!
In Zoetermeer is inmiddels een heel nieuw pand gekomen!