Stalbandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 08:54

Om de bloedsomloop van de stalbenen van Nikita iets te stimuleren, ben ik er toch maar aangegaan en heb d´r stalbandages om gedaan. Ben hier in principe geen voorstander van, omdat je daardoor geen indicatie meer hebt hoe dik ze eigenlijk zijn, maar omdat de achterbenen ineens van de kogel recht naar beneden liepen dus toch maar wel gedaan.

Nu is mijn vraag hoelang ze er maximaal om mogen zitten. Gisteravond half 9 heb ik ze om gedaan en vanavond half 9 ben ik er weer om ze af te doen. Ik vraag me af of dat niet te lang is, ik mag eventueel in de pauze van m´n werk even heen en weer gelukkig.

Willen jullie me laten weten hoe jullie dit doen, of ze er dus om kunnen blijven tot ik weer kom, of dat ze er al wel eerder af moeten.

THNX!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 09:04

Het lijkt mij veel te lang en hoe stimuleer je de bloedsomloop door de benen te bandageren?dat snap ik niet.
Kan iemand me het me uitleggen?ik heb nog nooit van stalbandages gehoord.
Een vriendin heeft wel eens haar paard een paar uur laten staan met bandages gedrenkt in azijn omdat haar merrie stalbenen had.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 10:31

Mijn paard staat elke nacht in stalbandages. Ik doe ze er 's avonds om een uur of 9 om en ze worden er de volgende ochtend weer afgehaald.

astrid

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 13:16

Ben in de pauze dus heen en weer gecrossed en ze eraf gehaald. Benen zien er prachtig uit, hoop dat ik het nu weer een tijd zonder kan!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 14:33

Stalbandages horen los genoeg te zitten, dat het niet uitmaakt als je paard ze lang om heeft. Het is niet slecht voor de benen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-02 15:10

Ik had ze ook los eromheen gedaan (onder net wat strakker zodat het niet zou zakken), maar voor de zekerheid toch maar niet tot vanavond laten zitten.

THNX!