Weet iemand wat de verzendkosten zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Weet iemand wat de verzendkosten zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 00:29

Ik ben op de Duitse ebay aan t kijken en zie daar een leuk zadel.

Weet iemand of dat t veilig is daar te kopen?
En wat zijn de verzendkosten voor een gemiddeld zadel van Duitsland naar hier?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:05

Duitsland-nl is goedkoper dan andersom. Ik weet alleen niet meer precies wat ik destijds kwijt was voor een zadel eigenlijk.
En bij de verkoper staat aangegeven voor wel percentage hij/zij betrouwbaar is.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:48

Ebay Duitsland werkt volgens hetzelfde systeem als Ebay Nederland, ze werken ook met het sterretjes-systeem om de betrouwbaarheid van de aanbieder aan te geven.

Voor de verzendkosten zou je eens een kijkje kunnen nemen op de sites van pakketdiensten, bijv. de Deutsche Pakket Dienst (DPD) - www.dpd.de of TNT ( www.tnt.nl )

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:29

Op de Duitse E-bay hebben ze echt veel meer hè?
Sowieso lijkt het in Duitsland wel veel goedkoper en veel meer aanbod.
Ik heb toen voor mijn snowboard uit Duitsland (iets anders dan een zadel, maar ach..) € 17.50 betaald.
Ik denk dat je wel kan rekenen op 15-25 euro.
Maar vaak staat er iets van: "alleen in Duitsland verzenden" bij de advertentie.

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 10:21

Ik heb net een zadel gekocht via de duitse e-bay en de verzendkosten waren 20,50 euro. Dit had de verkoper al in zijn verkooptekst gezet, wel zo handig en anders moet je het vragen voordat je bied.

Erna208
Berichten: 2409
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:00

Afhankelijk van het gewicht en of je het verzekerd laat verzenden, hanteert de Duitse post volgende tarieven:
1-5 kg euro 16,50.
5-10 kg euro 20,50.
10-20 kg euro 28,50.
Dit zijn de tarieven voor verzekerd verzenden.
Tot 2 kg onverzekerd verzenden, kost euro 8,20.
Past het in een bubbeltjesbrief kost het euro 3,80.

Daaroverheen kan men nog verpakkingskosten berekenen.
Ik heb zelfs 1x gehad dat de verkoper mij probeerde bij 8 artikelen 8x10 euro verzendkosten = 80 euro te laten betalen. Het zijn er uiteindelijk 55 geworden. Vraag goed na en als je Duits niet goed is, laat het dan doen door iemand waarvan het Duits wel goed is.

Ik doe veel zaken met Duitsers via Ebay.

Of iemand goed is of niet, kun je zien onder het kopje Bewertungen.
Als daar veel positieve waarderingen zijn gegeven en weinig negatieve, zou je ervan kunnen uitgaan dat de producten goed zijn en de verkoper betrouwbaar. Echter, deze vlieger gaat niet altijd op. Ik heb van een goed bekend staande verkoper onlangs een hele zending producten gehad die echt niet goed waren.

Als je me even wilt pb'en Natascha, en me aangeeft bij welke verkoper jij die zadels had gezien, dan wil ik wel even voor je nakijken hoe of wat en je daarover terug pb'en of mailen.

Als het zadel zwaarder is dan 20 kg kan het niet mee met de Duitse post want dan is hun maximum behaald. Je zou kunnen vragen of ze het met de DPD (deutsche paketdienst) willen versturen. Dit is alleen voor bedrijven die al een contract hebben met de DPD en niet voor particulieren. DPD heeft lagere tarieven dan de Duitse post en gaat tot een maximum gewicht van 31,5 kg per pakket.

Mocht je meer vragen hebben, mag je me pb'en.

Succes met je zaken in Duitsland en kijk uit dat je niet bedonderd wordt.