hoe stopt mijn paard met stampen in de trailer :S?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

hoe stopt mijn paard met stampen in de trailer :S?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 20:22

hey mensen..

ik heb een probleempje, het is niet super erg maar wel irritant.
als mijn paard even in de trailer moet staan op een wedstrijd ofzo begind hij meteen te stampen. hij spring niet of weet ik veel wat, maar hij gaat met zijn voorbeen lopen stampen.

ik weet niet wat ik moet doen om dat te stoppen.
hij doet het eigenlijk alleen met zijn voorbeen, misschien is het wel om aandacht te trekken. maar ik kan hem toch niet altijd zijn zin geven???
ik bedoel als ik naar de uitslag moet ofzo dan kan ik niet bij hem blijven en mij moeder is niet zon super held met paarden dus dat betekend dat er altijd iemand zou mee moete.
nou is dat op zich niet zo'n probleem maar het is wel stom om diegene in zijn eentje bij de trailer te laten........

weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen want het is echt heel lastig Verward Verward


PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 20:32

beautylover schreef:
misschien is je paard een beetje zenuwachtig!?
geef hem/haar misschien een beetje hooi in een net,dan is ie tenminste bezig..



hey jah daar heb je wel gelijk in meestal staat hij dan wel wat rustiger, hij eet alleen dan zo snel dat het zo weer op is en jah we kunnen moeilijk een hele vooraad meenemen Tong uitsteken
maar wel een goede tip hoor bednakt!!! Lachen

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:02

Neonlight schreef:
Als ik het goed begrijp doet hij dit niet tijdens het rijden. Je zou hem kunnen kluisteren dan.


hey wat bedoel je eigenlijk met kluisteren ?? Bloos!


PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:03

Teigetje schreef:
Ik koop een pak Horsedinner bij de voederzaak in de buurt. Daar zit 20 kg voordroog gras in samengeperst. Dat pak doe ik in zijn geheel in een hooinet, dus zonder het open te schudden. Mijn twee paarden zijn er van 's morgens zeven uur bij het vertrek tot 's avonds zeven uur bij thuiskomst zoet mee en dan is het nog niet op.


hey klinkt handig, maar waar kan je die allemaal halen ?? Lachen

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:04

Nouvel schreef:
Je kunt rubber matten in de trailer leggen, dan hoor je het stampen minder en ook je paard heeft minder effect van het stampen, misschien dat hij er dan eerder mee stopt...

Die van mij doet het ook bij stoplichten en in de file staan enzo, ik heb er nu rubber matten in liggen, ze heeft hooi voor onderweg en ik schenk er geen aandacht meer aan.

Als ze op de trailer staat op een wedstrijd staat ze wel rustig en hoor je haar niet.


ik zal het is proberen, badankt voor de tip Tong uitsteken

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:05

ArwenLune schreef:
Wij hebben een heel fijngemaast hooinet waar ze echt aan moeten peuteren, dat werkt heel goed.


dat is ook wel een idee!
maar die heb ik eigenlijk nog nooit echt gezien, kan je die gewoon in een ruitersportwinkel halen?? Verward Lachen

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:09

naam schreef:
Ow, bekend probleem! Cool
Eerder had mijn paard dat ook als ik onderweg was, maar dat gaat tegenwoordig al beter! Maar alleen in de trailer laten, zonder dat ik rijdt, zit er nog niet echt bij. T kan wel maar dan gaat ie stampen, en houdt niet meer op!

Bij hem is het echt om aandacht hoor! Nu blijft er altijd iemand bij hem als ik naar het secretariaat ofzo moet. Die hem afstraft als ie gaat stampen, en het gaat heeeeel langzaam beetje bij beetje ietsje beter!
Maar degene blijft niet continue bij hem staan zodat ie het ziet, die blijft gewoon naast de trailer staan, en als ie stampt dan komt ze naar hem toe! zo leert ie gewoon dat het niet mag. Maar krijgt hij toch niet continue zijn aandacht, (die hij graag wil).

Maar goed. Als het even kan, breng ik mijn paard altijd direct naar huis toe, zodat hij lekker in de wei kan, en als dat niet lukt, dan laat ik hem lekker uit de trailer. Want ik ga hem niet plagen!

De tip die je kreeg van een hooinetje, helpt bij mijn paard absoluut niet! ik heb een hooinet, een liksteen, waar hij zo gauw de trailer stil staat, absoluut geen aandacht aan schenkt!

Een echte tip kan ik je dus helaas niet geven! Maar we zijn wel lotgenoten!! Tong uitsteken Ik zal dit topic dan ook op de voet blijven volgen voor goeie tips! Tong uitsteken



haha klot, soms schenk maar paard er geen aandacht meer aan als hij geen honger heeft ofzo. maar vaak ook wel dus hang het er wel in..

maarre ik heb er ook zo vaak mogelijk iemand bij dat het niet te erg word want soms gaat de trailer echt op en neer, maar dat is wel irritant voor diegene als die met mij op wedstrijd is vind ik, en ik kan niet altijd iemand meenemen...(mijn moeder vind dat een beetje eng en mij vader moet vaak werken.) vaak gaat er iemand van stal mee maar die kunnen ook niet altijd...:S

maarre succes met het probleem ook Knipoog

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 16:11

Tessebes schreef:
Als je meerdere hooinetten hebt, dan zou je ze ook in elkaar kunnen doen, dan wordt ie ook fijner gemaast.


ja we hebben er maar twee omdat meestal het paard van mijn zus ook mee gaat op wedstrijd alleen die was een tijd kreupel, maar die gaat binnenkort weer mee en we hadden maar 1 (1 paards) hooinet dus hebben we er ook een voor hem gekocht.
dus dat schiet niet op tenzij ik er bij koop, maar dan kan ik denk ik net zo goed een fijngemaast kopen...
maar toch bedankt Haha!

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-04 15:31

heey,
iedereen bedankt voor de reacties!!!!

ik heb al ee paar dingen geprobeerd.
extra hooi.
elke keer als hij het doet een tik op zijn neus of been geven
en hem negeren als het niet te erg was

ik weet niet welke, maar het heeft wel geholpen *LOL*

ik ben nu alleen nog maar op bekend terrein geweest te laatste tijd (bij onze eigen ponyclub)
maar daar kon ik hem wel rustig laten staan.
af en toe ging ik wel kijken en dan stond hij rustig en dan kreeg hij wel een iets lekkers.

heb een tijdje geen wedstrijden buiten onze club gehad, maar binnenkort wel weer.
dus dan kunnen we daar ook mooi even kijken of hij ook daar mooi stil staat!
(ik hoop het wel, maar dat is dan ook wel weer onbekend enzo dus dat zal ook wel weer schelen)
we zullen zien.

ik laat het jullie wel weten!

nogmaals bedankt Tong uitsteken:P

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-04 13:49

YvonneS schreef:
Mijne heeft het ook best lang gedaan en doet het soms nog! Hooi in het net kan helpen, maar sydney vind het op de trailer altijd veel te interesant en loopt alleen maar naar buiten te kijken.

Ik ben op een gegeven moment het gedrag gewoon gaan negeren. Mijn moeder had m een aantal keer van de trailer gehaald toen die begon en het werd toen steeds erger. Gewoon negeren dus als je weet dat ie verder niet gaat springen en steigeren op de trailer.


klopt, *LOL*
heb vanalles geprobeerd en nu gaat het veel beter hij staat ook stil enzo.
maar soms doet hij het nu nog voor aandacht want dan doet hij het ;lang zo erg niet meer,
en dan negeer ik hem en dan stopt hij


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 28 bezoekers