help!!,wat voor stallingsgeld vragen op pension in N-H???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

help!!,wat voor stallingsgeld vragen op pension in N-H???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 01:01

wat zou dat volgens jullie moeten kosten?

zitten ruime nieuwe brinco boxen in,van 3,30meter bij 3meter,met allemaal eigen raam en aan de andere kan z'on ingebouwd weefrek zodat ze lekker met hun hoofd naar buiten kunnen kijken over de stal.
detail:alles prima verzorgd,netjes op tussenpad rode klinkers en bij stallen nieuw beton gestort. gezellige ruime en s'winters verwarmde kantine met ruime kast met zadelhanger en 2 hoofdstelhangers,keukenblok,met warm en koud water en wasmachine aanwezig voor sjabrtakjes enzo te wassen.
zit mogelijkheden en kan koffie/chocomelk of fris kopen.

op de box zadel en hoofdstel steun en dekenrek en nog z'on grote dekenrek voor een andere deken,2 poetsplaatsen,allemaal zeer netjes met warm en koud water.

veulen fokken mogelijk ivm 2 ruime merrie veulen boxen met dichte zijwanden en camera.
Buitenbak,een goede van van doorn,ook s'winters goed te rijden,en,met de afmeting 20 bij 60.deze krijgt een dikke bebosing van minstens 3 meter eromheen voor wind.
bij de bak ook een gezellig zithoekje voor zomer's.
is de bedeoling volgend jaar nog paddock's en longeerring.
genoeg land(hectare.) waar ze zomer's de hele dag op kunnen lopen,met goede hoge veilige omheining(1.50 boven grond en met 3 banden breed stroomdraad eromheen en tussen gewone prikpalen met 2 gewone stroomdraden),paarden mogen apart of in groepjes.
paarden worden s'winters minstens een uur in de bak gezeten weer binnen gezet.
voer van subli,bikkels en muesli,naar eigen behoefte,goed hooi/kuil(zijn we nog niet uit)van goede kwaliteit van gedeeltelijk eigen land en tarwestro.
paarden worden 3 keer per dag gevoerd,s'ochtends bix/meusli en hooi,s'middags bix en s'avonds bix/meusli en hooi
weiland word dagelijks de drollen uitgehaald en water uit kraan niet uit sloot.
wanneer de tijd er voor is,ivm seizoenen ook winterpenen of voederbieten 1 maal per dag.
paarden worden om 8 uur buitengezet op land en binnen na(hangt van weer en of ze al gewend zijn aan veel gras)8en.
land word ook wanneer nodig bemest.

zijn redelijke uitrijmogelijkheden hier,met trailer is strand en bos op half uur afstand en anders in de polder,meerdere binnenbakken in buurt,1tje 5 minuten met trailer,andere 10 minuten en nog 2 andere.

wc niet in stallen maar wel in huis.
troep wordt verwacht op te ruimen.

ik zou graag van jullie willen weten wat hier de stallingskosten per maand voor zijn,graag apart met uitmesten en zonder mag uiteraard in guldens of euro's maakt niet uit.
word een gezeligge nette stal,maar niet kakkeneuzig hoor Haha!

als er gemest word is 6 dagen echt mesten 1 dag opstrooien,welke gewone flinke laag.(pp paard verschillend uiteraard,mogen eventueel ook op zaagsel tegen meerprijs ivm bende)
zelf mesten ook een royale maar gewone hoeveelheid.

ben benieuwd en alvast bedankt voor de moeite!!!!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 01:08

ik denk dat je er wel zo'n 600 gulden voor kan vragen.ik weet niet wat de prijzen bij julie in de buurt zijn maar hier betaal je dat er voor.
mijn paard staat in rockanje maar wel op een goedkope stal ik betaal 143 euro met alles wat jij noemt alleen de bak is slecht.maar dit is hier echt een uitzondering.

groetjes

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 07:40

Ik denk wel dat je ongeveer 200 euro kan gaan vragen ,het klinkt erg gezellig en volgens mij heb je het goed voor mekaar op deze manier .

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 08:43

zeker wel rond de 250 euro.
Netjes verzorgd, gezellig, fijne bak, enz enz.
Zeker wel 250 euro

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 09:43

hhmm,dus best wel wisselende ideeen,iemand anders nog advies voor mij,vast bedankt!
hier een idee van in de buurt.

je betaalt hier bv voor een stal met slechte buitenbak(zeer zwaar),redelijke berijdbare kleine binnenbak,slordige onderhoud,vieze donkere stallen,goedkoop voer(je moet granen)en redelijke kuil en stro ongeveer f500
dan word alleen als het land echt super droog is je paard om 7 binnengezet en moet je hem zelf binnenzetten,land is slecht onderhouden,weinig gras,zijn redelijke grote kastjes bij,niet voor iedereen,2 poetsplaatsen,erg donker,glad.

om maar een vb te geven,je hebt hietr ook een manege in de buurt,kleione donkere stallen,heel weinig land,buitenbak niet geweldig,2 goede binnenbakken,1 van 20*40 en 1 van 20*60,geen paddocks,paarden s'winters niet buiten dus,bix en hooi wel goed,1 keer per week gemest(helemaal leeg)en 2/3 keer opgestrooid.
paarden worden niet losgegooid en je mag uiteraaard niet door de lessen rijkden die af en toe in alle 2 de bakken worden gegeven.

grote gezellige kantine,worden ook wedstrijden georganisserd(dressuur),
2 poetsplaatsen,wc enmogelijkheid tot drinken en eten te kopen aanwezig,hier betaal je je iets van f625/650 voor.

om jullie een idee te geven.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 09:46

voor wat jij nu allemaal hebt aangegeven wat aanwezig is zal je ongeveer 400 euro kwijt zijn.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 10:54

De 400 euro die hierboven genoemd is lijkt me echt aan de hoge kant. Ter vergelijking de pensionstalling waar ik van de winter een paar maanden gestaan heb voor 300 euro per maand:
binnenbak 20x60, buitenbak 20x60, 2x paddock/longeerring, trainingsmolen 20m, wasplaats met warm water, solarium, volledige verzorging (uitmesten, voeren en evt. in de molen zetten), gratis koffie en thee. Gezellige kantine. Meer kan ik niet verzinnen maar naar mijn gevoel alles wat je nodig hebt. Deze pensionstal ligt in middenbeemster dus vlak bij jou in de buurt. Vooral het ontbreken van een binnenbak in jouw geval lijkt me voor de winterperiode (en vandaag Haha! ) een minpuntje. Ik zou het dus houden op 250 euro. Succes.

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:29

Ik betaal zelf 165 euro per maand voor een stal van 3 x3,5 incl uitmesten, hooi of kuil, ze staan in de winter 5 uur buiten in de bak, en in april gaan ze overdag het land op, ze staan alleen de maanden juli en augustus 24/7 per dag buiten, we hebben 4 poetsplaatsen en koud water, we hebben een goede buitenbak en het is vlakbij strand en het bos. Ik denk dat je niet meer als 200 euro kan vragen. Omdat ze in de winter maar 1 uur per dag buiten staan, en er geen goed uitrijmogelijkheden zijn. Waar komt deze stal te staan?
in iedergeval succes ermee
gr Myla

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 11:39

400 gulden per maand kun je wel vragen. Maar volgens mij niet meer, want je hebt geen binnenbak. Het hangt natuurlijk ook een beetje van de uitrijmogelijkheden af, maar als je gewoon in de polder zit en niet bij de duinen, zou ik het houden op die 400 piek.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 12:08

Die 250 Euro kun je makkelijk vragen. Vooral omdat er weidegang/buitenzetten voor de klant wordt geregeld (wat dan weer handig is voor mensen die het druk hebben). Goed voer, genoeg voermomenten, extra faciliteiten ... Nee hoor, die 250 Euro kun je best vragen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:29

Ik betaalde vroeger 400 gulden bij boerderijen waar het lang niet zo luxe was als wat jij nu beschrijft. Ik denk dat je makkelijk rond de 450/500 gulden kunt zitten.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:36

hmm er worden wel asociaal hoge prijzen genoemd vind ik..

Ik betaal voor stalling met meer luxe 170 euro p/m

Ik denk dat jij ongeveer 150 tot 200 euro kunt vragen, maar meer zeker niet.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 15:31

tussen de 200 en 250 euro vind ik een zeer redelijk bedrag. Misschien voor sommige te duur, maar ik heb nog geen stallen gevonden waar het goed voor elkaar is en je minder betaald...

hoe zit het trouwens met instructie bij jou?

en het is dat het voor mij net te ver weg is, maar je omschrijving klinkt wel verleidelijk moet ik zeggen Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:00

Ik heb zelf bij een stal gestaan met binnenbak, twee buitenbakken, spuitplaats met warm en koud water, kantine, longeerbak, paddock en weidegang in de zomer, dit kostte me 650 gulden (volledige verzorging). Deze stal lag wel midden in de duinen, aan het ruiterpad en dat betaal je dus ook.

De stal waar ik nu sta heeft een buitenbak van 20 x 40 (iets kleiner denk ik zelf) een buitenbak van 20 x 60, twee longeerbakken, paddocks, veel weiland, spuitplaats, wel zelf uitmesten. Dit kost 425 gulden per maand. Deze stal heeft goede uitrijmogelijkheden naar park, bos, duin en strand.

Een kennisje van mij heeft een stal gevonden ergens in Oostzaan, 20 x 60 m binnenbak, 20 x 60 m buitenbak, volledige verzorging, uitrijmogelijkheden in het Twiske: kosten iets van 535 gulden.

Dus ik denk dat jij met een stal midden in de polder niet veel meer kan vragen dan 500 gulden als je alles doet voor je klanten! Als ze zelf uit moeten mesten, gaat er aardig wat van het bedrag af.

Je ideeen klinken wel heel erg goed, er is duidelijk goed over nagedacht! Veel succes!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 17:02

rond de 550,- gulden denk ik

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 18:10

allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

de stal komt in heerhugowaard de noord,das tussen alkmaar en hoorn ongeveer.

we zijn nu klaar met de kantine schilderen,onder rijruigengroen boven cre mewit Pling ,erg luxe.

we willen trouwens toch de drankjes er gewoon bij in doen elke keer dat gezeur met die paar euro's enzo,als het land trouwens bevroren is mogen ze wel naar buiten en als de bak vrij is mag je je paard ook erin zetten.

de stallen worden trouwens 1 maal per jaar gedisenficteerd(hoe je het ook schrijft)

mocht iemand nog ideeen over het bedrag hebben zet graag neer,of als iemand een idee heeft voor de stal zelf wat handig kan zijn mag je natuurlijk ook vermelden! *LOL*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:21

wij betalen voor soortgelijke stal (in guldens) meer dan 600 gulden.

Ik weet niet waar jullie allemaal léven, maar hier in de polder is het echt schandalig duur!

Dus kortom, hier kan je makkelijk f600,- vragen, waar jij je stal hebt heb ik er geen verstand van.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 19:46

Klinkt goed !

Okee ik betaal zelf maar 90 euro voor Marena haar stalling ,
maar ik hou altijd mijn oren en ogen open wat betreft de prijzen die betaald worden....

Zwakke punten zijn natuurlijk wel de geringe uitrijmogelijkheden en
het ontbreken van een binnenbak , voor de rest klinkt het helemaal toppie en met veel liefde voor het paard uitgedacht Party!! .

250 euro moet je zeker kunnen vragen mijns inziens ,
maar het ligt er natuurlijk aan of er veel vraag is bij jullie in de regio ?
Als er weinig goed stallingsaanbod is en genoeg vraag , dan is het natuurlijk maar wat de gek ervoor geeft .....

Maar het klinkt goed ,
dat half uur met de trailer naar het strand , is dat in een uur lekker doorrijden te paard te doen ?

En nog wat groen/ruiterpaden in de buurt verder ,
of voor een ritje van een uurtje echt over polder-asvalt hobbelen ?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 20:04

hi pamnera,nee hier is alleen de berm en asfalt weggetjes zijn wel erg rustig maar komt nog wel een een trekker tegen,met paard naar bos is niet voor een normaal paars aan te raden,of moet goede conditie hebben en goedd verkeersmak zijn,dan is het denk ik al gauw 1,5 uur rijden.

bedankt voor je reactie,iemand anders nog ideeen?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:45

Tja, hier betaal je voor stalling tussen de 120 en 225 euro voor stalling met buitenbak en of binnenbak(ken) en weidegang. Mijn stalling met binnenbak nu 170, maar wordt weer een stuk duurder Extreme duivel De manege is 180 euro voor een pony, 225 voor paard en maar halve dagen weidegang.

Ik vind zo'n 200 euro toch echt wel een maximum, maar ja. Het is wat de gek er voor geeft en wat er aangeboden wordt in de omgeving. Als er weinig is kun je mensen flink uitknijpen, maar of dat zo vriendelijk is... In elk geval voor mij reden om om me heen te kijken Verdrietig

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 20:52

ik woon zelf in HHW en moet zeggen dat de uitrijmogenlijkheden in de Noord toch wel zijn beperkingen heeft.
Vooral langs de middeweg met toch wel druk verkeer en even verder op bij die drukke kruising.
Veel asfalt dus.

Rijdend te paard naar het strand is te ver, tenzij zeer goede conditie paard en ruiter maar dan zul je nog zeker 3 uur onderweg zijn(alleen de heen weg dan)
Maar verder klinken de faciliteiten prima.
bedrag rond de 200 a 250 euro moet wel mogen.
Ik zou beginnen met 200 en later als de rest afgebouwd is het omhoog gooien.
Wat betreft ruw voer adviseer ik gewoon Hooi omdat heel veel paarden toch niet zo goed tegen die kuil kunnen.
paarden op stal zijn langer bezig met hooi dan met het kuil voer, dus weer een goede oplossing voor verveling.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 20:56

bedankt voor het advies over kuil en hooi cowgirl,je kan wel een keertje komen kijken hoor,gha je wel eens naar het bos met trailer,gezellie samen!

bedankt voor de reactie

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:02

je kunt natuurlijk gaan rekenen.
Wat kost het mij aan voeding en tijd.
En wat je er op wilt verdienen.
Vraag en aanbod. Is er bij jullie veel vraag naar stalling dan kun je meer verdienen,en is dat niet zo dan moet je zakken met de prijs.
Maar dat hebben jullie vast allemaal wel uitgezocht.

Een paar kost je zelf niet meer dan ongeveer 45 euro per maand.
Dan zit hier hooi bix en stro bij in.
Extra dingen niet bijeen begrepen.

Zelf betaal ik 113 euro per maand.
Maar jouw ideen zijn erg goed.
Wij zijn zelf ook aan het denken om iets op te zetten de paarden komen hier ook aardig opzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:03

de manege bij ons in zeist, betaal je volgens mij 900 gulden per paard per maand. Dit is dan met voer en uitmesten, gebruik van binnen en buitenbak. Er is binnen een poets/wasplaats maar that's it. De manege ligt wel midden in het bos.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 21:08

das toch wel apart he die prijsverschillen bij utrecht of zo betaal je volgens mij wel het dubbele of meer dan in groningen terwijl je dan hetzelfde krijgt(voorbeeldje hoor)terwijl biks tch overal hetzelfde kost en gas en licht en stallen en bakken,das opmerkelijk.

iemand anders noog suggesties,de meeste van jullie zitten tussen 200 en 250 euro.