Handelsstal wlm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Handelsstal wlm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 20:53

Tja de titel zegt het al, wie is bekend met handelsstal WLM in de omgeving Dordrecht. Heb daar een paar leuke paardjes zien staan, maar heeft iemand ervaring met deze stal? (de meisjes die er werken hoeven niet te reageren Haha! )
Ik kan er via de zoekfunctie namelijk niets over vinden.

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:16

Hey


Sorry dat ik het zo ver omhoog haal maar ik ken de Handelstal. Ik zou er maar niet naar toe gaan hij staat op eht landje hier in Dordrecht heb er ook verzorgd. Ze slaan en mishandelen de paarden,

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:23

ik ken de man jacobs persoonlijk,heel vroeger had hij een grote pony gekocht van mij maar nooit opgehaald,ik had van hem een kleinere pony genomen en hij zou dan bijbetalen op mijn grote.

uiteindelijk heb ik de kleine pony terugmoeten brengen vanwege de afspraak maar niet nakomen..nu jaren later is hij dan een echte ''handelsstal'' begonnen en loopt hij met een echte stok iedere paardenmarkt af,hij is ruw met de paarden die hij op markten koopt en echt geen paardenliefhebber maar geldliefhebber! hij slaat en is zeer ongeduldig en nerveus van karakter!!

de meiden daar zullen misschien vast hun best doen maar deze man is niet te vertrouwen!!

Brechtje

Berichten: 3698
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: fok.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:34

Inderdaad Casanova! Hij is echt egen paardebliefhebber en weet dus ook niet wat hij dus allemaal doet met paarden. Hij kijkt ze nooit even aan en laat hem zijn verzorgsters lekker hun werk doen. Ik ben blij dat ik er ben gestopt mer verzorgen en inrijden zeg!Hij is alleen aardig als paar mensen komen kijken voor de paarden. Dan zeggen ze jah die is al 1 jaar ingereden enzo en je kan er buitenritten mee rijden. En dat is niet waar soms zijn ze gewoon in week ingereden en nooit buiten mee gereden. Hij is gewoon NIET te geloven.

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:51

Hij is ruw tegen de paarden, Als hij een paard gekocht heeft dan is het vaak een draver die van de baan af komt en die verkoopt hij dan als een rijpaard zonder papieren. Hij laat zijn paarden keuren maar hij laat de dierenarts net zolang door gaan met buigproeven totdat het paard een keertje goed loopt en dan is hij goedgekeurd terwijl het paard elke keer slecht liep. 90% van de paarden zijn slachtpaarden met ernstige gebreken die hij probeert te verbergen. Soms geeft hij zijn paarden jenever als er iemand komt kijken en het paard is niet goed. Hij liegt en bedriegt.
Hij laat kreupele paarden gewoon gereden worden.
Hij heeft er nu een soort van verzorger lopen die de paarden voert als hij niet komt krijgen de paarden vaak gewoon niets te eten. En als ze al te eten krijgen vaak te weinig. Een paard van 15 word verkocht als een paard van 8. Hij vraagt belachelijke prijzen voor paarden die de helft nog niet waard zijn!!
Ik heb er ook gewerkt maar na een week kon ik er al niet meer tegen.
Ik heb toen ik daar liep een welshje in gereden en haar halfzusje stond daar ook beiden 3 jaar oud. Werden verkocht als moeder en dochter die beiden al 2 jaar betuigd waren en 1 jaar bereden. De pony's wisten amper wat een halster was.
Zo had hij ook een schimmelmerrie staan waarvan hij zei dat het een camargue was zo uit frankrijk gekocht ofzo. Paard kon nog geen 10 meter lopen of ze zakte door haar achterbenen zo op de grond. Hij had haar voor de slacht weggekocht en verkocht voor 1500,-.
Dus laat je niet misleiden elk paard wat daar staat heeft wat! Al zijn ze nog zo jong zelfs veulens die hij heeft staan hebben iets (longaandoeningen etc).


Als je een gezond leuk paard wil waar je echt wat mee kan dan moet je niet naar hem gaan!!!!

Als je meer wil weten pb me maar.

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:16

wendytj4h schreef:
Zo had hij ook een schimmelmerrie staan waarvan hij zei dat het een camargue was zo uit frankrijk gekocht ofzo. Paard kon nog geen 10 meter lopen of ze zakte door haar achterbenen zo op de grond. Hij had haar voor de slacht weggekocht en verkocht voor 1500,-.

Sylvie?
Ze staat niet meer op z'n site.
Verkocht misschien?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:40

Ik zag zijn site net op marktplaza.nl
De paarden zien er wel leuk uit, maar ik geloof dat er niet één iemand positief is!
Dus..... ik zal echt nooit voor een paard daar gaan kijken.

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 23:40

ik heb er dus ook slechte ervaring mee helaas zie topic afgekeurd wist ik dit maar eerrdder zeg

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:04

die sylvie die camargue staat waarschijnlijk bij mij op stal, maar die gaat terug naar die stal, omdat er geen land mee te bezeilen is

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:48

steinstein schreef:
die sylvie die camargue staat waarschijnlijk bij mij op stal, maar die gaat terug naar die stal, omdat er geen land mee te bezeilen is

Hee, ik lees je profiel, kende je Rinus van Ginneken?
PB anders ff.

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:42

Zo had hij ook een schimmelmerrie staan waarvan hij zei dat het een camargue was zo uit frankrijk gekocht ofzo. Paard kon nog geen 10 meter lopen of ze zakte door haar achterbenen zo op de grond. Hij had haar voor de slacht weggekocht en verkocht voor 1500,-.


weet je dat wel zeker?
wij hebben namelijk het veulen van de camarque gekocht en toen we de moeder zagen was er niets aan de hand, dat is nu twee maand geleden, we hebben wel over hetzelfde paard hoor, , maar toen hij haar verkocht heeft hij er niet bijgezegt dat ze net geveulend had, het veulen was ook maar net 3 maand toen we hem daar weg hebben gehaald, tevens ook met gezondheidsklachten, de paarden daar staan op een kaal stukje weide en krijgen weinig bijvoeding, waardoor de moeder due geen energie had om het veulen genoeg te voeden en zich zelf op gewicht te houden, het veulen was dus ook zwaar aan de diarree en dat is er nu pas na twee maand af!!!

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:39

ja het is inderdaad de moeder die bij ons op stal staat

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:46


xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:00

Jeetje hier schrik ik echt van zeg Scheve mond ik dacht nog wel dat het zo'n goeie handelstal was. ik heb zelfs mijn oude pony aan hun verkocht. heb ik daar even spijt van zeg Huilen pff. nou ik zou daar echt geen paarden meer kopen. een kennis van me heeft trouwens haar pony omgeruilt voor een paard (vorige week) en ze moest noig 300 euro bij leggen ook. terwijl dat paardje wat ze nu heeft 9 jaar is en haar pony die ze ging omruilen 4 jaar was en goeie papieren enal heeft. hun zeiden dat dat paardje *wat ze dus nu heeft* goed gekeurd was. zei hem laten nakijken door haar eigen veearts. blijft het paardje aan alle 4 de benen,rug en linker heup te zijn afgekeurd Scheve mond !! zei natuurlijk helemaal boos op die willem. maar hij wou haar geld niet terug geven maar ze mag hem nou komen omruilen voor een ander paardje daar. hoop maar dat ze nou wel een goeie krijgt. Scheve mond

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:01

wel mooi veulen heeft silvie trouwens

dikkemolrat
Berichten: 6
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Handelsstal wlm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:35

Ik heb er ook een tijdje verzorgt, maar zoals jullie al zeggen is het inderdaad niet zo fijn daar. Misschien is het nu wel wat anders, nu ze in Oud-Beijerland zijn dat weet ik niet.
Er was toen(ong.4 a 5 jaar geleden) ook een heel lief paard, Tessa. Een donkerbruin paard (denk draver) van ong. 1.60. Ik was best aan haar gehecht en wou haar heel erg graag kopen, maar had uiteindelijk een scooter gekocht waar ik nu best spijt van heb. Ze had toen iets met haar achterbeen tijdens het rijden en ik denk dat ze nu rond de 20 jaar is. Kent iemand haar misschien en weet je hoe het nu met haar is?

Anoniem

Re: Handelsstal wlm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:36

Topic is 4 jaar oud --> slotje.