DNA test

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

DNA test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 22:32

hai,
naar aanleiding van een topic over paspoort enz.
vroeg ik mij ineens iets af.
ik heb ogeveer 1,5 jaar geleden een DNA test laten doen voor mijn pony om te kijken wie de vader was. we hadden een vermoeden maar maar wilden graag de vader weten als ons vermoeden niet klopte.
dit is toen niet gebeurd, ik heb gemail en kreeg geen reactie bellen kon niet aangezien ze maar tot half 1 bereikbaar waren..

zijn ze verplicht de vader erbij te zetten, ik weet het nu namelijk nog niet, maar heb wel moeten betalen Verward

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 11:15

Nee, als je geen papieren hebt bij een paard/pony, dan staat er in het paspoort altijd: vader onbekend, zelfs als de vader bij jou wel bekend is, of in jouw bezit.
Alleen goedgekeurde dekhengsten worden in de paspoorten vermeld en dan nog alleen als dit dmv een stamboekpapier te bewijzen is.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 17:06

Kitten schreef:
Nee, als je geen papieren hebt bij een paard/pony, dan staat er in het paspoort altijd: vader onbekend, zelfs als de vader bij jou wel bekend is, of in jouw bezit.
Alleen goedgekeurde dekhengsten worden in de paspoorten vermeld en dan nog alleen als dit dmv een stamboekpapier te bewijzen is.



okee, maar nu komt mijn pony van een ponykamp er zat ook geen paspoort bij.
ze is later pas bij mij gechipt, ik heb 2 keer haar op moeten sturen voor de dna test.

dus dan kan het eigenlijk helemaal niet ?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 18:08

Kitten schreef:
Alleen goedgekeurde dekhengsten worden in de paspoorten vermeld en dan nog alleen als dit dmv een stamboekpapier te bewijzen is.
Niet helemaal waar. Er is geen enkele Quarter/Paint/Appaloosa hengst goedgekeurd en alle vaderdieren staan gewoon in het paspoort vermeld.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:04

Begrijp ik goed dat je betaald hebt voor een DNA-test, maar de vader nog niet weet? Zou ze dan toch echt een keer opbellen of laten doen. Kijk anders of je een email of fax kunt sturen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 19:13

Kyona schreef:
Begrijp ik goed dat je betaald hebt voor een DNA-test, maar de vader nog niet weet? Zou ze dan toch echt een keer opbellen of laten doen. Kijk anders of je een email of fax kunt sturen.



dat klopt ja...
maar zoals ik al zei, dat is ruim anderhalf jaar geleden, ik heb toen nooit kunnen bellen aangezien ik op school zat, e-mails werden niet beantwoord Verward kan dit dan nog?
de dna test heb ik laten doen bij het nrps-stamboek.