help mijn scheermachine doet het niet!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aisha
Berichten: 160
Geregistreerd: 03-09-04

help mijn scheermachine doet het niet!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 16:30

nou ja hij doet het nog wel maar hij scheert amper meer Huilen ik heb er al nieuwe messen opgezet en nog steeds scheert hij de vacht er niet af.
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn??? of waar ik hem evt. kan laten nakijken???

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:36

misschien heb je de messen te strak aan gedraaid?

En tja waar je hem na kunt laten kijken, dat hangt er vanaf waar dat je vandaan komt, ik kan je hier in de buurt wel wat adressen geven, maar als je uit friesland komt, heb je daar weinig aan... Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:38

hem laten nakijken kan denk ik het beste waar je hem gekocht hebt.
heb je de messen er wel goed ingezet?
wat voor merk tondeuse heb je?

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:37

Of zijn je nieuwe messen bot? Te strak aangdraaid werkt ie ook niet...

Dat was mij ook een keer overkomen, toen zeiden ze dat ik de kop niet goed schoon heb gemaakt...uiteindelijk is ie naar de leverancier gegaan, en toen een andere gekregen.

aisha
Berichten: 160
Geregistreerd: 03-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 15:07

ik heb een liscop en gekocht bij divoza ik heb daar een keer mijn messen laten slijpen en dat was niet zón succes zal nog even proberenmet de messen wat losser maar hij scherde de afgelopen tijd al wat moeilijker en ik dacht dat het aan de vacht lag maar heb net geprobeert bij een paard met een wat dunnere vacht en hij scheert gewoon niet terwijl de messen wel bewegen.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 15:27

Af en toe moet het binnenwerk van de machine ook een invetbeurt hebben.
de mijne scheerde ook niet terwijl de messen scherp waren,nadat ik het een onderhoudsbeurt had laten geven deed hij het weer prima.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:05

Vergis je niet, de messen zijn heel snel bot. Wij hebben de onze bij van Rijs gekocht en daar werd gezegd dat je 6 paarden kon scheren met 1 setje. We heben er welgeteld 2 fjorden en een hals van een tinker mee gereden en toen waren ze botter dan bot. Godzijdank was het zaterdag dus moest als de wiedeweerga van hellevoet naar Zoetermeer om en set nieuwe messen te halen (lang leve de spaarpunten) en toen gingie als een speer.....
Dus idd even je messen opnieuw afstellen, goed olieen en misschien toch ff je messen na laten kijken.
Waar kom je vandaan, als je nou in de buurt woont kun je onze messen wel lenen om te kijken of het daaraan ligt.