jeep cherokee versus freelander-update met foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

jeep cherokee versus freelander-update met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-02 19:13

Ik ga een nieuwe auto kopen en ik twijfel tussen landrover freelander (2.5 V6) en een jeep cherokee (3.7i), iemand ervaringen met de jeep?? We hebben reeds een freelander welliswaar een oud type en een diesel maar we weten een beetje wat ie kan en zo. Vandaag hebben we even een proefritje gemaakt in de jeep en ik moet zeggen Lovers . Lekker grommend geluidje Haha! Maar de freelander vind ik ook een schatje. De jeep mag iets meer trekken 2160kg tov 2000kg voor de freelander. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel.
Laatst bijgewerkt door astridh op 29-04-02 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:25

Kijk ook naar het benzine/diesel verbruik en de verzekering/wegenbelasting etc.

Verder gaat mijn keus uit naar de Jeep Vingers aflikken

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 21:55

De Jeep, die vind ik veel mooier. Rijdt je veel kilometers? Want benzine is toch een stukje duurder...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-02 23:10

Persoonlijk, wij hebben nu een Freelander, vind ik een Jeep mooier maar volgens mij is de Freelander zuiniger.
Al heb ik wat folders van de nieuwe Freelander mogelijkheden liggen die er wel erg leuk uitzien ook...gewelfde zijkant etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 00:58

Het is denk ik de moeite waard om te letten op onderhoud en storingsgevoeligheid van beide auto's. De ANWB heeft hier vast wel informatie over. Rover is en blijft Engels, Jeep is misschien betrouwbaarder, maar het hangt ook allemaal af van de prijzen van onderdelen enzo. Nieuwe auto's kunnen immers ook stuk gaan.
De Landrover is misschien zuiniger, maar zelf zou ik voor de Jeep gaan.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 01:12

Niet alleen is de Land-Rover zuniger, maar, heel belangrijk, de onderdelen voor een Jeep zijn altijd overdreven duur!!!!!!!

Alleen omdat er 'Jeep' op staat... Frusty

Ik rij regelmatig in een Landrover naar wedstrijden in Belgie, Duitsland, Luxemburg en ik vind het een heerlijke wagen om mee te trekken!!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 01:19

Lovely schreef:
Het is denk ik de moeite waard om te letten op onderhoud en storingsgevoeligheid van beide auto's. De ANWB heeft hier vast wel informatie over. Rover is en blijft Engels, Jeep is misschien betrouwbaarder, maar het hangt ook allemaal af van de prijzen van onderdelen enzo. Nieuwe auto's kunnen immers ook stuk gaan.
De Landrover is misschien zuiniger, maar zelf zou ik voor de Jeep gaan.


Even off-topic, doet me aan uitspraak over Ford denken...
FORD = Fall On Road Dead Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-02 10:25

Dank voor de reacties, de kosten van onderhoud en zo zijn niet zo heel erg belangrijk voor mij omdat ik de auto zakelijk koop Cool en zuinigheid..... zowel een freelander als jeep zit in zuinigheidsklasse G: absoluut niet zuinig dus. Helaas gaat zuinig en een 2-paards trailer kunnen trekken niet met elkaar samen. Ik rij tussen de 15 en 20.000km per jaar. De freelander die ik op het oog heb is overigens ook een benzine hoor, de freelander die we al hebben is diesel (grijs kenteken dus dan is diesel altijd voordelig). Maar ik denk dat ik toch ook voor de jeep ga, het interieur ziet er ook wat luxer uit dan de freelander. En voor mijn werk eisen ze een representatieve auto Schijnheilig . Het motorvermogen speelt heel eerlijk gezegd ook wel een beetje mee hoor. Ik rij nu een audi A6, 1x gas intrappen en dan rij ik de meeste van die irritante gassies er wel uit Haha! . Normaal ben ik niet zo agressief in het verkeer maar af en toe. De Jeep dus, tenzij er nog iemand is die me op andere gedachten wil brengen: met sterke argumenten komen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:35

Waar blijft de reactie van ikke Verward Haha!

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Jeep, maar je moet natuurlijk naar het verbruik, de brandstof en de wegenbelasting ( Misselijk ) kijken.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 11:46

Ik ga ook voor de Jeep! Haha!
Gewoon in 1 woord: Kwijl

Trouwens, die Freelander die je nu hebt is ook erg Kwijl .
En die Audi..... *zucht*

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 20:55

CHEROKEE CHEROKEE CHEROKEE

GRAND CHEROKEE

Dat is dus gewoon mijn droomauto. Als ik ooit genoeg geld heb dan weet ik het wel. Een donkerblauwe grand cherokee. ZUCHT

Maar ik heb nu een supersonische seicento en daar ben ik ook heel blij mee hoor, maar mocht je je cherokee een keer zat zijn, dan offer ik hem wel op en vooruit....dan ruilen wel gewoon.

Cherokee.........zucht.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 21:59

Ik ga voor de landrover.
Ik vind het niet alleen hele leuke auto's, maar dat hele sfeertje er om heen is leuk.
Bijvoorbeeld als ik in de defender rij en ik kom een andere defender tegen wordt er altijd gezwaaid.

Mocht je voor de landrover gaan dan moet je zeker naar een van de offroad evenementen van de landrover club holland gaan. Heel gezellig.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 12:44

Afbeelding
Afbeelding
En ja, waar blijft de reactie van ikke, die moet toch wel voor pre's voor de landrover weten, alhoewel zijn voorkeur volgens mij uitgaat naar de prehistorische landrovers Knipoog

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:14

Slechte ervaringen met Jeep Grand Cherokee, meerdere voorassen gebroken in 4 jaar tijd. Goede ervaringen met de Landrover. Niet bij mijzelf, maar instructrice en zwager. Dichtbij en uit 1ste hand.
Ik ga voor Mercedes sedan.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:25

Mercedes? Vind ik niet te vergelijken met deze terreinwagens... Haha!
Als ik een Mercedes kon kopen werd het de Mercedes ML klasse... Kwijl Schijnheilig

Trouwens, de Freelander op de foto vind ik toch ook super mooi. Maar als de Jeep ook meer kan trekken enzo, zou ik daar dan toch voor gaan.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 14:16

Ja, die mercedes M, echt Kwijl maar helaas een beetje erg hoge bijtelling, daar kan ik de volledige verzorging van mijn paardjes mee bekostigen denk ik, dus helaas.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-02 16:54

Bye the way - ik heb hem (jeep) net gekocht, zilverkleurig en met open dakje. Hij komt binnen 6 a 8 weken dus ik ben helemaal happy.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:56

Gaaaaaf!!! Haha!

Gefeliciteerd met je aanwinst! Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:57

astridh schreef:
Bye the way - ik heb hem (jeep) net gekocht, zilverkleurig en met open dakje. Hij komt binnen 6 a 8 weken dus ik ben helemaal happy.

Gefeliciteerd, prachtige auto Lachen

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:44

WAUW!!!!!

En als je hem even zat bent, denk je dan nog even aan mijn aanbod?

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 08:16

Vanessa schreef:
WAUW!!!!!

En als je hem even zat bent, denk je dan nog even aan mijn aanbod?


en dan mijn supersonsische zwarte grote Sluis 2prds trailer achter jouw auto Haha!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 12:31

HHHmmm, ik ben een beetje als mosterd na de maaltijd geloof ik, maar evengoed veel plezier met je Jeep.

Inderdaad, ik heb een een lichte voorkeur voor oud spul, lekker makkelijk zelf te onderhouden. Eigenlijk zijn de Jeep en de Land Rover een beetje krap aan de maat, zeker met trailers erachter, maar goed met 6 ton toegestaan trekgewicht (als ie door de keuring komt) wordt elke auto natuurlijk een watje.