2x per jaar ontwormen slecht..?Hoe vaak ontwormen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoe vaak ontworm jij?

ik ontworm 2x per jaar de goede en om de 8 tot 10 weken een 'gewone'
22 (41%)
Ik ontworm ook 2 x per jaar
10 (18%)
ik ontworm anders namelijk....
21 (39%)

Totaal aantal stemmen: 53



Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:28

stef schreef:
Eqvalan is anders, deze kan je langer mee doen dan andere wormspuiten (normale 6/8 weken, Eqvalan 4 mnd uit mijn hoofd)

Volgens mij bedoel je Equest, Eqvalan bevat nl gewoon ivermectine net als vele andere wormmiddelen. Equest bevat moxidectine dat de wormen in een nog vroeger stadium doodt waardoor je dus meer tijd kan tussen laten. Ik geloof dat het nu ook onder de naam Equigell verkocht wordt.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:29

Buitenzorg schreef:
Elke 2 a 3 maanden een kuur op basis van pyrantel en 2x per jaar een kuur op basis van ivermectine (wat ook de lintworm bestrijdt!).

Ivermectine bestrijdt de lintworm niet, welk product welke wormen bestrijdt vind je oa op volgende pagina

http://www.wormenspuiten.nl/werkzame_stoffen.htm

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 23:37

Buitenzorg schreef:
Thanx, ik bedoelde trouwens de horzellarf. Zat met lintworm in mijn hoofd vanwege onze hond...

Haha! Knipoog
Daar heb ik me vorige zondag mee geamuseerd, ontwormingspillen voor de honden in gehaktballetjes gedraaid en die hebben ze netjes binnengeslokt (jammer genoeg werkt die truk niet bij onze katten). Daarna mijn schaapjes een ontwormingspil in de keel "geschoten" met een speciaal spuitje en dan de paardjes ontwormd met Eqvalan, tja, het grote ontwormingsweekend dus (nog net niet aan mezelf en m'n man begonnen Haha! )

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, boemel, Josien_, Paardengek81, Symke en 104 bezoekers