Extra kosten van een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Extra kosten van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:05

Het is nog niet geheel zeker, maar ik zou graag mijn berijdpaard over willen kopen en die mogelijkheid krijg ik. Ik ben dus al een beetje bezig naar het informeren naar vanalles en nog wat. Ook heb ik geprobeert om de zoekfunctie hierbij te gebruiken maar op de een of andere manier slaag ik er niet in.
Ik heb al een idee over waar ik het paard neer wil zetten als dat mogelijk is. Ik ga er nu even vanuit dat het mogelijk is, want de kans is vrij groot.
Als ik op de stal zou komen te staan weet ik dat ik dan rond de 120 euro per maand kwijt zal zijn. Dat is incl wei, voer, hooi, iemand die hem op het land zet en er eventueel ook weer afhaald als ik er niet ben. De hoefsmid moet ik zelf betalen. Daarbij komen ook nog verzekeringen en natuurlijk de dierenarts kosten bij, voor eventuele ongevallen. Ik weet alleen niet precies hoeveel ik daaraan kwijt zal zijn. Daarom is mijn vraag dan ook hoeveel jullie daar ongeveer kwijt aan zijn inclusief eventuele andere kosten. Ik wil dit graag weten omdat ik niet voor verrassingen wil staan als het paard eenmaal van mij is.
Dekken, een goed passend zadel, hoofdstel, deken heb ik al. Ik hou er ook rekening mee dat ik die op zijn tijd moet vervangen.

Dus even alles op een rijtje: Voer, hooi, stalling, weide, dekken, zadel, hoofdstel, borstels is geregeld of al aanwezig. Ik wil nu alleen weten welken kosten er nog bijkomen en hoeveel dit er ongeveer zal zijn.
Zouden jullie me kunnen helpen? Alvast bedankt.


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:10

Hoefsmid zal rond de 30 euro bekappen liggen. Dit betalen wij nu ook meen ik.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:11


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:12

wormenkuur 15 per 2 maanden
eventuele mokzalf 10 per maand
lesgeld -
inenten 25 per jaar

deze kosten komen er ook nog bij. Dit zal zo'n 30 per maand zijn.
Laatst bijgewerkt door YvonneAa op 10-10-04 15:14, in het totaal 2 keer bewerkt

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:15

TeamSpirit schreef:
120 euro per maand is trouwens echt ontzettend weinig.
Een verzekering is trouwens niet verplicht. Het is gewoon je eigen keuze of je eventuele ongelukken wil laten claimen. Mijn verzekering kost 150 euro per jaar. Mijn hoefsmid vraagt 85 euro per keer rondom beslaan.
Wat er zoiezo dus nog aan kosten bijkomt zijn de inenting kosten van de DA. Is je paardje ook al gechipt en heeft ie een paspoort? want die is binnenkort allebei verplicht. Als je wedstrijden wilt gaan rijden komen er natuurlijk nog kosten bij van de startkaart en de coupons. Natuurlijk moet je je paard ook in keer in de 2 maanden ongeveer ontwormen. dat is ongeveer 10 euro per keer. eens per jaar is het ook verstandig om de paardentandarts te laten komen. 1 bezoekje kost zeer gauw wel 75 euro.
succes ermee en ik hoop voor je dat het door gaat! een paard is wel een hele grote verantwoordleijkheid zoals je leest. OK dan! *LOL*


Ja het is erg weinig, maar hij komt bij een hele goede vriendin thuis te staan Lachen
Ze is gechipt en heeft een paspoort, moet je daar ook nog per jaar een bijdrage voor leveren? of is het zo dat als ze dat eenmaal heeft dat ook gewoon klaar is?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:23

TeamSpirit schreef:
eenmaal en dan ben je klaar.
mooi dat ie er eentje heeft want dat kost echt enorm als je dat aan moet schaffen!
doeiii


Stel dat ik het zou moeten aanschaffen, alleen de chip dan. Hoeveel zou dat moeten kosten?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:36

bedankt Lachen

* Dus zoals ik het nu ongeveer bekijk kost een verzekering ongeveer 150 per jaar, dat is 12,50 per maand
* wormenkuur; 10 per 2 maanden. Dus onegveeer 5 per maand
* hoefsmid 30 per 2 maanden. Dus ongeveer 15 per maand.
* inentingen 25 per jaar: is 2,10 per maand.
* Eventuele andere poedertjes, spulletjes 15 per maand

Dus in totaal per maand ongeveer 50 extra. Zit ik dan zo ongeveer in de goede richting of komen er nog meer kosten bij?

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 15:36

Irene2 schreef:
hoefsmid kost 25 yvon!

Nóg goedkoper Knipoog


YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-04 18:02

Bedankt voor de tips en het is inderdaad erg verstandig om wat extra geld opzij te zetten Lachen

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 36 bezoekers