Nieuwe lederenrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Nieuwe lederenrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 20:19

Ik heb nu eindelijk lederen rijlaarzen Pling . Bij de ruitersportzaak hebben ze de maten opgemeten. Ik heb ze nu nog niet helemaal ingelopen doordat ik ze nog maar net heb. Maar ik kan nu nog echt niet goed mijn been buigen, doordat de schacht dan precies in mijn knieholte zit. Weet iemand of dit wel veranderd als de laarzen gaan "inzakken". Want als het zo blijft kom ik denk ik echt niet op mijn pony.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132004
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:30

Maak je geen zorgen, dit is eigenlijk altijd zo bij nieuwe leren rijlaarzen.
De laarzen zakken altijd nog wat in, meestal een paar centimeter.
Net genoeg om je knie te kunnen buigen !
Het helpt wel om bijv. met de laarzen te fietsen, dan worden ze ook wat soepeler bij de enkels, en dat is juist de plaats waar je laarzen straks iets in gaan zakken.
Veel plezier (en sterkte Haha! )

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:43

Nou vertel mij wat over het inlopen van leren laarzen. Scheve mond

Maar ze zullen zeker inzakken. En het heet niet voor niets inZAKKEN. m.a.w. ze zullen wat minder hoog in je knieholte komen. Dan scheelt idd wel een paar centimeter. Daar zul je even doorheen moeten. Maar ik vind het persoonlijk mooier als je laarzen in het begin voor je gevoel wat te hoog zijn, dan zijn ze nadat je ze hebt ingelopen mooi op lengte. anders zijn ze nadat ze ingezakt zijn erg kort.
De schacht van leren laarzen krimpt trouwens ook als je ze een tijdlang niet aan hebt. Ik heb mijn leren laarzen na anderhalf jaar niet gebruiken anderhalve centimeter moeten laten oprekken, want ze waren van kuitomvang 37 naar 35,5 gekrompen!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 20:46

ze zakken idd zo'n 2 cm in...
als je het in het begin erg onprettig vind kan je bij een scheonmaker een zooltje kopen om je hak wat hoger te krijgen, maximaal 2cm, dan heb je er op dat moment geen last meer van en als ze ingezakt zijn haal je ze er weer uit

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 20:49

Suzan schreef:
Maar ik vind het persoonlijk mooier als je laarzen in het begin voor je gevoel wat te hoog zijn, dan zijn ze nadat je ze hebt ingelopen mooi op lengte. anders zijn ze nadat ze ingezakt zijn erg kort.


Daarom zei die man in de ruitersportzaak ook al dat ik hem niet kleiner moest nemen, maar het is wel een heel erg verschil met mijn vorige laarzen, de AIGLE

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-02 20:50

LiSSy schreef:
ze zakken idd zo'n 2 cm in...
als je het in het begin erg onprettig vind kan je bij een scheonmaker een zooltje kopen om je hak wat hoger te krijgen, maximaal 2cm, dan heb je er op dat moment geen last meer van en als ze ingezakt zijn haal je ze er weer uit


Zo'n zooltje heb ik nu ook gehaald, maar dan van een halve centimeter. Hoger hadden ze ook niet, meer het helpt al wel wat.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 08:50

Ik heb de bovenrand van m'n laarzen geolied, ook al mocht het niet, ze bleven te stug. Dus nu is het beter.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 09:25

Als de schachten inzakken, lijk je op een aangeklede aap, daarom maken ze in het begin de schachten altijd te hoog. En als deze dan inzakken zie je er niet uit als een aangeklede aap.
Lederen rijlaarzen moet je overigens ook "inrijden". En dat is niet zo prettig in het beging. MAar dat komt wel goed hoor.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 10:07

Ik heb mijne afgelopen zaterdag aan laten meten (petrie maatwerk)
ik kan ze over 6-8 wkn halen
en als ik al die verhalen hier less..word ik niet echt vrolijk Knipoog

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-02 21:52

bedankt voor de reacties. Heb nu gelukkig meer hoop dat ze over een tijdje beter gaan zitten, en ik ze toch niet te groot heb gekocht.