Probleem trailer laden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Probleem trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:07

Ik weet ook wel dat dit het zoveelste topic is over trailer laden, maar met de zoekfunctie kon ik het toch niet echt vinden....

Mijn (verzorg)paard gaat heeeeeeeeeel moeilijk de trailer in, maar dan ook echt heeeeeeel moeilijk. Ik heb er afgelopen zondag 1,5 uur over gedaan....... Boos!
Ik weet dat boos worden al helemaal geen zin heeft, maar na 1,5 uur heb je het toch echt helemaal gehad, dat kan ik je wel vertellen. Toen hij er eenmaal in stond, was hij super braaf. Meteen beloond natuurlijk, brave kerel, aaitje en dan nog wat te eten.
Ranja is behoorlijk dominant en ik wilde dus niet dat hij dit spelletje van mij zou winnen en is dus ook uiteindelijk niet gelukt.

Het probleem is dat hij sneller achteruit loopt, de trailer weer af, dan dat hij erin loopt….. Bij sommige paarden red je het nog wel om wat ‘harder’ aan het werk te gaan, maar dat werkt echt niet bij Ranja.
Hij is ook niet bang, oortjes staan mooi naar voren. Hij ziet van alles om zich heen en staat ook rustig gras te eten naast de open laadklep van de trailer. De eigenaar van Ranja heeft precies hetzelfde probleem met hem en dat is eigenlijk altijd zo geweest (maar is nooit echt ‘werk’ van gemaakt). Hij ging altijd wel gewoon de vrachtwagen in, maar die hebben we niet meer tot onze beschikking en is dus geen optie.

Hij wilde tot voor kort ook niet de wasplaats op, maar met veel geduld is me dat nu ook gelukt, zonder enige vorm van geweld te gebruiken. En juist daarom had ik nu wel een goed gevoel van te voren over het trailer laden, maar helaas……Want juist het vertrouwen is de laatste tijd een stuk voorruit gegaan.

Nu ben ik op zoek gegaan naar wat oefeningen om te gaan doen, zodat we dit hopelijk toch een keer kunnen overwinnen. Ik heb wat gevonden op www.paardnatuurlijk.nl . Hier staat een heel stappenplan in, duidelijk uitgelegd. Maar is er hier ook iemand die met deze methode ervaring heeft? Positief/negatief. En werkt dit ALTIJD? Of zijn er toch uitzonderingen waarbij deze methode toch niet gaat werken. Of is er iemand die nog een ander idee heeft? Alles is welkom Haha! , want hier word ik in ieder geval behoorlijk moedeloos van.

p.s. alle 'standaard' dingen heb ik al geprobeerd, longeerlijn, voer, iemand anders laten laden, voetje voor voetje, zweepje erbij enz enz
Laatst bijgewerkt door Ranja op 05-10-04 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:19

misschien als je de zoekfunctie gebruikt dat je wat nuttigs kunt vinden, heb al erg veel topicjes hierover gezien

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 13:45

Zilly schreef:
misschien als je de zoekfunctie gebruikt dat je wat nuttigs kunt vinden, heb al erg veel topicjes hierover gezien

Zoals je hebt kunnen lezen, kan ik het niet vinden met de zoekfunctie.
Eigenlijk alle standaard dingen heb ik al geprobeerd en dat zijn juist de dingen die ik tegenkom met de zoekfunctie.
Ik wil graag ervaringen horen van mensen die het bijvoorbeeld op de manier van paardnatuurlijk.nl geprobeerd hebben.

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:29

Moet je Monya even mailen die werkt met dit soort paarden.

Mijn paard was ook niet te laden en die heb ik naar het balingehof gebracht onder verdoving en Monya heeft me samen met haar man er mee geholpen echt super en niet duur. Als eigenaar wordt je ook gelijk getraind hoe je eventueel de problemen thuis op moet lossen