HEJA in garderen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

HEJA in garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 18:39

op advies van de eigenaresse van de manege gaan mijn ouders en ik kijken naar een trailer (2e hands of nieuw) bij HEJA in garderen. graag wil ik jullie goede en slechte ervaringen van dit bedrijf weten.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:44

alleen maar goede ervaringen wbt de ruitersportzaak die zij ook hebben.
Persoonlijk vind ik de heja trailers iets te smal van voren.maar dat heeft niets met het bedrijf te maken.
aardige mensen die veel voor je doen etc.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 18:48

en de trailers zelf? bedankt nimber!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:14

Heja is hier vlak in de buurt dus hier zijn nogal wat Heja trailers.

Ik ken meerdere mensen die er tevreden over zijn.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:45

Ik heb een nieuwe trailer (2 p. pony, klein model) gekocht bij HEJA. Ik ben erg tevreden over de trailer en ook over hun service, die is echt subliem! Pling Ze doen er alles aan om je veilig op weg te sturen met je trailer en het advies wat ze geven is heel eerlijk, ze zullen je niks aan proberen te smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:47

Als Heja niets naar je zin heeft staan zou je ook nog even door kunnen rijden naar Jozua in Harderwijk, ze zijn dealer voor Ifor Williams en andere merken en hebben (meestal) een ruim aanbod 2e hands.
Ze zitten aan de Snelliusstraat 16 op industrieterrein Lorentz.

Ik heb zelf voor een Ifor Williams gekozen omdat ik de ruimte in een Heja net te krap vind voor mijn (ietswat lompe Haha! ) paarden.
Ook vind ik de binnenkant van een Ifor Willimas veel praktischer, heeft heeft hij een voorlaadklep (erg handig als je alleen moet laden en lossen) en achter boven de klep 2 deurtjes ipv een zeiltje (veiliger met veulens).
Op de laadklep zitten erg goede veren waardoor je ze met een pink omhoog kan doen.
Er zit een slot in de koppeling waardoor hij ook op slot kan als hij aan de trailer zit en in de trailer zitten datatags waardoor hij bij diefstal makkelijker is terug te vinden.
Er zit een aluminum vloer in met een rubber mat erover en ook de zijwanden zijn bekleed met aluminium.
Het lijkt wel een reclame spotje maar ik ben dan ook erg tevreden met m´n trailer.
Hij heeft 1 nadeel en dat is het (totaal)gewicht 2480kg.

Omdat de Heja hier in de buurt zit hebben wel veel mensen hier een Heja en ik hoor nooit klachten over de service.
De service van hun ruitersportzaak is ook goed.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:54

Wij hebben ook een trailer van Heja uit Garderen. Prima mensen en de trailer ziet er na 7 dienstjaren ook nog best uit.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:57

Over de trailers weet ik niets eigenlijk, maar de winkel is super!!! Haha! Ik wil er weer heen!!! *LOL*

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:58

Ilindra schreef:
Ik heb zelf voor een Ifor Williams gekozen omdat ik de ruimte in een Heja net te krap vind voor mijn (ietswat lompe Haha! ) paarden.


Dat klopt ja. De neus van de HEJA is tamelijk ondiep, waardoor grote paarden soms echt met hun snufferd het liefst door het raampje heen willen Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 21:05

Sibold"]
[quote="Ilindra schreef:
Ik heb zelf voor een Ifor Williams gekozen omdat ik de ruimte in een Heja net te krap vind voor mijn (ietswat lompe Haha! ) paarden.


Dat klopt ja. De neus van de HEJA is tamelijk ondiep, waardoor grote paarden soms echt met hun snufferd het liefst door het raampje heen willen Haha!
[/quote]

is het echt klein? ik heb een paard van 1,70 meter.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:07

Over HEJA als bedrijf hoor ik weinig klachten. Wel vind ik de kwaliteit van de trailer wat mager en, zoals hierboven ook aangehaald, ze zijn krap aan de maat. Persoonlijk zou ik ook voor Ifor Williams gaan, lekker lomp-degelijk en vrijwel onverwoestbaar. Houdt je van luxe en comfort, neem dan een Westfalia. Heb ik sinds kort zelf eentje, je voelt gewoon die wagen niet achter de auto hangen, heeeerlijk. Voor ongecompliceerde, betaalbare degelijkheid moet je bij Weijer zijn. Die franse trailer met dat amerikaanse laadsysteem (naam even kwijt) zijn ook wel fijn, als moeten sommige paarden erg wennen aan de manier van laden. Ze hebben ook een laaddeur aan de voorzijde, dat is erg prettig.
Wil je een trailer op maat dan moet je bij Masta (st Oedenrode) zijn, daar is werkelijk alles mogelijk, zolang je maar betaald *LOL* *LOL*
De rest vindt ik minder in aanmerking komen, voornamelijk omdat de verhouding prijs/kwalitiet niet helemaal lekker is (lees: te duur).

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:38

Wij hebben een Heja vijfsterren tweepaards, donkergroen, volpolyester, met een Knott-onderstel/veringssysyteem, meer weet ik er niet over Haha!
Trailer bevalt absoluut prima, de paarden gaan er graag in (dat kon je van onze vorige niet zeggen), eigenlijk nooit problemen mee. En als je wat hebt bel je naar Garderen en dan staan ze voor je klaar, supervriendelijke mensen.
Van de krapte hebben wij weinig last, met een D-pony en een klein paard...als je er twee kolossen van 1.80 in kwijt moet is dat een ander verhaal.
Pluspunt vindt ik als leek de drie raampjes op de voorzijde, minpuntje is de ventilering, bij warm weer kun je weinig openzetten.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 21:46

op de manege bij ons staat ook een heja 5 sterren. is mij persoonlijk nog niet opgevallen dat hij klein is voor de paarden.(met zadelkamer) nou ik zie wel. heel erg bedankt! meer reakties zijn natuurlijk welkom. ik ga sowieso even op donderdag ochtend kijken.