Weatherbeeta met Hals, hoe zit het met de Manen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Weatherbeeta met Hals, hoe zit het met de Manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 10:42

Gisteren heb ik een nieuwe winterdeken gekocht( Weatherbeeta Taka contour Freestyle) voor Desire, heb hem gepast en zit goed, alleen sluit zn hals lijn niet mooi aan de zijkanten, hij 'gaapt' wat, zodat evt wind en regen naar binnen kunnen.
Dat ligt niet aan de deken of model, dit is iets wat ik bij iedere deken tegenkom wbt de bouw van mijn paard Verdrietig , hij past de 185 goed maar zn borstsluiting zou een 175 mogen zijn.

Nu zit ik te denken om deze deken terug te brengen en dezelfde deken te kopen alleen dan met hals, mede omdat deze wel goed aansluit.

Ik vraag me alleen af omdat mijn paard niet zulke hele dikke manen Tong uitsteken heeft of zon halsstuk niet ten kosten gaat van zn manen, ik kan me voostellen dat het schuurt op zn manenkam en dat hierdoor haren afbreken en ik wellicht met een punkie kom te zitten aan het einde van het dekenseizoen.
Of valt dat reuze mee en blijven de manen van mijn paardje behouden? Haha!


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 12:10

Het is geen hele hals en het paard heeft voldoende bewegingsvrijheid, de hals hoeft zeker geen belemmering te zijn.
De voering is aan het begin glad en op de rug en buik extra gevoerd met een anti slip stof (of hoe je dat ook noemt).

Ik denk dat ik de deken toch ga ruilen, net wat Marrieleen zegt, beter wat maantjes eraf dan een natte schouder, dat gaat uiteindelijk ook schuren Tong uitsteken


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:13

Heej bedankt allemaal voor jullie reacties,

Het mag duidelijk zijn dat het aardig per paard verschilt, ik heb hem toch vanmiddag omgeruild voor een halsdeken, ik moet hem strakjes nog ff passen, hopelijk zit deze nu goed.

Het scheelt misschien een beetje dat hij s'nachts een andere (stal) deken op krijgt en alleen overdag als het echt koud/nat rotweer is is deze deken op krijgt de rest van de herfst heeft hij een gevoerde regendeken op.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 13:16

Koortje schreef:
Volgens mij verschilt het per paard.
Ik had vorig jaar voor Kore een nieuwe WB Orican High met halve hals aangeschaft, en die uit pure ellende na een maand al moeten verkopen omdat ze bijna geen manen meer overhield op de plek waar de deken op de manen zit. Het viel met hele bossen uit!! Scheve mond Je ziet het nu nog steeds, de ene helft van de manenkam is dunner als de andere helft.


Hopelijk staat mijn paard dit niet te wachten, dat was eigenlijk ook beetje waar ik bang voor was, mede omdat mijn paard een vrij ronde brede hals heeft.

Zou het schelen als je de hals losser of misschien juist iets strakker vastmaakt? ik bedoel als ie vrij los zit kan ie ook meer gaan schuren.

De deken die ik nu heb gekocht is met hele hals, wellicht scheelt dat ietsjes met een halve en hij heeft hem alleen overdag op.
Wat voor een deken heb je nu voor je paard?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 12:23

Koortje schreef:
Een gewone HH zonder hals. Zit prima en geen last van schuurplekken.



Beter OK dan!

Lijkt me idd erg vervelend als de manen eraan gaan, maar ik heb het idee dat ik niet zo heel veel keus heb.
Vanwege de bouw van mijn paard "gaapt" eigenlijk iedere deken bij zn borst en hals (ook de dekens met extra hoge schoft sluiting), ik heb nu voor het eerst een deken met hals omdat het steeds belangrijker wordt hem in de wintergoed warm/droog te houden ivm zn bronchitus.

Ben benieuwd hoe deze deken gaat bevallen dit seizoen Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cardy, Eleeke, Joesje, ogidni en 30 bezoekers